Ik heb even doorgezocht en zit te prutsen bij 'software' overlay in zoomplayer maar dat wil niet.
Plotseling zie ik in Geavanceerd bij Instellingen tussen al die hoop tabbladen iets staan.
Het heet in het Nederlands 'Overlapping'. Ja, het is Nederlands daar (heb multi-language driver) dus daardoor zie ik het niet direct. Zocht steeds op Engels woord Overlay.
De overlapping instellingtab blijkt uitgeschakeld te zien. Zoals ik in andere topics heb kunnen lezen moet ik Cinema mode aanzetten. Daarvoor moet ik klikken op knopje 'Opties voor kloonmodus...'
Hoogte/breedte voor video op Schermvullende video gezet. Dit is beste, omdat MPEG2 dan beter uitgerekt wordt.
De Hoogte/breedte voor weergave heb ik op 16:9 gezet. Dat blijkt de beste te zijn, want de nipte onderkant van divx is dan wel in beeld. Bij 4:3 is stukje onderkant van divx beeld buiten het beed. Gevolg is dat je kans loopt op 'doorgesneden' subtitles, want deel staat niet in het beeld, en deel buiten beeld. 16:9 is normaal breedbeeld, maar op mijn beamer is het goed 4:3 beeld. Niks mis mee.
(ik kijk beelden via lange s-video kabel op de beamer....

)
Dat is dus het antwoord. Wel kun je tv-out niet regelen met de knoppen daar in overlapping tab. Dat is alleen voor Zoomplayer op monitor. De tv-output moet via tabblad Weergaves gebeuren, bij tv instellingen.
Kleine tip bij gebruik tv-out: gebruik overscan modus. Dat is enige dat beeld op maximaal uitrekt op video uitgang. De andere knoppen om beeld op te rekken en te schuiven zijn nutteloos. Het wordt niet groot genoeg. Er is veel zwartruimte om de beeld heen. Je televisie is niet zo erg, die geeft ongeveer 90% van hele videosignaal weer op buis. Maar beamer kan wel fullscreen, dat geldt ook voor video-ingang van je kaart. Die is ook 100%. Dus kijk maar wat het beste is. Overscan is niet instelbaar, het is in een keer op maximum.
[
Voor 19% gewijzigd door
MrDummy op 27-03-2004 18:59
]