Cavorka schreef op 10 October 2003 @ 21:53:De test van DiEana is IMHO totaal niet representatief, aangezien je een file gaat includen waar een regel in staat. Had dan tenminste gebenched of er verschil was tussen het includen van een bestand van 100 bytes of een van 80kb (zoals pim zelf deed).
De test (die van ACM, niet die van mij) was een benchmark van caching van queries in files, niet over het opslaan van volledige sites (vandaar jouw opmerking ivm. 80kb, veronderstel ik). De test is dan wel representatief, imho. En waarom verander je eerst niet even de 2 variabelen bovenaan niet (dan kan je meer tests en/of grote files/tabellen krijgen) en probeer je het zelf eens uit?
En wat bedoel je met 'waar een regel instaat'? Een array wordt geserialiseerd opgeslagen in een .txt en vervolgens weer opgevraagd. Als jij dat (zomaar) een regel vindt, mij goed
En als je een beetje logisch nadenkt, mysql is eigenlijk niets meer als het opvragen van files, maar dan met een hele backend er omheen. Tenzij mysql zelf gaat cachen (in geheugen bijvoorbeeld) zie ik totaal geen logica waarom mysql sneller kan zijn dan files, het doet zóóveel meer vooraleer hij de 'file' gaat openen.
Het grappige is dat deze test een zeer simpele query is (geen joins, groups, condities of wat je maar wil), dus wat zal het tijdverschil wel niet zijn bij meer ingewikkelde queries? Het opvragen van je data via mysql gaat dan zoiezo trager, maar van files blijft het nagenoeg gelijk!
nofi