Twee keer 333MHz of drie keer 266MHz?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Momenteel heb ik twee keer 256MB PC2700 geheugen in mijn ASUS A7V333 MoBo zitten. Echter tijdens het gebruik van de PC, komt er een constant geratel uit mijn computerkast: mijn harde schijf. Blijkbaar heeft het arme apparaat meer geheugen nodig.

Ik wil het geheugen vervangen, eerst wilde ik drie maal 512MB PC2700 gebruiken, maar volgens de handleiding schakelt het systeem over van 333MHz naar 266MHz als er van de drie geheugensloten gebruik wordt gemaakt.
Wanneer alleen de eerste twee worden gebruikt wordt wel de maximale 333MHz gebruikt.

Mijn vraag is nu, wat levert minder geratel op:

2x 512MB PC2700 333MHz

of

3x 512MB PC2100 266MHz

Ook zag ik in de price watch dat PC2700 geheugen momenteel goedkoper is dan PC2100 geheugen, kan PC2700 geheugen ook op 266MHz werken (ik denk het wel, maar ik check het maar even).

Oh, en ik heb (kort) gezocht naar een vergelijkbare vraag en kon het zo snel ook niet in de FAQ vinden. Excuses als dit al eerder aan de orde is gekomen. _/-\o_

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Verwijderd

Ik denk eerder dat je HD overlijdende is, en hij ratelt niet om het geheugen.

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 12:11

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Nee, zo'n ratelend geluid maakt 'ie niet :) Het is het ratelen dat je hoort als er veel gelezen/geschreven wordt.

Het is echt bij intensief gebruik, als systeem idle is hoor je de HD niet en het ratelen van een overlijdende schijf klinkt net iets anders. Alhoewel het natuurlijk wel een goeie reden is om een nieuwe HD te kopen. 'Gewoon voor de zekerheid' :p

[ Voor 15% gewijzigd door batavier op 07-10-2003 10:26 ]

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Verwijderd

Ik weet niet wat je precies doet met je computer, maar 1 GB aan RAM geheugen zou meer dan voldoende moeten zijn voor normaal thuisgebruik. Zelfs voor videobewerking zou dit voldoende moeten zijn. Ik zou eens kijken of de bottleneck niet ergens anders ligt. Welk OS gebruik je? Oudere operating systemen (9x/ME) kunnen bv niet goed omgaan met meer dan 512 MB aan geheugen. Een upgrade naar 2K/ XP zou dan het probleem oplossen. Of misschien wordt het eens tijd om je harde schijf te defragmenteren ;).

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
Misschien kun je iets van statbar ofzo installeren en kijken hoeveel geheugen er word gebruikt. In veel gevallen is 512 MB wel genoeg in een systeem hoor. Ik heb ook als de harde schijf druk is trouwens niet zo veel geratel. Maar dat ligt ws. aan het type hd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft het ratelen van de harddisk: doe eens vooronderzoek: [search=harddisk ratelt] of kijk gewoon netjes in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum: Opslagmedia & I/O Controllers :)

Het geheugen: de keuze is aan jou. Weeg gewoon de voor- en nadelen tegen elkaar af. Geheugenruimte of geheugenbandbreedte :) In de FAQ van dit subforum staat ook een interessant stukje: "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 07-10-2003 10:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.