Hallo allemaal,
Zoals jullie hier kunnen lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/694863
Heb ik al eerder een probleem gehad met mijn RAID array, toen waren het 2x IBM 120GXP. Heeft eerst altijd goed gedraaid en zo ineens hield hij er mee op
.
Nu dacht ik dat het aan een IBM schijf lag en heb sindsdien geen RAID array meer gemaakt.
Nu ben ik in het bezit van 2 x WD800JB
en nu wil ik daar nu een RAID array mee maken. Dus ik weer in het promise BIOS instellen RAID 0, gevraagd werd om te herstarten. Dus dat doe ik en tijdens het booten was de array alweer offline
.
Ik weer na wat klooien de array aan de praat, weer herstarten, WinXP cdrom erin installeren, na wat geklooi om de promise driver aan de praat te krijgen, WinXP installeren.
Op 4 minuten na, was de installatie bijna gelukt, pc vast. Ik dacht nee he, en ja hoor array weer offline
.
Is het nu zo dat RAID om mijn systeem nu een no go is?
Moet ik nu een PCI RAID kaartje kopen terwijl ik RAID onboard heb?
Ik snap het gewoon niet.
Heeft iemand van jullie enig idee?
Alvast bedankt!
Systeem specs:
Mobo: ASUS P4B533-E
CPU: P4 2,26Ghz
HDD: 2x WD800JB
Zoals jullie hier kunnen lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/694863
Heb ik al eerder een probleem gehad met mijn RAID array, toen waren het 2x IBM 120GXP. Heeft eerst altijd goed gedraaid en zo ineens hield hij er mee op
Nu dacht ik dat het aan een IBM schijf lag en heb sindsdien geen RAID array meer gemaakt.
Nu ben ik in het bezit van 2 x WD800JB
Ik weer na wat klooien de array aan de praat, weer herstarten, WinXP cdrom erin installeren, na wat geklooi om de promise driver aan de praat te krijgen, WinXP installeren.
Op 4 minuten na, was de installatie bijna gelukt, pc vast. Ik dacht nee he, en ja hoor array weer offline
Is het nu zo dat RAID om mijn systeem nu een no go is?
Moet ik nu een PCI RAID kaartje kopen terwijl ik RAID onboard heb?
Ik snap het gewoon niet.
Heeft iemand van jullie enig idee?
Alvast bedankt!
Systeem specs:
Mobo: ASUS P4B533-E
CPU: P4 2,26Ghz
HDD: 2x WD800JB
[ Voor 5% gewijzigd door JWR op 07-10-2003 12:44 . Reden: Systems specs... ]