Toon posts:

[Virus?] Data veiligstellen *

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen werkt mijn pc werkelijk meer voor geen meter. Bijna alle programmas geven foutmeldingen bij het opstarten en doen dat vervolgens dan ook niet meer. Internetpagina's duren belachelijk lang om te laden en software wil niet goed geinstalleerd worden. Ik denk zelf dat het wel eens een virus kan zijn, maar omdat ik dus niet kan internetten of nauwelijks ergens van kan downloaden kan ik zeer lastig een virusscanner installeren. Verder is de pc uren aan 't laden (of hoop ik niet aan 't deleten) gezien ik voortdurend geluid hoor, terwijl er niets gebeurd.

Enkele foutmeldingen:

Bij starten Cubase SX: 'Windows cannot access the specified device, path or file. You may not have the appropriate permissions to access the item'.

Bij starten ICQ: 'the procedure entry point WideCharToMultiByte could not be \
located in the dynamic Link Library ICQMUtl.dll

Bij starten Norton Anti-Virus: 'The security settings appear to have been tampered
with. Your settings must be restored to avoid unexpected behaviour in the
product. Click OK to continue'. Norton kan ik dus ook niet laden om te kijken of er
een virus is.

Bij starten Nero: 'The Nero executable file was modified! Maybe your pc is infected by a computer virus'.

Bij starten Edonkey: 'The instruction at '0x73dd1351' defenced memory at '0x0000004'. The memory could not be 'read'.

Algemene foutmelding: 'wcmdmgrl has encountered a problem and needs to close'
Algemene foutmelding: 'unrecoverable error: c:\release\codec\kc\i4min\file\file.ccp:36'

Mijn vraag is: Hoe kan ik de boel verhelpen zonder zeer belangrijke audio-opnames, fotoalbums en andere bestanden kwijt te raken? Mn netwerk werkt ook niet meer, dus ik kan de boel niet overzetten.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Virusscanner installeren?
Als dit niet werkt een andere pc pakken daar de virus scanner op installeren en dan ff schijf aan die pc hangen, snel al je data kopieren en windows opnieuw installeren, daarna kan je alle data terug zetten naar je eigen pc

Let wel op dat je een virusscanner gebruikt met de laatste updates anders besmet je mischien die 2de pc ook nog! :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Zo te zien heb jij een beveiligingspatch van "Microsoft" geïnstalleerd, die je per mail binnenkreeg. Helaas was dat een virus. Ga maar op zoek naar tooltjes om Swenn of Gibe-F van je systeem te verwijderen. Die van Sophos werken heel simpel, heb ik ook al wat mensen mee gered.

Via netwerk scannen gaat je niet helpen overigens. Het virus heeft je register aangetast. Hier zijn reset-tooltjes voor te downloaden, o.a. op www.sophos.com. Eerst in opdrachtprompt starten en register resetten vanaf een schrijfbeveiligde diskette. Daarna herstarten en het removal-tooltje draaien, heb ik voor de zekerheid ook vanaf een schrijfbeveiligde diskette gedaan. Daarna zou het allemaal weer moeten werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 10:11 ]

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer eens een online virus scan, mocht dat mogelijk zijn.

http://housecall.trendmicro.com/

Specs

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gewoon schijfje in tweede pc hangen met virus scanner; (of juist niet; gewoon
geen executables openen) en even je belangrijke dingen kopieren. Of een
ghost file van maken en daarna de belangrijke spullen via ghost explorer
terug kopieren naar een andere schijf. Nieuwe windows er over en klaar.

Volgende keer even wat meer start info over je O.S. e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door avon op 07-10-2003 10:18 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

dat is sven hier ff removel tool downen en goed lezen je moet exe in cmd veranderen
tool http://securityresponse.s...wen.a@mm.removal.tool.htm

howto
http://securityresponse.s...c/data/w32.swen.a@mm.html

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die dus ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard was de page not found. Het kan ook moeilijk een keer meezitten...

Waar kan ik die tool nog meer vinden? heeft iemand m toevallig?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

ff onder dos fprot laten zoeken en cleanen

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht naar Germs01.dat maar is niet gevonden op mn computer. Betreft het dan nu een ander virus, of kan het nog steeds om dezelfde gaan?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 21:00
als je die virus scanner installd kan het zijn dat het virus dat je heb gelijk de exe vernageld
dus je kan je pc ook online laten scannen duurt wel heel lang maar dan weet je wel of je een virus heb lol
http://www.pandasoftware.com/activescan/
kan met deze link online scanen

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 11:12:
Heb gezocht naar Germs01.dat maar is niet gevonden op mn computer. Betreft het dan nu een ander virus, of kan het nog steeds om dezelfde gaan?
Kan nog steeds, zie virusalert voor herkenning van besmetting.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
misschien opstarten met knoppix, en dan even de ntfs schijf mounten?

specs

Verwijderd

Topicstarter
is het een idee windows opnieuw te installeren of te deleten? hoe kan ik dat het beste doen, zonder mn belangrijke andere data mogelijkerwijs te wissen?

ps, mounten?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je kunt knoppix, een linux distributie downloaden en op een cd branden. Deze cd kun je mee opstarten, en dan start knoppic automatisch met alle instellingen als het goed is al goed, en je kan er mee internetten en netwerken. En hij kan NTFS volumes lezen. knoppix is niet moeilijk, gewoon een grafische interface, ik kon het ook en ik weet niks van linux.

Dus dan kun je hiermee eerst je data redden, en dan gewoon lekker een format er overheen.

specs

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18

neanderthaler

Are friends electric?

gladiool schreef op 07 October 2003 @ 12:31:
je kunt knoppix, een linux distributie downloaden en op een cd branden. Deze cd kun je mee opstarten, en dan start knoppic automatisch met alle instellingen als het goed is al goed, en je kan er mee internetten en netwerken. En hij kan NTFS volumes lezen. knoppix is niet moeilijk, gewoon een grafische interface, ik kon het ook en ik weet niks van linux.

Dus dan kun je hiermee eerst je data redden, en dan gewoon lekker een format er overheen.
Hoe had je gedacht je data te redden dan?

[off topic: wanneer kom je trouwens dat monitortje ophalen? ;) ]

[ Voor 6% gewijzigd door neanderthaler op 07-10-2003 12:41 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 12:18:
is het een idee windows opnieuw te installeren of te deleten? hoe kan ik dat het beste doen, zonder mn belangrijke andere data mogelijkerwijs te wissen?
Dat was dus al lang gezegd: harde schijf uitschroeven en in een andere bak plaatsen. Of inderdaad knoppix en dan bijv. naar een FTP server kopieren - die je dan natuurlijk eerst installeert op een andere PC in je netwerk want over internet kopieren is misschien wat overdreven :P

offtopic:
Trouwens lijkt het me een goed plan om de volgende keer eerst even de SA FAQ kijken: daar staan al wat cleaners die je kan downloaden en gebruiken ;)

Maar Swen removal tool dus. Of als je je data enkel wilt veiligstellen (zoals je inderdaad al in je topicstart vroeg dus dat is geen rare gedachte :+ ) of uitschroeven of bijv. knoppix en dan via netwerk kopieren.
ps, mounten?
Mount :)

Edit:
neanderthaler schreef op 07 oktober 2003 @ 12:40:

gladiool schreef op 07 October 2003 @ 12:31:

en je kan er mee internetten en netwerken

Hoe had je gedacht je data te redden dan?
Internetten is een wat dubieuze term maar wel duidelijk zat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2003 12:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet het hierboven beschreven virus: Ik heb het tooltje geinstalleerd en dit gaf ie als uitslag:

'W32.swen.a@mm has not been found'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ok, kan gebeuren (gokken op basis van enkel de symptomen is ook niet alles). Probeer dan dus de tools in de SAFAQ even - of kopieer het dus je data naar een andere HDD :)

AvOn in "Virus? Ik weet niet meer wat te doen. We" dus (al zou ik geen Windows eroverheen doen maar formatteren).

Ook is een hardwareprobleem niet heelmaal onmogelijk, maar daar staat een heel uitgebreid stuk over in de PMG FAQ om na te lopen als je je data hebt veilig gesteld.

edit:

Topicttiel aangepast naar iets minder schreeuwerigs en meer beschrijvend wat nu je vraag is :P

Maar lees dus even alle gegeven tips even goed door en je bent er :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2003 13:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1