"Pinguin Kelvin" kan niet verder spelen met save game

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Geen idee of iemand mij hier mee kan helpen, 'k zou mij niet verbazen dat niemand dit spelletje hier kent, maar ik waag het er toch op.

Dit spelletje is door mijn nichtje gekocht voor haar kids en is bedoelt voor kids van 4 tot 12 jaar oud, het is een soort van verzamel, ren en spring spel geen idee hoe je dat noemt.

Het probleem is in iedergeval dat als je het spel een poosje gespeeld hebt je de optie "doorgaan" hebt bij het opnieuw op starten van het spel zodat je verder kunt vanaf waar je gebleven was.

Nu loopt het spel dus steeds vast als je voor deze optie kiest.

Ik heb een logfile gevonden op de C:\ schijf met het volgende :

TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(49): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(50): 'Default = "ORIGINELE TOETSEN"'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(51): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(52): '[Game]'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(53): 'GameError1 = "KAN CONFIGURATIEBESTAND NIET WEGSCHRIJVEN!"'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(54): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(55): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(56): 'GameError2 = "KAN OP TE SLAAN SPEL NIET WEGSCHRIJVEN!"'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(57): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(58): 'GameError3 = "KAN HET OPGESLAGEN SPELBESTAND NIET LEZEN!"'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(59): ''
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(60): 'GameError4 = STOP DE CD IN DE CD-ROM SPELER'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(61): 'Loading = LADEN'
TextFileReader: text/localize.win/denis.eng(62): 'UnEnergy = ONBEPERKTE'

Dit is overigens een deel van het logbestand maar deze fouten kom ik er in tegen.
Ik snap alleen niet waarom het bestand niet weggeschreven kan worden en/of niet leesbaar is. De savegame wordt volgens mij in een .sav bestand weggeschreven en deze staat niet op Read-only. Waar de melding van de CD-rom weg komt is mij ook een raadsel want de CD-rom zit gewoon in de speler en is niet smerig of beschadigd.

Verder draaien ander en zwaardere spelen voor-als-nog wel goed.
Iemand tips ?

Het systeem is overigens een AMD Athlon XP 2000+, 256MB DDR-RAM, 40GB Maxtor schijf en een Gforce 4 MX 440 64MB grafische kaart, dat moet dus ruim toerijkend zijn voor dit spelletje :p ...

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 07-10-2003 00:37 . Reden: typo's ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
Dat log file is volgens mij eerder waar het spel zn errors vandaan haalt...

Naar mijn weten zijn dat soort kinder spellen niet altijd even goed gemaakt helaas..
Heb je hem geinstalleerd op zn standaard pad?
Bestaat t save game wel (en is de groote ook normaal (dus geen 0kb of 1kb files))

Bier, Whiskey en Metal!!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb het spel inderdaad een keer opnieuwe geinstalleerd in zijn standaard path, maar helaas. De savegame (kelvin1.sav) bestaat wel en is idd maar 1KB groot. Het stomme is als ik het spel op mijn systeem installeer ondervindt ik het probleem niet. mijn systeem staat in mijn sig. Ik denk dat dit een combinatie probleem is van verschillende software en/of hardware... maar mocht iemand een idee hebben ... ik vindt het namelijk nogal wat om voor een dergelijk spelletje het systeem geheel opnieuw te installeren ... dan zijn er andere spelletjes genoeg... :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/