Toon posts:

SBS2000 + SP1 = blauw scherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een SBS2000 staan. Vandaag heb ik deze geupgrade naar SP1. Naar herstart liep de complete server vast met blauwe schermen. Hierdoor herstart hij weer en krijg ik continu dit blauwe scherm. Ongedaan maken kan ook niet meer.

Dit is mijn hardware config.
Athlon 700
768 MB geheugen
2x 40 GB disk
1x ADR tapestreamer
Adaptec AHA 2904 SCSI controller
SIS videokaart
Asus K7m moederbord

Deze server bedient slecht 6 clients.
Nou komt het vreemde. Als ik SBS2000 server herinstalleer geen SP en vervolgens installeer ik de drivers voor de tapestreamer dan krijg ik dezelfde blauweschermen!!! Terwijl voor de herinstallatie deze drivers nooit zijn geinstalleerd.
Zal het misschien zijn dat het aan de scsi controller en tapestreamer ligt of heeft iemand hier ook ervaring mee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Zou wel handig zijn als je ook even post wat voor informatie er op die 'blauwe schermen' staat...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
k#t, dat weet ik dus nu niet meer. Volgens mij was het die IRQ not less but equal of zoiets.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:14:
k#t, dat weet ik dus nu niet meer. Volgens mij was het die IRQ not less but equal of zoiets.
Dus dan doe je:
booten, aflezen, nog een keer booten als je niet alles hebt, nog een keer lezen, en dan hiet posten.

"het was volgens mij" hebben we niks aan ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeh en check natuurlijk de Windows XP en 2000 BSOD guide even als je het precies weet, plus lees de eerdere topics over die BSOD door ;)

Ik ken die tapestreamer niet, maar je zou inderdaad eens kunnen kijken wat er gebeurd als je die er als test even uit laat; of ga op zoek naar alternatieve drivers. De SCSI controller is toch wel erg mainstream dus dat zal wel meevallen - al is onstream natuurlijk ook niet bepaald een onbekende. Welke tapestreamer precies?

[ Voor 51% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2003 13:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 14:28
Als het een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is geweest dan staat onderin vaak een driver vermeld (zoals pnp.sys, ntfs.sys, etc.), als je tijd genoeg hebt om het te lezen kan je daaruit afleiden op welke driver hij vastloopt, dan is het booten in safemode, drivers verwijderen, zoeken naar betere driver, of het proberen met een Native driver uit je backup programma.

Werkt dit niet zou je kunnen proberen om je memory dump te analyseren met de microsoft debugging tools (kan je gratis bij ms downloaden), hieruit kan je heel vaak wel de oorzaak van de BSOd's achterhalen.
Pagina: 1