Toon posts:

ATI Sapphire 9800SE bios needed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een foutje gemaakt door mijn backupfile van mijn 9800se te deleten: ik dacht dat ik die al had weggesaved maar nee! Wijze (dure) les voor volgende keer. Nu zit ik dus even met de gebakken peren want mijn bios is leeg en ik moet dus aan de slag met een PCI kaart om het originele bios weer terug te flashen in de Sapphire. Als iemand hier deze kaart heeft kan er dan voor mij aub een backupje worden gemaakt, dan kan ik die file weer terugzetten en zou het moeten werken. Ik lees wel via het forum of iemand mij kan helpen. BvD!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog niet gechecked, moet nog FFF een PCI kaartje gaan ophalen vanavond. MAAR bedankt zover! Ik laat het je asap weten ..

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ik krijg hetvolgende na "atiflash i-":
adapter bn ds dID asic flash In flashtype remap lock romsize
0 01 00 4148 R300 - - ST M25P05 - yes 0x10000

"atiflash -f p 0 98-8004.bin" levert niets op, dan krijg ik alle opties te zien van atiflash.

Gaarne hulp -TiA!-

Verwijderd

Topicstarter
ok nog een poging met: atiflash -u -f 0 98-8004.bin, volgende regels:

Serial ROM
BIOS DeviceID = 0x4E48
ASIC DeviceID = 0x4148
Flash Type = ST M25P05
Error: timeout: poll rom idle after bulk erase

en dan houdt het dus op .. Er zit op de kaart kennelijk een lock zoals ik eerder aangaf, is die lock eraf te halen dmv een jumpersetting oid? .ik begin het steeds warmer te krijgen ...

Verwijderd

Kun je meer info van je kaart geven?

Verwijderd

wat voor geheugen zit er ope kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Specs van kaart afgelezen:

- RADEON 9800SE 128M DDR V/D/VO
- 4x 128Mb DDR SGRAM Infinion (HYB25D128323C-3.3)
- PN: 1024-MC07-R1-SA
- PCB: #35-FC07-R0-01
- SN: A033600047243

hoe oh hoe krijg ik dat ding geunlocked, dan kan ik aan SW erin proggen gaan denken...

Verwijderd

Topicstarter
case closed, videocard is alive THANKS to gotties
Pagina: 1