Verwijderd

Topicstarter
Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen, dat een upgrade van Olympus C-300Z naar de Canon Powershot G5 wel de moeite waard is.

Nu ben ik een beetje aan het twijfelen wat ik het met het geheugen van die cam zou doen. De cam kan nl een IBM microdrive aan, en deze wordt vaker ook gebundeld met de cam aangeboden, tegen een interessante prijs (goedkoper dan met een CF kaart van 1Gb). Nu zullen hier vast nadelen aan verbonden zijn...

Wie kan me er wat meer over vertellen? Wie heeft ervaring met deze camera en deze combi's? Zijn er wellicht CF kaarten waar ik voor moet uitkijken (positief/negatief)? Etc etc :)

Grtz!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

Een nadeel van een microdrive is dat als je snel en veel fotos achter elkaar maakt, deze errug war kan worden... plus natuurlijk bewegende delen: accu en kapotgaan. een goede 512mb kaart van een lekker merkje is ook nooit weg.

camera is super btw ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Waarom zou je kiezen voor de G5 als er ook nog de G3 is. De G3 is exact dezelfde camera als de G5, de G5 heeft alleen een megapixel meer en is er alleen maar in het zwart.

G3: € 576,-
G5: € 660,-

Dat scheelt je 84 euro. Het verschil tussen 4 of 5 megapixel is toch minimaal en zul je niet merken zolang je niet groter afdrukt dan op a4 formaat.

Verwijderd

Topicstarter
@Koraalduivel: ik wil toch die ene mpixel meepikken... je weet niet waar het goed voor is. En ik heb een hekel aan zilverkleur... ik heb zoveel mogelijk zwart :)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Vergeet niet dat de G5 slechter uit de reviews komt dan de G3 (purple fringering/chromatic abrevation) spelvouten voorbehauden :P

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 22:13
en de G5 heeft nog wat extra ruis t.o.v. de G3 (zelfde sensor-size, meer megapixels)....

en het verschil tussen 4 en 5 megapixels is minimaal. Slechts ~10% meer pixels in breedte en hoogte.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 13:28
ik heb vandaag ook de G5 besteld, die zwarte kleur doet het 'm voor mij ;) het iets korreliger beeld klopt wel, iso waarde iets verhogen en foto verkleinen lost dit probleem grotendeels op heb ik gelezen. Overigens heb ik minder goede dingen gelezen over die microdrive; met name de snelheid is een minder punt.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 22:13
ISO verhogen.. foto verkleinen? ISO verhogen staat gelijk aan: meer ruis. Foto verkleinen.. ehm.. moet ik dan denken aan foto's op 3MP formaat nemen met je fijne dure zwarte 5MP camera?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb hem nu een week of 3 en hij bevalt prima! ik heb er 2x Transcend 256 45x compactflash bij gekocht (bij powerinnumbers australie). Ik heb ook gekeken naar de combi met 1GB microdrive maar ik hoor toch veel negatieve ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
@karel2001: heb je wellicht wat foto's online staan?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

hier staan een paar fotos van me van de G5:
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/canong5/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Microdrive werkt op zich prima, ik heb meer problemen gehad met kapotte CF-kaarten (2x) dan met microdrives (0x) terwijl ik MD meer gebruikt heb.

Nadelen MD:
* batterijverbruik
* niet boven 3000m gebruiken (luchtdruk) -> voor mij grootste nadeel en echt balen
* type II, het is lastig hiervoor een PCMCIA-adapter te krijgen.

Zoef

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik zou toch voor CF gaan.
-Accu
-in elke memcard reader
-robuuster (ondanks de poster boven mij is het echt zo)

Met de G3 kan ik al een heel eind uit de voeten met een 256mb card (+-130 foto's op hoogste reso & hoogste kwaliteit)
Dat zal voor jou iets lager liggen, neem dan een 512.

Nou moet ik zeggen dat de G3/G5 erg zuinig is in verbruik dus die MD moet ie makkelijk kunnen hebben, koop dan wel een 2e accu!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

heb 'm al een tijdje en ben er wel positief over...

als je met een digitale camera om kan gaan (fotografisch gezien), kun je prima foto's maken met zeer weinig ruis en geen CA....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Er komt hoogstwaarschijnlijk binnenkort alweer een G6 aan.
Kan zijn dat het onware geruchten zijn maar misschien moet je nog ff wachten. Als je dat niet kan dan zou ik voor een G5 gaan :)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Canon PowerShot G6 ******

Mid November shipping

20% size reduction

5 x Optical Zoom (maybe higher?)

6.5 Megapixel sensor

New case design

Prijs EUR 1198,00
Geen stock op dit moment

geheugenkaart.be

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 09 October 2003 @ 07:32:
Canon PowerShot G6 ******

Mid November shipping

20% size reduction

5 x Optical Zoom (maybe higher?)

6.5 Megapixel sensor

New case design

Prijs EUR 1198,00
Geen stock op dit moment

geheugenkaart.be
waar haalt die Belgische site dat vandaan :?
volgens mij zijn het alleen speculaties

de size reduction lijkt me juist geen goed punt....de G5 is nog niet eens groot genoeg om lekker in de hand te liggen...

de prijs is wel bijna het dubbele van de G5...zal wel omlaag gaan, maar je betaalt wel enkele honderden euro's meer

ik zou gewoon nu een G5 kopen en daarna (over een jaar of 2) een d-slr, die dan heel betaalbaar zijn geworden....

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 09-10-2003 08:52 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

De bron van het gerucht ligt bij gserieuser.com. Het zijn inderdaad veelal speculaties. Maar ik vond wel op de site van koopdigitaal (foto konijnenberg) via de cache van google:
Klik hier om in te schrijven voor: Canon Powershot G6
Tekst van gseriesuser.com (dezelfde dus van geheugenkaart.be):
G SERIES RUMOUR

The G6 is on its way, although no one is exactly sure when. Unconfirmed reports for the G6

Mid November shipping (or completion ?) for New Year Shipping

20% size reduction
5 x Optical Zoom

6.5 Megapixel sensor

New case design
Pagina: 1