[Trunking]Elke net.kaar eigen instelling

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Heb een vraag. Wil een server installeren voor een kleine lan. Die moet als DHCP en als dedicated kunnen draaien voor spellen. (w2k server)

Wil dus dat trunken gebruiken. Dat ik 2 netwerkkaarten in de server stop en dat ik dan meer snelheid haal. Kan het ook zo dat beide netwerkkaarten TCP/ip heeft en 1 daarvan IPX ondersteunt. Zodat 1 netwerkkaart die dan IPX voor spellen wordt gebruikt als er spellen worden gespeeld en de andere overblijft voor sharing?

Heb al gezocht bij tweakers en heb ook genoeg topics gevonden, maar wat ik vond ging over trunken opzich. Als het werkte of hoe het moet of is het nodig. Niet echt wat ik wou.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Twee kaarten, twee ip's en beide services een eigen IP geven. :)

• Mastruberik
is het zo simpel :-)

Zoiets heeft toch wel nut om een sneller netwerk te krijgen.

Als je w2k server installeert. Met DHCP kan het dan nog steeds?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mastruberik schreef op 07 October 2003 @ 14:09:
is het zo simpel :-)

Zoiets heeft toch wel nut om een sneller netwerk te krijgen.

Als je w2k server installeert. Met DHCP kan het dan nog steeds?
Waarom wil je eigenlijk DHCP en Game over een trunk hebben? 100mbit is daar toch al genoeg voor.

Verwijderd

Als er iets inderdaad geen bandbreedte trekt is het wel een game. FTP trekt daarentegen weer veel meer. Bespaar die netwerkkaart liever, en prop hem in een FTP-server :)

• Mastruberik
Ik weet dat een games niet veel trekken, maar ze kunnen ook van de server downloaden. Was niet verplan om een aparte FTP server daarvoor temaken.

Dus zocht een oplossing om het met 1 server te kunnen doen. Maar het moet dan niet zo gaan dat het enorm traag gaat.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
1 kaart is echt MEER dan zat in jouw situatie.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Mastruberik
is 100 mbit genoeg voor 18 man. Als er 10 man gaan gamen en 8 gaan sharen. Zal het nog steeds goed moeten zijn?! Plus het met 2 switches werkt.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
10 gamen: MAKKELIJK
8 sharen: sharen doe je p2p en niet via een server...

ja, dat haal je HENDIG
Pagina: 1