Ik ben bezig met het bouwen van een HTPC. De software maak ik ook zelf.
Ik wil ook buttons op de HTPC maken om hem te bedienen. Tevens moet hij via afstandsbediening werken.
Ik heb een mainboard met 3 poorten. 1 Com, 1 LPT, en 1 Gameport.
Op de Com zit afstandsbediening.
Op LPT zit een LCD.
Nu heb ik alleen de Gameport nog over. Hier moeten 8 Buttons op.
4 Buttons is geen probleem. Deze kunnen rechtstreeks op de digitale ingangen.
Maar nu moeten de andere 4 Buttons op de analoge ingangen. Hiervan weet ik inmiddels, dat je hier eerst iets naar toe moet schrijven. Dan worden de ingangen ‘hoog’. Vervolgens moet je dan net zolang lezen, totdat ze weer ‘laag’ zijn. De tijd hiertussen geeft de stand van bijv. een joystick weer.
Vraag is nu, wat gebeurt er als ik een write doe en dus de ingangen ‘hoog’ maak en vervolgens 0 Volt op de ingangen laat staan. Blijven ze nu net zolang hoog, totdat er een spanning > 0 op komt?
En als ik er 5V op zet? Zal de ingang dan zonder vertraging ‘Laag’ worden?
Ik wil ook buttons op de HTPC maken om hem te bedienen. Tevens moet hij via afstandsbediening werken.
Ik heb een mainboard met 3 poorten. 1 Com, 1 LPT, en 1 Gameport.
Op de Com zit afstandsbediening.
Op LPT zit een LCD.
Nu heb ik alleen de Gameport nog over. Hier moeten 8 Buttons op.
4 Buttons is geen probleem. Deze kunnen rechtstreeks op de digitale ingangen.
Maar nu moeten de andere 4 Buttons op de analoge ingangen. Hiervan weet ik inmiddels, dat je hier eerst iets naar toe moet schrijven. Dan worden de ingangen ‘hoog’. Vervolgens moet je dan net zolang lezen, totdat ze weer ‘laag’ zijn. De tijd hiertussen geeft de stand van bijv. een joystick weer.
Vraag is nu, wat gebeurt er als ik een write doe en dus de ingangen ‘hoog’ maak en vervolgens 0 Volt op de ingangen laat staan. Blijven ze nu net zolang hoog, totdat er een spanning > 0 op komt?
En als ik er 5V op zet? Zal de ingang dan zonder vertraging ‘Laag’ worden?