Toon posts:

Biosupdate niet meer te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb van een oud planje (486dx4) en wat onderdelen een pc in elkaar gezet.
Nu wil ik echter mijn bios upgraden in de hoop dat hij dan wat grotere hd's ondersteund.
Heb al op internet gezocht. En kan verder vrij weinig vinden. Volgens mij is het een Aopen mainboard. Type AP43. Serienummer is: 41-PG0A-001770-00101111-101094-SIS496AB-H. Op de Aopen website loopt de link naar de (waarschijnlijke) update dood. Iemand die me hiermee verder kan helpen?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
HTTP/1.1 404 Object Not Found

Wat ik dus ook al zei in m'n post ;)

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 01:20:
HTTP/1.1 404 Object Not Found

Wat ik dus ook al zei in m'n post ;)
hmm idd alle links (ook die in de bios database zelf) lopen op niks uit. Ik denk dat je gewoon pech hebt of je moet een verzamelaar op zien te duikelen op 1 van die forums in die google links.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen. Anders heb ik idd pech. Want der is vast niemand die een biosflash bewaard. Of moet dan iemand hebben die dat moederbord met de nieuwste update (of een nieuwere dan de mijne) heeft. En die hem wil inlezen en emailen. :)

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 01:25:
Hoop dat er hier iemand is die me verder kan helpen. Anders heb ik idd pech. Want der is vast niemand die een biosflash bewaard. Of moet dan iemand hebben die dat moederbord met de nieuwste update (of een nieuwere dan de mijne) heeft. En die hem wil inlezen en emailen. :)
Ik meen me te herinneren dat we in die tijd eigenlijk nooit bios updates hebben gedaan. Pas toen de Pentium 1's een beetje begonnen te mainstreamen hadden we ook bios updates (Aopen AP5T en de AX5T). Van het upgraden van 486 kan ik me eigenlijk weinig meer herinneren.
De aopen bios database loopt terug tot 1995. Ik denk dat dat net zo rond de tijd is dat jou plank er was.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmh, dan heb ik gewoon vette pech dus. Probleem is dat ik nu moet booten van een 300 mb schijf. voor ik de 6 gig aan kan sturen die er in hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is dit 'm?

Hoe ik er aan kom? Ik heb in de google cache gekeken van de pagina die KaMiKaZe noemt. Daar zie je dat het bestand waarschijnlijk ap4161ss.exe heet. Er staan er nog meer, dus als het deze niet is kun je het volgende proberen:

Ga naar alltheweb en zoek daar op de .exe naam. Wellicht dat je iets vindt. Vind je niks, zoek dan eens onder "FTP files" op diezelfde site. Zo kom ik aan dit bestandje. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

offtopic:
Niet schoppen binnen 24 uur :P Je bent 1 minuut te vroeg

edit:

Oh, AP43... Misschien hier? De .exe die daar staat kan ik wel downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 08-10-2003 01:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, dat ga ik even uitzoeken morgen.

En dat schoppen? Mmmh, niet eens op de tijd gelet eigenlijk. :P

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien even Aopen mailen? Gekke vraag mischien, maar lijkt me nogal heel erg de moeite waard.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gedaan ;)

Alleen nog geen reactie op gehad.

Verwijderd

Als het goed is staat ie hierbij:

http://smokeping.planetmirror.com/pub/aopen/bios/ap4/

Wel goed opletten welke versie je moet hebben..

Succes!!

Edit:

Ah RobIII had 'em al eerder gevonden zie ik nu.. 8)7

ap4161ss.exe en ap4161sa.exe zijn inderdaad de goede bestandsnamen...de ap43.exe is een link naar de manual..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 02:30 ]

Pagina: 1