PC start niet normaal op

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Hello allemaal,

ik heb nog gezocht of er al een topic over dit onderwerp was maar ik kon niets vinden wat precies leek op dit probleem.

Dit te meer omdat de PC vrij nieuw is.
Dit is het geval; ik heb een maand geleden een pc gekocht bij Informatique (specs te zien in mijn tweaker gallery). Alles werkte super tot zondag. Toen ik de pc op wilde starten kreeg de pc geen connectie met het beeldscherm en deed de harde schijf het ook niet.
De koelers deden het wel.
Er resteerde niks anders dan de pc te resetten. Na de reset deed de pc het normaal. 'S avonds gebeurde het weer. Dus weer een reset uitgevoerd.

Toen mijn vriendin gisteren de pc wilde opstarten deed deze het weer normaal.

Erg vaag dus. Ik heb Informatique gebeld en gemaild die dachten dat het om een mobo-probleem ging. Terug sturen was hun advies.

Nu is mijn vraag zijn er geen andere oplossingen voor dit probleem? Of is het echt verstandig om hem zo snel mogelijk terug te sturen? Mocht het een mbo-probleem zijn kan ik hem dan nu nog veilig gebruiken?

Greetz..

Kayce

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(specs te zien in mijn tweaker gallery)
Zo werkt het niet hé :+
Zet hier een lijstje neer of post op z'n minst een linkje ..

Hierover zijn echt wel zat topics geweest, bijv: [search=pc start pas door na reset], [search=systeem hangt bij koude start] :)

Voor de rest hebben we ook nog zoiets als de FAQ/beleid .. Kijk daar dus in en je zult de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter tegenkomen (tip: kijk onder Voeding ;) ).

Verwijderd

Er zijn al velen voor jou geweest ben ik bang met dit soort topics.
- Mobo brak
- Geheugen brak (memtest proberen)
- Voeding brak (nieuw/andere voeding proberen)

Kijk ook even bij de FAQ. "help mijn pc start niet meer problemen" worden daar vaak besproken.

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Ok sorry, hier is de link door de specs van mijn systeem.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/4813

En hier een uitgeklede versie ervan.

p4 3 ghz. 800 mzh fsb
Asus P4C-E 800 Deluxe
Corsair Twinx Dual DDR 3200 2X 512 mb
Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 mb
Creative SB Audigy 2
Maxtor 120 GB SATA 8 mb cache