[c#] softwarematige 1d en 2d-barcode herkenning

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23
Vooraf:
Als ik hier beneden barcodes noem, dan bedoel ik 1 van de vele formaten barcodes. Van EAN tot Code 39, tot DataMatrix en PDF417 (de laatste twee worden ook wel 2d barcodes genoemd). Ik weet namelijk nog niet welk formaat ik ga gebruiken voor mijn applicatie. Waarschijnlijk zal het 1 van de 2 2d-barcodes worden. Meer info (met dank aan PiepPiep) http://www.aim-ned.nl/2d_codes.asp

Wat is mijn vraag?
Zie titel

En nu duidelijk:
Ik wil een applicatie maken waarin plaatjes van barcodes herkend worden:
- op soort barcode
- de code binnen de barcode

Een goed voorbeeld staat hier:
http://www.tasman.co.uk/netbars/readme.html

Met deze SDK kan ik een plaatje aanroepen binnen mijn code. Dat plaatje wordt gescand op soort barcode en zodra de soort bekend is, wordt de barcode zelf gelezen en de waarde kan je dan gebruiken in je applicatie.

Waarom geen hardware?
De hardware voor 2d-barcodes is erg duur. De meeste hardware kan je in europa niet eens kopen. Het is de bedoeling dat de applicatie op behoorlijk wat computers moet gaan draaien en derhalve valt een grote investering in hardware buiten de mogelijkheden. Daarnaast is dat mijn vraag niet.

Wat ik nu precies wil?
Ervaring van anderen met (2d-)barcodes zonder hardwarematige scanner en welk component/software ze ervoor gebruiken. Ik kan makkelijk een simpele streepjescode scannen en uitlezen. Dat is NIET mijn probleem. Het gaat dus om een softwarematige oplossing voor het lezen van een image met daarop/daarin een barcode. Voor het maken van de barcodes zijn genoeg componenten. Indien je ervaring hebt, met een bepaald component, is dat ook leuk om te horen.

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

nog maar eens een linkje dan :) :

Info Inlite Research "Clear Image" Download SDK

(had je op die andere linkjes gekeken, ik had idd niet opgelet of die "2d" codes aankonden)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 11:02 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hoi! Mooie topicstart ;) Zoekt ook wat makkelijker - heb je al eens bij www.axtel.com gekeken? Het is voor imageprocessing (tifjes), voor zover ik kan zien kun je daar trials downloaden, en ze hebben een hele lijst 2D-barcode-formats.

Ze bieden zelfs de keuze tussen dll en ocx, ocx'en zijn nog net iets makkelijker in je app te verwerken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het vorige topic heb ik niet helemaal meegekregen, maar voor zover ik weet stond deze link er nog niet in. (net nog even gechecked).
Dit is een component die je (helaas) aan kunt schaffen, welke zorg draagt voor volledige herkenning van barcodes. De CT10 herkent verschillende barcodes, zelfs wanneer ze niet recht in de image liggen. Misschien dat het aanschaffen van een dergelijk component iets is?

Edit:
Mij lijkt het aanschaffen van een dergelijk component voor een paar honderd euro uiteindelijk goedkoper dan het opnieuw uitvinden van het wiel, met alle problemen van dien die je er bij krijgt..... ? Alhoewel ik natuurlijk de uitdaging ook wel begrijp :9~

Edit2:
OK, nu ik de link naar jouw voorbeeld heb gelezen zie ik dat die wel erg veel lijkt op mijn URL's... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door OZ-Gump op 07-10-2003 11:10 ]

My personal website

Verwijderd

Ik vond trouwens deze:
Metrologic MS9544 Voyager Euro 249,00
Decodes 1D & 2D (including RSS, PDF417 and PDF417 truncated) bar codes

Is toch redelijk betaalbaar??

http://www.nextdata.nl/barcodeshop/index.html

Heb je zelf eigenlijk wel gezocht, want ik vind legio links voor hard en software :?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 11:08 ]

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23
Dank dank. Wat een duidelijk topicstart niet kan doen.

Ja ook ik had legio links gevonden. Alleen aan 99,9% heb je echt niets. Dat gaat dan alleen over 1d scanners of over programmatuur en niet over sdk's.

Maui, mag ik weten wat je zoek parameters waren. Dan kan ik zelf nog kijken of ik wat meer vind. Want 249 euro is redelijk te doen. Ware het niet dat hij weer geen datamatrix aan kan (dat is al meer ingeburgerd - staat ook op je AMD-chip bv).

Alvast bedankt voor de links. Ik kan er niet te lang inkijken, want mijn werkgever verwacht dat ik werk en niet de hele dag met barcodes ga zitten hobby-en :D Vanavond zal ik er eens een paar uitproberen

Waarom vind ik deze dingen neit?

And Bob's your uncle ...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Scharnout schreef op 07 October 2003 @ 11:18:
Waarom vind ik deze dingen niet?
Als ik mijn mening mag geven: ik denk dat je op te generieke termen zoekt. Vaak is het zoeken op concrete doelen en voorbeelden een stuk handiger, vooral als je termen gebruikt die buiten je doelgebied geen betekenis hebben:

[google=barcode image application] > 37100 hits, meestens troep.
[google=PDF417 SDK download] > 595 hits, eerste raak.

Oh, en kijk ook eens bij de sponsored links van Google. Bij het zoeken naar 'PDF417 terminal' vond ik deze pagina op www.leadtools.com; en dat ziet er ook niet slecht uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 07-10-2003 11:32 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1