Toon posts:

mobiele accesspoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een notebook kopen met een ingebouwde wireless netwerkkaart. thuis zit ik op internet achter een server, die als router fungeert met daaraan een switch en daaraan nog een paar computers... bij mn ouders thuis, waar ik vaak het weekend doorbreng is een soortgelijke situatie. ik wil een accesspoint in de switch steken en dan gewoon kunnen internetten. Bij mn ouders wil ik dit ook, maar ik wil niet 2 accesspoints kopen. ik wil dat ding gewoon mee kunnen nemen en daar in de switch steken en internetten. Ook als ik bij vrienden ben wil ik dat ding in hun switch kunnen steken en gewoon internetten...
wat ik dus zoek is een mooi klein accesspointje die makkelijk mee te nemen is...kan iemand me iets aanraden, of is wat ik hierboven zeg een hopeloze situatie die makkelijker op te lossen is door standaard 10meter UTP kabel mee te nemen??..

situatieschetsje:
Afbeeldingslocatie: http://145.94.39.162/netwerk.jpg

specs wireless netwerkkaartje:
-Interne USB 1.1 interface
-802.11B standaard
-1, 2, 5,5 of 11Mbps datadoorvoer
-40-, 64- of 128-bit WEP encryptie

Verwijderd

Gewoon een asus wl-300 kopen, lekker klein en werkt als een trein (en dat rijmt :))

Verwijderd

Ik ben op zoek naar hetzelfde, maar dan op iets wat werkt op batterijen. Dit omdat het netwerken met 2 laptops (tussen 2 auto's) en de autoconfig IP adressen niet altijd goed werkt.

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Poeh... De AP's kan je echt gewoon inpluggen en dan doen ze het. Zeker als je dezelfde meeneemt. Dus elk AP is goed zou ik denken.

Die AP's hebben vaak veel stroom nodig. (3A ofzo) Dan heb je echt mega Ulta Power batterijen nodig om er rielaxed mee te werken

Sign of my Time

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begrijp wel dat elke AP in principe geschikt is, maar dat ding moet klein zijn. En volgens mij zit er in die ASUS wl-300 weer een router functie...dit heb ik ten eerste niet nodig, en ten tweede kan ie het apparaat alleen maar groter maken, dr hoeft ook geen switch in of wat dan ook, hij hoeft maar met 1 computer verbinding te maken...

vinden jullie t overigens verstandig zo'n ingebouwde nic te nemen van 11mbps, of is een los pcmcia kaartje verstandiger??...

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
wap 11 is klein genoeg, lijkt mij

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik zou een USB adapter nemen. Kan je ook op normale-mensen PC's gebruiken.
Ik heb zelf een WAP11 en een Dynalink. De Dynalink is ongeveer 1/3 van de Linksys.
Van de Dynalink is allen de voeding een keer doorgebrand.

Sign of my Time

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 10:06:dr hoeft ook geen switch in of wat dan ook, hij hoeft maar met 1 computer verbinding te maken...
als je wat vindt, laat dan effe weten ... ik heb ook eens zitten spitten, maar al die WAPs zijn eigenlijk te 'uitgebreid' ; een switch heb ik al en DHCP doet m'n server, ik wil een access point dat alleen maar access biedt, net als een CAT5 kabel ;-)

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei, een Asus WL-300. Geen switch/router functie, en het apparaatje heeft een mooi maatje (zekers niet te groot). 8)7

Verwijderd

ah, deze ; http://usa.asus.com/produ...eless/wl-300/overview.htm

ik zat te kijken naar de wl-300g en die doet wel routing, dhcp etc.

edit : de WL-105b van Sitecom is ook wel wat zo te zien ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm..ik kan wel de WL-105 vinden maar niet de 105b....en die asus kan ik wel op de asus site vinden, maar niet in de pricewatch, daar zie ik alleen de 300g staan...

die Linksys wap11 is een lelijk ding, maar wel giunstig geprijsd...

• shure-fan
van de meeste mensen hoor je dat de wap11 mooi oogt, maarja das je eigen mening en dat wordt gerespecteerd. En hij is erg makkelijk in gebruik.

heeft alleen een utp en power aansluiting dus geen ingebouwde switch enzo, oja en miscchien ook wel belangrijk: hij is licht van gewicht

• shure-fan
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 00:41:
Ik ben op zoek naar hetzelfde, maar dan op iets wat werkt op batterijen. Dit omdat het netwerken met 2 laptops (tussen 2 auto's) en de autoconfig IP adressen niet altijd goed werkt.
Waarom koop je geen omvormer 12v naar 220v?? dan kun je daar je ap aan koppelen, beetje leuk wegwerken.

Verwijderd

klopt, dat 105b heb ik uit het linkje naar de drivers en de manuals ; er schijnt ook een 105i te zijn. verschil wordt niet echt duidelijk ...

over die Linksys lees/hoor ik alleen maar positieve verhalen.
is wel 11Mbps ... circa 95 Zeuro.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:12
een klein AP :

http://www.alliedtelesyn....d=405&country=264&lang=en

Maar ook een duur AP !

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

shure-fan schreef op 08 October 2003 @ 14:28:
[...]

Waarom koop je geen omvormer 12v naar 220v?? dan kun je daar je ap aan koppelen, beetje leuk wegwerken.
Toevallig heb ik net op marktplaats gekeken naar omvormers.

Ik denk dat het handiger is om een stukje software te zoeken dat gewoon heel simpel DHCP serveert op het moment dat een WLan kaartje in Ad-Hoc modus staat.
Pagina: 1