Toon posts:

opstarten van Xp duurt opeens heel lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een tijdje geleden een stekker in de computer geplugt wat ervoor zogt dat de paralelle aansluiting USB wordt. Alleen er is geen driver te vinden voor deze printer in combinatie met deze kabel (Dit kan ook niet ). MAAR ik denk dus dat windows hier naar gaat zoeken bij het opstarten. Dit opstarten duurt een eeeeeuw!!! Hij is echt wel snel als tie eindelijk is opgestart.
Wat heb ik al gedaan:
Die ene stekker dr uitgehaald
In msconfig gekeken, maar staat niets bijzonders over deze aansluiting
De 'virtuele' printer verwijderd

Foutmelding in apparaatbeheer (staat een uitroepteken achter) bij USB massaopslag
Deze maakt hij telkens opnieuw aan, nadat ik hem heb verwijderd. (ook dit onderdeel uitschakelen helpt niet)

Daarnaast ben ik vergeten te vertellen dat formateren van de partitie waar windows zelf op staat geen nut heeft gehad.
Misschien iets in de bios??

IK heb dus geen id hoe ik dit moet oplossen...
Wie kan mij helpen?.... Of suggesties?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Je kan misschine proberen om een vast IP in te stellen voor je netwerk kaart. XP wil hier ook nog wel eens een tijdje op blijven hangen bij het opstarten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een paralelle aansluiting die ineens USB wordt....ik heb al veel gekke connectors gezien, maar deze vind ik heel knap. Een USB naar parallel verloop ken ik, maar andersom.....ik betwijfel of dat goed gaat werken.
Maar waarom gebruik je eigenlijk een verloopkabel van parallel naar USB? is het niet gewoon makkelijker een USB-hubje te kopen ipv te kloten met een verloop vanm parallel naar USB? Kan me niet voorstellen dat je geen native USB-poorten op je XP-bak hebt.
En idd, als je sowiezo geen driver hebt die je ervoor kan gebruiken (windows zelf heeft hem ook niet want anders had ie dat al lang goed gedetecterd) gaat een herinstallatie ook niet helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Die stekkers bestaan dus... maar dus niet in combinatie met die printer.
Ik zal nog wel wat rommelen in de bios.. misschien helpt het..

Verwijderd

Topicstarter
ok.. probleem opgelost :), lag aan bepaalde drivers die door waarschijnlijk office werden veranderd :s