Toon posts:

[Access] Office XP Access Runtime *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk werken we veel met databases voor klanten, nu willen we onze klanten ook een kopie van hun database leveren (maandelijks, geautomatiseerd, per e-mail of download).

Nu willen we deze aanleveren als een Access Database. Alleen beschikken niet al onze klanten over Access dus we willen graag een Access Runtime meeleveren.

Nu lees ik dat Office XP Developer Edition zo'n Access Runtime levert. Ik vraag me alleen af hoe groot deze is, en of deze altijd in combinatie met een Access Database moet worden geleverd. En of het ook mogelijk is om deze apart te leveren aan de klant zodat wij alleen de Access Bestanden hoeven te leveren. Heeft iemand ervaring met de Packaging Wizard / Access Runtime?

Zijn er ook Access Runtime's beschikbaar voor oudere versies van Access?

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
De Access runtime setup voor Access 2000 is 71 MB groot. Het kan apart worden geinstalleerd. En in Package en Deployment wizard kun je aangeven of je de Runtime bij de databases wilt hebben.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

De Access runtime bestaat al een hele tijd, dus volgens mij ook al enkele versies. De runtime krijg je als je een developer editie van Office hebt aangeschaft. Tenminste, dat was vroeger het criterium... ;) Ik meen me in ieder geval een runtime te kunnen herinneren van Access 97. 2k en XP weet ik sowieso zeker.

Deels offtopic:
InstallShield levert standaard een Merge Module bij InstallShield Express en InstallShield developer. Deze installeert de Access Runtime van 200 of XP, maar net welke je instelt. Hiervoor heb je wel zelf de runtime nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door OZ-Gump op 07-10-2003 12:16 ]

My personal website