Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke kast is stil?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 15:00
Ik heb een Sweex-kast met een AMD 1900+ en vier Maxtor harddisks van 7200 rpm erin. De temperatuur in de kast wordt veel te hoog. Ik heb er wat koelers ingezet, maar nou is er weer teveel herrie. Ik wil daarom een andere kast kopen (eventueel ook een Pentium-mobo + cpu als dat veel in temperatuur scheelt). Heeft iemand tips? Met name natuurlijk over de kast, maar ook de koeling in het algemeen? Moet ik HDD-koelers nemen of kastventilatie bijvoorbeeld?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De stilte van een systeem is maar in beperkte mate afhankelijk van de case. Vooral goedkope cases willen nog wel eens gaan resoneren, wat een kabaal oplevert. Het beste af ben je dus met kwaliteitskasten zoals Chieftec.
En een goede stelregel is doorgaans dat een grotere fan met dezelfde airflow, minder lawaai maakt dan een kleintje. Bij goede kasten is er dus ruimte voor 80mm of grotere fans om de hardeschijven te koelen, naast de standaard casefan uitsparingen.
Verder is het misschien verstandig om de FAQ wbt. Airflow te lezen en even goed te searchen naar ervaringen met verschillende kasten.

Dit topic is gesloten.