Toon posts:

computerland kasten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC dagen heb ik een pc-case gekocht bij computerland en ben dus helemaal niet tevreden, de specs:

Codegen super power (sp)
Item: ATX-600p-6
Kleur: Paars
Sloten: 2 keer 3,5 inch en 4 keer 5,5 inch
Voeding: 300watt
Prijs: 138,-

De problemen zijn als volgt:
- 3,5" gaten zijn errruug krap, flink hard duwen wil je je diskette en zip er in kwijt.
- 5,5" gaten kun je maar voor de helft benutten namelijk alleen in de bovenste twee. In de onderste twee kun je niks plaatsen, want dan komt mijn pioneer105s, sony 8*4*32 of Lit-on 48* tegen mijn mainboard (msi-k7tpro-2) en daarna steken ze nog uit :(

Waarom is dat zo'n probleem zullen sommige zich afvragen, je mikt je cd eruit en douwt alles in de bovenste twee gaten.

- Er zit een beschermingskap voor de 5,5" apparaten en als je in het bovenste slot iets doet dan ziet dit er niet uit omdat dit niet bedekt is door de kap.
- De ide apparaten zitten dan heeeel krap op elkaar en produceren zo lekker veel warmte die blijft hangen. Vooral writer en dvd :( en voor een cooler is geen plek daar :(
- Doordat de lengte naar achter zo klein is zitten al de dma draden lekker voor mijn airflow.
- De stroomdraden zijn te kort om van de bovenste twee naar de onderste twee te gaan.

-Wie heeft er nog meer zo'n kast?
-En ik heb ze al gemaild maar nog geen bericht gehad, maar ik had in de shopservey gezien dat ze niet altijd goede service bieden. En aangezien mijn kast lichtelijk beschadigd is door het vervoer zullen ze wel helemaal zeiken. Maar wat zullen ze doen als oplossing, het product is namelijk gewoon niet goed.
-Als ik geluk heb en hem mag ruilen tegen een grotere kast, welke moet ik dan nemen bij computerland (http://www.computer-land.nl)

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
A-Open :7

Verwijderd

Ja die kasten heb ik ook zien staan, ik had daar al mijn twijfels over...
Voor 138 piek koop je net een 300Watt voeding

Verwijderd

Topicstarter
Met de voeding is moet ik zeggen helemaal niks mis. Ik heb er dit allemaal aan hangen en hij loopt als een zonnetje:

Tbird900
msik7tpro-2
Geforce2mx
pioneer 105s
sony8*4*32
Lit-on 48*
Iomega zip 100mb
Nec Diskette station
Maxtor6,4 gyg (jajajaja word vervangen als ik geld heb)
256mb 133mhz cas2 geheugen
Sounblaster 128
Modem 56k6
Netwerkkaart 10/100
Sunon 80mm
Justcooler 80mm
Coolermaster dp5-6h51

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

We hebben het hier toch niet over de 999-A BigTower (300 Watt) die ze in de winkel van Computer-land verkopen voor 169,-?????

Die wil ik namelijk vanmiddag kopen....

Maar volgens mij heb jij het niet over een BigTower, of wel???

Jaap

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 14:12 schreef J.apiooo het volgende:
We hebben het hier toch niet over de 999-A BigTower (300 Watt) die ze in de winkel van Computer-land verkopen voor 169,-?????

Maar volgens mij heb jij het niet over een BigTower, of wel???
het lijkt me dat ie het wel over een bigtower heeft, 4 x 5,25" in een miditower lijkt me een beetje vreemd |:((maar wel lekker)

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 14:12 schreef J.apiooo het volgende:

Als je de kast toch koopt wil je dan ff hier op een forum ofzo melden wat je er van vind, want asl hij goed is haal ik hem ook... Heb hem namelijk al eens zien staan...:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is niet die bigtower (helaas). Ik had deze gekocht omdat ik hem wel mooi vond. Maar hij is dus knap waardeloos. Het is echt een miditower want hij is even hoog als mijn oude miditower. En ja die 4 5.5" verklaart waarschijnlijk de krapte.

Je moet gewoon kijken of ie niet paars of grijs is met een doorzichtige klep ervoor. Die moet je dus niet kopen.

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

OK.. bedankt.. Ik zal vanmiddag kijken en ALS ik 'm koop.. ook laten weten offie goed is (hoezo, proefkonijn????)

Jaap

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 02:26 schreef McCormick het volgende:
A-Open :7
Antec:9~

Verwijderd

Topicstarter
Japi > en de bigtower al gekocht? En zo ja hoe bevalt ie?

Computerland heeft nog steeds niet op hun mail gereageerd :( wat een service :r
een goed bedrijf hoort gewoon binnen 1 dag te antwoorden!

Heeft er niemand meer toevallig een bigtower zonder voeding goedkoop staan?

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Hallo!! Ja.. wat jij zegt.. die service van Computer-Land is echt slecht! En dat zeg ik niet zo snel.. eerst geprobeerd om te bellen (naar verschillende filialen..) en daarna nog gemaild.... alles met 0 reactie!!!!!

Dus.. wat doet J.apiooo: hij gaat naar Funprice en haalt daar voor 169,- een perfecte Mardendi BigTower met 300 Watt..!!!!

En ik ben tot zover tevreden over de aankoop.. goed afgewerkt, veel ruimte alle kabels erbij... toppie... vanavond ff in elkaar zetten en de voeding checken!!!!!

Eén advies... ga gewoon naar Funprice en haal die Mardendi BigTower... qua service ook meteen een stap hoger!

Groeten,

"Proefkonijn J.apiooo"

Jaap

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
naar welk nummer heb je gebeld?

020 4970051

Ze zijn namelijk ook verhuist etc...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
In Utrecht bij Computerland lopen er alleen maar kinderen rond in de winkel die graag de wijsneus uithangen. Loop ik liever even door naar een betere winkel.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 11:09 schreef J.apiooo het volgende:
Dus.. wat doet J.apiooo: hij gaat naar Funprice en haalt daar voor 169,- een perfecte Mardendi BigTower met 300 Watt..!!!!

vanavond ff in elkaar zetten en de voeding checken!!!!!
He proefkonijntje, heb je die voeding al bekeken???

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze door een misverstand:

[b]COMPUTERLAND RULES![/b]
---------------------------------
[b]Goeie service dus[/b]
---------------------------------
:) :) :) :)

Thanx coppertop anders was ik er dus vanuit gegaan zoals ik de eerste keer het mailtje begrepen had.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een heel lekker goedkoop rainbow kassie met 300 watt voeding 4x 5.25 en 2x 3.5
en nu de prijs waarvoor ik hem heb: 95 Bij Syntax in Zaandam staan ze voor 109 piek, ze hebben die kasten ook wel op andere plaatsen, en zeker waar voor je geld dat ding
owja volgens de doos is het een miditower

Breek je nek voorzichtig

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hej Mr. Funksngrooves !

vermeld er wel dan ff bij dat het omruilen van de kast ook als optie is gegeven. Er wordt je een keuze gegeven tussen het ruilen van het mainboard of het ruilen van de kast, moet je niet hier een beetje de halve en verdraaide waarheid gaan zitten vertellen.

Niet liegen he, dat mag niet.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wil niet zeuren hoor, maar op de HCC stonden ze bij computer-land met een blaadje erop geplakt dat er maar een type mobo in past, kan het zijn dat ze dat pas op de zondag hebben opgeplakt toen ik er was. Want dat waren wel kasten met kleuren covers geloof ik, correct me if I'm wrong. Zou het behoorlijk brak vinden als blijkt dat dit ze wel waren en ze hebben het je niet verteld/doen dat nu niet.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 18:15 schreef Coppertop het volgende:
Hej Mr. Funksngrooves !

vermeld er wel dan ff bij dat het omruilen van de kast ook als optie is gegeven. Er wordt je een keuze gegeven tussen het ruilen van het mainboard of het ruilen van de kast, moet je niet hier een beetje de halve en verdraaide waarheid gaan zitten vertellen.

Niet liegen he, dat mag niet.
Er staat in de mail, dat ik de frontjes kan ruilen, maar daar heb ik toch niks aan :?
En btw hoe weet je welke mail van mij is geweest aangzien twee vrienden van mij ook gemaild hebben met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
En er zullen er vast wel meer zijn geweest!

• Coppertop
  • Niet online
Er staat in de mail, dat ik de frontjes kan ruilen, maar daar heb ik toch niks aan
Dat bedoelde ik niet te zeggen in die mail. Ik bedoelde te zeggen dat we daar dan de kast kunnen omruilen voor een ander type.
En btw hoe weet je welke mail van mij is geweest aangzien twee vrienden van mij ook gemaild hebben met hetzelfde probleem.
Je hebt je kast beschadigt tijdens vervoer. En je was de enige daarmee. Andere mailtjes heb ik niet gezien. Wanneer zouden deze verstuurd zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze bied ik mijn excuses aan!

Ik had de mail niet helemaal goede gelzen omdat mijn pa zat te mouwen
dat ie weer moest bellen (we hebben nog geen kabel in dit gat) dus ik had
hem denk ik iets te snel gelezen ik had alleen dat dat mobo vervangen begrepen
en iets met frontjes.

Door coppertop heb ik de moeite genomen de mail nog eens te lezen.

----------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Er zijn 2 oplossingen : U kunt een ander mainboard aanschaffen (bijvoorbeeld
een gigabyte). Deze is kleiner en zal daarom de cdromspelers niet in de weg
zitten.
U kunt ook de kast omruilen voor een andere, maar dit kan alleen aan ons
hoofdkantoor in Zwanenburg. Dit is namelijk de enige plek waar wij nieuwe
frontjes voor uw kast op voorraad hebben.

Met vriendelijke groet,
Computerland Businesscenter.

-----------------------------------------------------------------------------

Coppertop, kan ik hem ook ruilen tegen een bigtower zonder voeding met bijbetaling?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 18:51 schreef Coppertop het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik niet te zeggen in die mail. Ik bedoelde te zeggen dat we daar dan de kast kunnen omruilen voor een ander type.
Ja sorry! Ik had het dus te snel gelezen.
Je hebt je kast beschadigt tijdens vervoer. En je was de enige daarmee. Andere mailtjes heb ik niet gezien. Wanneer zouden deze verstuurd zijn ?
Als het goed is ook 2dgn geleden.

Okay bij deze dus mijn excuses, even mijn andere posts boven editten!

Bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoofkantoor in Zwanenburg, is dat trouwens ook een winkel? Ik dacht van niet want ik zie het niet op de site.

Moet ik daar gewoon langsgaan, of moet ik de kast langssturen.

• Dezjay
Hey toppercop

Hbe ik met jou gebabbeld op de hcc btw ?

ik meo nog een banner hebben voor op me site... ik zit der nie mee maar heb het wel beloofd

• Coppertop
  • Niet online
Ik ben blij dat dit probleem zo opgelost is. :) Ik mail je nog wel even over de details morgen.

• Coppertop
  • Niet online
Dezjay, volgens mij hebben wij niet gesproken op de HCC, ik was er ook alleen zondag.

Verwijderd

Nee computerland zwanenburg heeft geen winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Coppertop :)

en nog maals mijn excuses..

• Dezjay
coppertop ow hehe nee dan nie.. ik moe toch eens namen gaan onthouden van mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een samenvatting

Een kast gekocht op HCC -> beviel niet -> langer dan 8dgn in mijn bezit gehad en zelfs licht beschadigd -> gemaild met coppertop -> meteen een andere gehad toen ik daar kwam, zonder gezeik.

:) :) SUPERSERVICE :) :)
Pagina: 1