Toon posts:

[Premiere] Vastloper bij coderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even kleine inleiding ;

Heb nu ongeveer 20 uur in mijn UnrealTourmanent-Movie gestoken, en heb alles netjes voor elkaar, filters, transitions, geluid, muziek, alles.

De bestanden waarmee ik gewerkt heb, zijn (grote) huyffuv (ofzo :D) bestanden, omdat deze erg goed van kwaliteit zijn, en dit kan ik niet meer veranderen (aangezien ik geen zin heb om alles weer opnieuw te gaan capturen en te bewerken, kan ik net zo goed opnieuw beginnen)

DUS, de film is gemonteerd, duurt ongeveer 6 minuten (11000 frames in totaal )
en ik wil gaan renderen (coderen)

Divx4.2 : Vastloper(premiere zelf hangt) op 2200 frames
Divx5.1 : " Programma reageert niet "

Wat kan ik hieraan doen, want ik heb echt geen zin om alles opnieuw te doen.
(heb zelfs een keer een error gehad _tijdens_ het renderen, ik deed toen gewoon " continue " en bleef daarna weer steken (op divx4.2)

Heb wel vaker zulk soort movies gemaakt, en nooit problemen gehad met divx compressen.

Iemand ervaringen en/of oplossingen ? :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
geef eens wat meer info over de originele filmpjes, resolutie etc. Het zou kunnen dat je bitrate instellingen verkeerd staan of dat je 2-pass encoding probeert (wat premiere dacht ik niet ondersteunt). werkt het op een lagere resolutie wel? of als je alle instellingen op minimaal zet?

je zou ook Xvid kunnen gebruiken, al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie van de originele filmpjes zijn :

800x600 pixels
30 frames per seconde
1.000 (square pixels)
en dan die huyffuv compressie (weet niet meer precies de naam, zit op me werk)

xvid nog niet geprobeerd, waar kan ik de laatste versie downen ?

(p.s. ik kan die originele filmpjes dus _niet_ meer opnieuw maken (kost veels te veel tijd)

(p.s. 2 ik zat te denken aan een hele rauwe compressie, (dus dan wordt mn bestand onwijs groot, en die dan opnieuw renderen naar divx/xvid, maar welke kan ik daarvoor gebruiken , uncompressed is uitgesloten (_veels_ te groot)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje :)

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

Ik heb zelf ook wel eens vastlopertjes gehad... Je kan idd eerst even proberen met 1-pass encoding.
Xvid kan je halen bij http://www.divx-digest.com/software/index.html#essential

Verwijderd

Topicstarter
e1f schreef op 07 October 2003 @ 11:13:
Ik heb zelf ook wel eens vastlopertjes gehad... Je kan idd eerst even proberen met 1-pass encoding.
Xvid kan je halen bij http://www.divx-digest.com/software/index.html#essential
Kan me vaag herrineren dat ik daar beetje problemen mee kreeg, (beeld werd donkerder dan normaal)

Maar is het proberen waard :) thnx

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kun je hm niet als een normale avi opslaan en dan met een ander proggie coderen naar divx?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op 07 October 2003 @ 11:18:
Kun je hm niet als een normale avi opslaan en dan met een ander proggie coderen naar divx?
en welke compressie versta jij dan onder een " normale avi " ? ;)

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 07 October 2003 @ 11:18:
ik hóóp dat je uncompressed bedoelt >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 11:33:
[...]

ik hóóp dat je uncompressed bedoelt >:)
en dan ? een filmpje van 6 minuten hebben en meteen je complete hdd van 120gb vol hebben staan ? :X

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

Kan je'm niet eerst uitvoeren met de codec waarmee je ook gecaptured hebt... En dan daarna bijvoorbeeld met Vdub omzetten naar Divx, Xvid ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
e1f schreef op 07 October 2003 @ 11:36:
Kan je'm niet eerst uitvoeren met de codec waarmee je ook gecaptured hebt... En dan daarna bijvoorbeeld met Vdub omzetten naar Divx, Xvid ofzo?
dus gewoon weer met de huyffuv codec exporteren in premiere..
hmm, is wel mogelijk denk ik, maar die codec is echt HUGE (neemt zo onwijs veel ruimte in, maargoed.. kijken of dat werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien meerdere mensen met dit probleem?
Zit nu op mn werk, en ik kan het niet testen vanaf hier, dus als ik thuis ben probeer ik alles uit wat ik hier hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben vanavond even bezig geweest met encoden van mn filmpje, en XviD heeft het voor elkaar gekregen, mijn pc vind divx encoden blijkbaar niet zo leuk :D

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
800 bij 600 is ook een beetje rare filmresolutie eigenlijk, dit is niet deelbaar door 16 en kanl dus problemen geven bij de quantisatie van de macroblokken in DivX codec.

800 x 592 croppen zou wel beter gaan wellicht. dat is deelbaar door 16 (50 x 37). Het zou kunnen hoor, ik zeg niet dat dit DE oplossing is.
Pagina: 1