Toon posts:

Wireless gateway en netwerkkaarten erbij? goeie combi?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een laptop met ingebouwde wlan de bekende 802.11b ofzo.

Ik woon in een nieuwbouw woning, geen idee wat gewapend beton precies inhoud, de vloeren zijn wel van beton en de muren zijn van voornamelijk voorzien van gips of iets dergelijks wat erop lijkt.

Ik wil in het hele huis WLAN hebben, dus draadloos internetten op alle PC`s en draadloos netwerk hebben op alle PC`s Er zijn totaal 3 PC`s die voorzien moeten worden van draadloze netwerkkaarten. En de laptop heeft er natuurlijk al 1.

Ik dacht aan de combinatie van:

3Com OfficeConnect 802.11g wireless gateway

en 3 netwerkkaartjes van het type:
Linksys wireless PCI kaart 54Mbit

Er is een kabel verbinding: chello.

Heb ik hier genoeg aan wat ik precies wil?

En de welbekende vraag zal totaal 2 etages redden ? Of zal ik nog wat extras moeten aanschaffen om een goed bereik te hebben ?

Verwijderd

Het mooie van een standaard is dat alle apparatuur met zo'n standaard met elkaar samen kunnen werken. Iedere combi die je uitzoekt kan dus :)

En over de zendsterkte: an sich moet het allemaal wel lukken denk ik, maar als je gewapend beton tussen de verdiepingen in hebt kan het problemen gaan geven. In het ergste geval moet je nog een tweede AP op de eerste verdieping neerzetten.

Om een beetje een idee te krijgen van hoe bepaalde apparatuur zendt, en eventueel een klein vraagje over de zendsterkte kun je dit topic gebruiken: *Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*.

Succes en veel plezier :)

Dit topic is gesloten.