Epox 8kha+ video probleem!

Pagina: 1
Acties:

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Hier even het hele verhaal.

Ik heb een 8kha+. Daar had ik vroeger een Asus Geforce 2 GTS met 32mb op draaien. Daarna ben in naar een radeon 8500 met 64mb gegaan. Deze draaide ook zonder problemen. (Ik ben bekend met de problemen die mensen wel eens hebben met deze combo) Nu heb ik een Club3d ATi Radeon 9800 Met 128Mb. Ook deze draait als een trein.

Ik heb zelf nu andere hardware besteld en wilde mijn oude moederbord en AMD XP 2400+ met mushkin Pc2100 512 geheugen verkopen. Een vriend van mij wilde deze spullen wel overnemen. Nou moest hij alleen een andere videokaart kopen. Dat is een Radeon 9600Pro geworden.

Probleem: Het moederbord wil helemaal niet opstarten met een andere videokaart als mijn huidige radeon 9800. Zelfs niet met de asus geforce die er altijd op gedraait heeft. Het kan toch niet zijn dat er na een radeon 9800 niet anders meer op wil werken, lijkt me heel sterk :?

Ik krijg als error code op mijn epox nr. 25 hier kan ik geen uitleg voor vinden maar als ik m'n pc opstart zonder videokaart krijg ik ook nr. 25. Het lijkt er dus op dat hij geen enkele videokaart meer kent. Als ik m'n radeon 9800 erin doe start ie meteen op geen problemen.

Bios gereset. agp instellingen gerommeld. Niets haald iets uit?!
Iemand een oplossing voor dit nogal rare probleem!? |:(

Verwijderd

1)"Start niet meer op" bedoel je daarmee:"ik kom niet meer in windows?" of
2)"Start niet meer op" na bios-boot crashed ie?

1) probeer tijdens windows-boot F8 eens en dan safe-mode VGA
2) AGP/PCI settings in de bios omdraaien wil ook weleens werken.

• _Guevara_
Hij post dus niet. Er staat ook bij dat ik dezelfde code krijg als ik geen video kaart in het systeem plaats. Dan mag je wel aanemen dat ie niet verder komt dan de post

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Trekt de voeding het wel bij hem?

(Heb je de hele kast aan hem verpatst, of alleen het board, de CPU, Memory en Videokaart?)

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 07-10-2003 12:22 ]

• _Guevara_
de voeding is het probleem niet. De 9800 vraagt veel meer spanning en die werkt wel. En ik heb nog een andere voeding geprobeerd maar die wil ook niet werken. Ik heb een Moederbord geheugen cpu voeding en hd verkocht. Zelf zou hij er dan een videokaart en cddrives bij doen! .. maar zo gaat het natuurlijk niet werken.

Ik heb gewoon mijn opstelling nog bewaard.. en alleen de videokaart erin getest?! en die krijg ik dus niet werkend. vandaar..

[ Voor 18% gewijzigd door _Guevara_ op 07-10-2003 12:32 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

edit:
Geblaat weggehaald, niet goed gelezen 8)7

Kan je misschien een ouder bios restoren of nwe erin flashen en dan kijken of hij het wel doet. Lijkt me een corrupt biosje namelijk ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Turkish op 07-10-2003 12:39 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• _Guevara_
nou ik heb een net de nieuwste er opgezet en dit haalt niets uit. Ik heb 3 verschillende biossen getest.. en het haalt niets uit.. een nog oudere kan niet want dan kent hij geen XP 2400+ cpu meer..

• chemistone
  • Laatst online: 06-12-2025
Even een voor de hand liggende vraag.

Ik begreep dat je vriend de 9600 nieuw heeft gekocht om op dit bord te plaatsen. Heb je op een ander systeem getest of de videokaart het uberhaubt wel doet? Error 25 is van geen (of stukke) videokaart

• _Guevara_
Jah dat heb ik geprobeerd. en daar werkt hij wel. Dit is namelijk ook de tweede 9600Pro die we hebben. En ook de Asus kaart werkt prima op een ander moederbord. Ik krijg zelf een beetje het idee dat het agp slot raar doet ofzo!? want ik heb net een hele oude agp kaart uit m'n vader z'n oude computer getest en deze deed het ook.

Update als volgt:
Werkend: Radeon 9800
Oude SIS AGP kaart

Niet werkend: Radeon 9600Pro
Radeon 9600Pro (Andere)
Asus V7700

Eingenlijk een onmogelijk verhaal dacht ik zelf.. maar zit er toch wel heel erg mee

• chemistone
  • Laatst online: 06-12-2025
En wat als je op de epox de agp snelheid lager zet (met behulp van een andere videokaart) dus op 1 of 2x?
Heb je wel de laatste bios?
Pagina: 1