Toon posts:

Winxp en Acces 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met Acces 95 icm met Windowx XP.

Het is zo bij ons op kantoor draaien we NT 4 en Acces 95. Maar Acces 95 en NT 4 is bagger samen :r. Ik heb iemand die dan graag thuis wil werken met WinXP en acces 95 8)7 als dat een betere oplossing is.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je al gekeken naar de compatibility mode van XP :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat zijn precies je problemen met Access95 op NT4 dan? Beide producten kwamen ongeveer rond dezelfde periode uit voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Meldingen zoals "onbekende fout".Door gebruikes gedefineerde fout
Kun je alleen ok klikken en acces sluiten.
Wizards die niet verder gaan
als za het wel doen bij bijvoorbeeld Rapport of formulier is de hele opmaak en indeling aan gort. etc etc

• elevator
  • Niet online

elevator

Is de installatie van Access95 wel goed gelukt, of kreeg je daar ook fouten mee? Hoeveel geheugen heb je in de PC's zitten? Is dat toevallig meer dan, of gelijk aan 512megabyte?
Overigens denk ik persoonlijk dat je meer kans hebt om NT4 + Access95 werkend te krijgen, dan WindowsXP + Access95.

Je zou eventueel ook eens iets als dit kunnen proberen:
http://support.microsoft....;en-us;317708&Product=acc

Verwijderd

Topicstarter
Install van access is goed gegaan. De machine is HP vl420 1.8 ghz en 512 meg. Maar dit probleem had ik ook oude HP met 800 mhz en 128 mb intern geheugen
Ik denk ook dat NT4 beter gaat werken dan XP. Migratie acces 95 naar acces XP komt in de planning maar tot die tijd oet er natuurlijk wel gewerkt worden

• elevator
  • Niet online

elevator

Heeft het programma ooit wel goed gewerkt dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nope.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Edit: verkeerd gelezen, sorry voor zeikverhaal.

Is het voor het bedrijf geen optie op een nieuwere versie aan te schaffen. Access 95 is toch nog voor Office 97? Die draait op zich goed op XP als je tenminste de nieuwste SP gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Mike Jarod op 07-10-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt maar access wordt door meerdere mensen gebruikt, we gebruiken al onze apps roaming (werkplek onafhankelijk zoals we dat hier zo leuk zeggen) de databases zijn zijn bij ons databases met user interfaces en dus niet enkel tabbellen die vanuit elke app te lezen zijn.

Dus we moeten scripts schrijven voor deze mensen. Migratie zit in de planning maar heeft nogal wat voeten in de aarde, mirgreren huidige databases

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Access 95 is zo bejaard dat ik denk dat dit niet gaat lukken. Als die persoon perse thuis wil werken dan zou denk ik de makkelijkste manier zijn zijn notebook te herinstalleren met een ander OS.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 16:05
En hebben de gebruikers wel "Power User" rechten? Als je deze niet geeft ( power of hoger ) dan krijg je verschillende rare foutmeldingen met Office 97 en Office 2000 ( weet wel niet dat dit opgaat voor Access 95 )

Maar toch eens proberen !

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Wrom persee Access 95? Wrom geen Access '97?

Ik werk voor een softwareleverancier dat al zijn pakketten op Access gebaseerd heeft.
Ik heb hier een XP PC waar Access 2.0, 97, 2K en XP op staat en heb geen enkel probleem.
Access 95 dus niet en daarom vraag ik me af waarom je er geen Access 97 op zet.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Rechten zal ik nog maar eens even testen, volgens mij zijn ze lokale power user. maar durft ik niet met zekerheid te zeggen

Waarom perse access 95

Uitwisselbaarheid. Want als ik 1 persoon over zet moet iedereen over. Zoals ik zei, de database wordt niet alleen voor data gebruikt maar ook worden er forms als user interface gebruikt. deze databases worden al gebruikt sinds we op w95 draaiden toen waren de problemen nog te overzien. met NT niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn "hoofdgebruiker" dus dat lijkt me goed toch?

• elevator
  • Niet online

elevator

eMGe22 - Gelieve je post te editten als je zelf de laatste poster bent. Je kan dit doen door hetAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif icoontje te gebruiken.

Ik weet niet precies de Nederlandse benaming ervoor - maar probeer het eens onder een account met "Administrator" rechten.

Misschien dat je ook hier nog wat aan hebt. Helaas ondersteunt Microsoft zelf Access95 niet meer, waardoor de info uit de knowledgebase is verwijderd.

Als je op het bedrijf nog een oude (CD-versie) van technet hebt, zou je ook eens kunnen proberen het hier in op te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry elevator...

De link je plaatste lijkt nog wel het meest overeen te komen met de problemen die ik ook heb. Ik zal eens kijken of deze cd nog te krijgen is..tenx
Pagina: 1