Toon posts:

Papst coolers of Coolermaster Aerogate2 met coolerm casefan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier te twijfelen tussen 2 configuraties.

Ik heb een chieftec dx-01SL-D-USB Silver kast.

Ik heb de mogelijkheid om 4 casefans in te stoppen. Het gaat mij erom welke configuratie het minst geluid maakt.

Ik had gedacht aan 4x de papst 8412NGL 8cm x 8cm silent : 4*18,-=totaal: 72,- euro.
Of De Aerogate 2 fancontrol met 2x standaard coolermaster SAF-B82 (ik heb er al 2 liggen).
= 39,-+2*5,-= 49,- euro.

De papst config is wel duurder, maar het zijn wel 12dba fans:p.

De coolermasterfans zijn 26dba, maar als ik het met de aerogate op 7V. laat draaien neem ik aan dat ze ook stiller worden????????????????

Ik neig meer naar de papst te gaan met zijn 12dba, maar als het voor minder centen kan met de coolermaster configuratie en het is even stil op 7V, dan ga ik liever voor de coolermaster.

Wat vinden jullie?

Oh ja, ik zie trouwens 2 soorten papst, dat zijn :
8412NGL 8cm x 8cm silent = 18,-
8412N/2GL 8cm x 8cm silent 3-pins = 20,-

Wat is het verschil, los van de prijs??????????

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb zelf een aerogate2 met tlf (neon) fannetjes, en als ik ze met die aerogate op minimum laat draaien dan hoor je ze bijna niet.
en als je coolermaster fannetjes koopt dan heb je met warm weer ook nog de mogelijkheid ze wat sneller te laten lopen en dus meer lucht te laten verplaasten.
terwijl die papst altijd langzaam draaien om weinig herrie te maken.

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

Ik ga mee met Johnny.xxxx
Neem een fancontroller, plaat daar een aantal fans achter die je langzaam (dus stil) laat draaien.
Word het dan warm buiten dan zet je ze een stukje harder.

..:: Specs ::..

Verwijderd

Ik heb ook een Aerogate2 in combinatie met 2 coolermaster fans die een takkeherrie maken maar kan die fans niet instellen helaas. Ik zou als ik jou was voor die stille Papst gaan, kost wat meer maar dan heb je ook wat minder herrie :)

Verwijderd

3 pins: uitlezing van het toerental van het fannetje als je hem op je mobo aansluit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan voor de coolermaster set ga, omdat het ten 1e goedkoper is en ten 2e krijg ik er een tof uitziende frontpaneel bij.

Van dat 22,-euro wat ik overhou, kan ik altijd nog voor iets anders gebruiken.

Zoals een Zalman ZM50-HP VGA Heatpipe Cooler, om van dat iritante vga fannetje af te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 08:32:
3 pins: uitlezing van het toerental van het fannetje als je hem op je mobo aansluit. :)
Aah Ok, das dan ook weer opgelost.

Maar een 2 pins casefan, kan je daar de snelheid mee regelen?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ja, moet gewoon mogelijk zijn, het enige wat je namelijk doet is het voltage verlagen waardoor ie langzamer gaat draaien.

Verwijderd

Jeps kan, is gewoon hetzelfde als de direpins maar dan zonder uitlezing van rpm :+
Pagina: 1