Toon posts:

Oplichterij of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik op een internet winkel over dode pixel garantie. Tevens geven ze 20% korting op tft schermen met dode pixels. (dus die hebben ze op voorraad en sturen ze niet terug naar de leverancier)

Procedure:
Treft u binnen 14 dagen na levering een dode pixel (of subpixel) aan, dan dient u contact met ons op te nemen. Nadat u van ons een bevestiging heeft ontvangen, kunt u het scherm terug sturen (op eigen kosten) naar het door ons opgegeven adres.
Zodra het scherm bij ons binnen is gaan wij over tot levering van het nieuwe scherm. De monitor wordt omgeruild voor een zelfde merk/model of een vergelijkbaar model/type indien deze niet meer leverbaar zou zijn, u hebt dus geen aanspraak op een ander product.
De "14 dagen garantie" loopt door op het tweede scherm dat u geleverd krijgt. En begint niet opnieuw.

stel na 10 dagen stuur je hem terug, dag 11 komt hij daar aan. (als je geluk hebt) Dag 12 sturen ze een nieuwe, die heb je dag 13 binnen (dat is een vrijdag) dag 14 zie je een dode pixel. Wat doen ze dan?

Ik denk zelfs dat ze in zo'n geval een tft met dode pixel op sturen om ervan af te komen. Het gaat hier om een redelijk bekende internet winkel (de naam noem ik niet). Hebben jullie hier ervaring mee?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oplichting is het nooit, het is een extra service :)

Maar ik denk dat je dan gewoon pech hebt, maar zullen ze hun goede naam op het spel zetten door een kappotte monitor te sturen :?

Verwijderd

Ja, Toen ik mijn tft scherm kocht (Ik wist welke ik wou hebben) Heb ik gewoon gevraagd of ze hem wilden checken op dode pixels en dat is gebeurd.
0,0 dode pixels, Daar moet je gewoon om vragen, als ze hem niet willen checken ga je toch naar een ander?????????? :O

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Het verzenden op eigen kosten is al niet juist, dit moet voor rekening van de winkel komen. Het gaat namelijk gewoon om het verlenen van (wettelijke) garantie en dat zou voor de koper kosteloos moeten zijn.

Ik neem aan dat deze procedure in de algemene voorwaarde is beschreven. De 14 dagen termijn is in strijd met de conformiteitseis, die afhankelijke van het soort product, wel vele jaren kan bestrijken. Voor het 2e scherm geldt precies hetzelfde, daar kan je als winkel niet vanaf komen met deze contractuele regel. Je kan als winkel best 14 dagen contractuele garantie geven, maar dat is zinloos, aangezien je op grond van de wet al garantie krijgt. Bovendien heb je de eerste 6 maanden na levering nog het bewijsvermoeden mee als er iets schort aan het product.

Als het beding van 14 dagen tijd om reclame te maken als een vervalbeding is opgeschreven in de algemene voorwaarden, is het een beding dat op de grijze lijst staat. Zonder in detail te treden is dit vervalbeding niet redelijk (de enige 'escape' voor de grijze lijst). De winkel mag verlangen dat je binnen bepaalde tijd melding maakt van een dode pixel bij aflevering, maar dit is te kort. Bovendien kan een dode pixel ook later onstaan, waarbij de redelijke termijn waarbinnen je dit moet melden om aanspraak te maken op garantie (zoals de wet voorschrijft) pas vanaf dat moment gaat lopen.

Niet al te fris dus, die voorwaarden waar het hier om gaat. Heb je een link naar deze voorwaarden?

[ Voor 11% gewijzigd door Wekkel op 07-10-2003 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk het stukje voorwaarden: de 14 dagen beginnen niet opnieuw bij een nieuwe monitor

de link heb ik wel, maar ik denk niet dat ik hem hier mag posten

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 10:17 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Waarom niet. Is het verboden om de algemene voorwaarden van een winkel eens te bespreken?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dat het termijn waarbinnen je je scherm mag terugsturen gewoon doorloopt klinkt als matige service en oplichterij.
Snel op zoek naar een andere winkel want een scherm moet gewoon 100% dode-pixel-vrij geleverd worden. Sommige fabrikanten geven die garantie toch al.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik zou zo'n scherm gewoon nooit via deze weg kopen. Een duur TFT scherm zou ik gewoon in de winkel kopen. Dan weten de verkopers ook met wie ze te maken hebben, en nog belangrijker, jij weet met wie je te maken hebt. Tis toch raar dat mensen zulke dingen gewoon zonder het op zicht te aanschouwen, aanschaffen. Doe dat nu niet, want er zit vast wel een winkel bij je in de buurt die die dingen verkoopt...Dus voor die paar euro voordeel het risico lopen dat je een kat in de zak koopt...Tja , ben je nu Nederlander of niet ;)

Verwijderd

te stom voor woorden. nu is het echt zo een spelletje: je mag van te voren niet zien wat je koopt, want dan zullen alleen perfecte monitoren worden verkocht en volgens de tft-fabrikanten maakt dat -niet verkopen van schermen met fouten- het productieproces onrendabel..

wat moet je daar nu mee? ik wil een tft-monitor kopen t.w.v. 600 euro, maar daarbij moet ik genoegen nemen met 4 kapotte pixels. verzekeren tegen een perfect scherm kost 75 euro extra. dit is gewoon even 12,5% boven op de nieuwprijs. ik betaal toch geen 600 euro om een kapot scherm te ontvangen!? er moet hier toch een wettelijke regel voor bestaan. zo kan je binnen 8 dagen of zo je koop ongedaan maken toch? of je zusje onder de 16 jaar een monitor laten kopen en de overeenkomst vervolgens laten ontbinden door je ouders, omdat zij het er niet mee eens zijn dat je zusje zulke grote aankopen doet. maar goed, dan heb je nog steeds niks.

die regel van 14 dagen dan: je krijgt hem thuisgestuurd, wat betekend dat er minimaal 2 dagen levertijd verloren gaan. als die dealer die doos openmaakt en hem controlleerd. tuurlijk niet.. zij lijken ook niet het beste met je voor te hebben. en dan nog verzending op eigen kosten.

ik ben eigenlijk benieuwd hoe vaak dit voorkomt. natuurlijk is het alom bekend dat het risico bestaat, maar niet hoe hoog het risico is. het klinkt als of je gegarandeerd een imperfect scherm krijgt als jij je niet laat verzekeren en dat vind ik best erg. dit betekend dat ik 675 euro moet betalen voor een monitor twv. 600 euro. te lelijk voor woordent toch. 8)7

zooo, ik ben eindelijk klaargekomen en geef daarbij het woord aan een ander.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je er vooral mee moet is het datum van de laatste reactie in het oog houden, dit is een maanden oude topic...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.