Toon posts:

move in flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit lijkt te basic voor woorden, maar ik kan er nergens iets over vinden. Is er in flash een manier om mbv een dialog-box een object over een precieze afstand te verplaatsen? (vgl met move commando in illustrator)? nb: het gaat me gewoonweg om het verplaatsen mbv de user interface, en niet met scripting oid, dat lukt wel. de handleiding geeft als enige opties gewoon slepen, de coordinaten in de property inspector of het info panel aanpassen of mbv de cursor toetsen.

ik vind dat allemaal erg omslachtig en het lijkt me een erg basic functionaliteit...

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 08:30

JSchut

.....

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 12:36:
ok, dit lijkt te basic voor woorden, maar ik kan er nergens iets over vinden. Is er in flash een manier om mbv een dialog-box een object over een precieze afstand te verplaatsen? (vgl met move commando in illustrator)? nb: het gaat me gewoonweg om het verplaatsen mbv de user interface, en niet met scripting oid, dat lukt wel. de handleiding geeft als enige opties gewoon slepen, de coordinaten in de property inspector of het info panel aanpassen of mbv de cursor toetsen.

ik vind dat allemaal erg omslachtig en het lijkt me een erg basic functionaliteit...
ik heb hier ook al eens naar gezocht en de enige oplossing die ik tegenkwam was idd met actionscript..... enn standaard functie is er volgens mij ook niet voor....

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

In het property panel kan je de coordinaten aanpassen Goeie, Grimace 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door GrimaceODespair op 07-10-2003 14:16 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

hoofdrekenen?! :p

waarde in info window + verplaatsing = in te vullen waarde

:+

Verwijderd

Topicstarter
/me juaron is dus te lui om te rekenen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 15:02:
/me juaron is dus te lui om te rekenen :)
Dan maar scripten, doet Flash het voor je :+

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... scripten kan ik wel, maar dat is het probleem niet. ik probeer echter niet een vormpje te laten bewegen oid, maar ik wil het gebruiken bij het maken van een compositie op het scherm.
stel ik teken bijvoorbeeld een rechthoek, en dan wil ik een kopie van die rechthoek daar 157 pixels rechts van hebben, gewoon op de stage. en dat lukt me dus niet zonder te gaan rekenen :(
Pagina: 1