[WinXP] write delay error + oplossing !

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:33
Zojuist na een reboot van mijn PC een nogal pijnlijke ervaring gehad. Opeens begon Windows write delay fouten te geven, zelfs zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk opgestart geraakte.
Na wat zoeken via google en GoT probeerde ik eens DisablePagingExecutive en LargeSystemCache terug op 0 te zetten. Na een nieuwe reboot werkte alles terug perfect.
Wees dus ZEEEEEER voorzichtig met deze registry settings. Volgens mij vragen ze meer van je HDD en is de kans op crashes of fouten ook veel groter. Als je met gevoelige data werkt is dit dus geen aan te raden tweak.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Disable paging executive zorgt er voor dat wat kleine stukje data niet meer gepaged worden, het is iets wat je op tegenwoordige pc niet meer zal merken, het stelt ook weinig voor, maar ik denk dat dat niet je daar je problemen van hebt.

Largesystemcache aan zetten is niet zo slim, ipv 20% kan nu al je ram als cache gebruikt worden en dat wil je niet, dat is alleen iets voor bepaalde servers. Zelf al heb je plenty ram niet doen. Dus slim van je om weer uit te zetten. :)

Het vervelende is dat dit soort "tweaks" dom gekopieerd worden door allerlei sites , zonder te checken wat het eigenlijk inhoud. Dus heel veel mensen passen ze toe, met alle problemen van dien.

specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie hier niet echt een discussie uit voort komen.

DisablePagingExecutive heeft eigenlijk niets met je cache systeem te maken, en die delayed-write data failed komt weer van je cache systeem af. Dat je voorzichtig moet zijn met je DisablePagingExecute had je zelf wel kunnen weten en een zoekopdracht had dat ook opgeleverd:

[search=disablepagingexecutive] levert bijvoorbeeld: [rml][ XP] LargeSystemCache laat mn XP zwaar crashen[/rml] op.
Bij Technet zoeken naar DisablePagingExecutive geeft als 1e hit: The DisablePagingExecutive Setting May Cause Windows 2000 to Hang

Je LargeSystemCache is puur een manier om je cache beter te tunen. Overigens kan je je LargeSystemCache ook instellen via de slider die je in de properties van "My Computer" kan vinden (zie bv. ook How to Optimize Windows NT Server Using the Registry)

Al met al moet je altijd een beetje oppassen met welke wijzigingen je uitvoert - al betwijfel ik ofdat jouw delayed-write data failed message veroorzaakt werd door de door jouw gemaakte wijzingen.

Dit topic is gesloten.