[ps] eps lijntekening en letter contouren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 14:46
Hoi,

Ben bezig voor een kennis om een visitekaartje te maken. Nou heb ik wat klaar opgeslagen als eps en op juiste dpi etc etc

Nou willen ze dat het eps bestand een completelijn tekening en letter contouren heeft....

* Dezjay doet het gewoon voor de lol maar dit gaat me ff boven me pet...

Wat moet ik doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

alles selecteren > type > create outlines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Illustrator gebruiken ipv Photoshop. Heb je ook niets meer met DPI's te maken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:50
Denk dat je aan overtrekken overgeleverd bent. Ga inderdaad naar Illustrator, maak de plaat overnieuw, check je output resolution e.d. en SHFT - CTRL - O (of rechter muis > create outlines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
en die letter contouren doet ie dan ook? illustrator heb ik zo niet

Dus gewoon alles selecteren > type > create outlines ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dezjay schreef op 07 October 2003 @ 18:32:
en die letter contouren doet ie dan ook? illustrator heb ik zo niet

Dus gewoon alles selecteren > type > create outlines ?
Als je geen Illu hebt heb je aan alle bovenstaande adviezen dus niets.
Photoshop heeft geen 'Type' of 'Text' ...

Zit je overal op 300 dpi? Is het ook als je inzoomt op 100% (je zult nu op 10% zitten ofzo) nog netjes?
Je zult een aantal tekstlayers hebben, rechterklik erop en 'rasterize layer' dan heb je ook geen last meer van die lettertypen.

Máár... hierna kun je je tekst ook niet meer bewerken. Sla je kaartje dus 2x op, één keer met gerasterde tekstlayers, en 1x met bewerkbare tekstlayers...

Ontwerp m de volgende keer toch maar in Illustrator, of liever nog in InDesign :+ maar dat zul je zo wel niet hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 07-10-2003 18:52 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
ja ok.. dat verhaal van 2 keer opslaan heb ik wel.. illustrator gebruik i k volgende keer wel voor deze dingen...

Maar ik meot nu dus alles rasterizen en dan in illustrator openen en dan type > create outline ??

heb weinig trek om alles over nieuw te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Euh vriend... lees eens goed mijn post.
Jij zegt dat je geen Illu hebt dus ik geef voor jou een beschrijving waar in je ook daadwerkelijk geen Illu nodig hebt :D

Kijk, wat jouw drukker zal zeggen, is dat je bestand lettertypen bevat die hij niet heeft. Hij opent je bestand, krijgt een melding 'some text layers cannot be rendered because the font is not installed' blabla, iets in die trant. Dus, die drukker denkt, ik ga geen gekkenwerk lopen doen, en er tijdens het voorbereiden achterkomen dat de tekstgedeelten blokkerig of in een standaardfont worden gezet. Joepie.

Dus wil hij van jou dat je die tekstlayers, met een bepaald font, eerst omzet naar een universeel formaat. Nou moet dat in Photoshop naar raster, en dat is natuurlijk niet het scherpste voor een gedrukte tekst, maar ala, het kaartje hoeft niet meer vergroot te worden dus doe dat lekker.

Daarna issie _klaar_. Je hoeft dus niet meer Illustrator te *kuch* bemachtigen en hem daar in te openen. Heb je de boel trouwens in CYMK kleuren opgemaakt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
how.. solly.. tis al gelukt.. en ik heb ff illustrator bemachtigd :) bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 11:44

RoyK

Hobby tekenaar

Toch nog even een kleine reactie: als je met photoshop een document aanlever (bijv een 300dpi jpeg) heb je ook niets te maken met outlines. Dat gaat alleen op met illustrator :). Zoals gezegd is photoshop niet de ideale tool voor het opzetten van drukwerk. Het is ondertussen al gelukt begrijp ik :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
12 jaar na dato lijkt me dat niet heel relevant meer ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.