Misschien wat oudbollig maar afgelope maandag heb ik toch hartelijk moeten lachen. In ons sjieke zoeksysteem zit nl. een eigen gemaakte easteregg.
Alleen had ik nu zoiets... leuk... maar de developers kunnen het zien (zal je altijd zien dat zo'n sacherijn het weer verprutst).
Mijn code ziet er ongeveer zo uit:
Dus ik ben gaan bedenken hoe ik m'n easteregg goed kon verstoppen.
De enige oplossing die ik bedacht is om de code van de easteregg te encrypten (base64) zodoende is alleen de afvanging van de easteregg nog zichtbaar (niet wat ie uitvoerd).
Maar nu de "grote waarom post ik hier". Nou gewoon voor tips, ervaringen van andere devvers. Dus heb je een goed idee om de egg te 'verstoppen'? of nog leuke ideën voor eentje?
*note: eastereggs moeten altijd leuk blijven; format C:\ is geen easteregg.
Alleen had ik nu zoiets... leuk... maar de developers kunnen het zien (zal je altijd zien dat zo'n sacherijn het weer verprutst).
Mijn code ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| if (zoekterm == "easteregg") {
DoCrazyStuff();
}
else {
DoSearch(zoekterm);
}
public void DoCrazyStuff() {
toeters.Enabled = true;
bellen.Start();
} |
Dus ik ben gaan bedenken hoe ik m'n easteregg goed kon verstoppen.
De enige oplossing die ik bedacht is om de code van de easteregg te encrypten (base64) zodoende is alleen de afvanging van de easteregg nog zichtbaar (niet wat ie uitvoerd).
Maar nu de "grote waarom post ik hier". Nou gewoon voor tips, ervaringen van andere devvers. Dus heb je een goed idee om de egg te 'verstoppen'? of nog leuke ideën voor eentje?
*note: eastereggs moeten altijd leuk blijven; format C:\ is geen easteregg.