geen divx op tv via tv out

Pagina: 1
Acties:

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
ik heb sinds vanmiddag mn tv gekoppeld aan mn pc via de tv-out uitgang van mn radeon 9800 pro... maar divx bestandjes worden niet op mn tv weergegeven (wel op mn monitor) andere niet-divx video bestandjes worden wel weergegeven op mn tv. bovendien vind ik het beeldkwaliteit zeer slecht, zelfs een normale dvd wordt niet strak afgespeeld (als een oude vsh band :) een vriend van me heeft ook nog niet zo lang geleden van zn tv out functie gebruik gemaakt en heeft een stuk mooier beeldkwaliteit. ik vraag me af wat ik hieraan kan doen??? snoer naar van tv-out naar tv heb ik meerdere keren gecheckt... en aan mn tv ligt het ook niet denk, die is nog vrij nieuw.

alvast bedankt

PC Specs

Verwijderd

Wat noem jij slechte, kwaliteit kan je precies zeggen wat er slecht aan is. En stel op horizontal span in werkte bij mij goed. Als je het beeld cloned iets met layers of iets was het. In bsplayer enzo kan je dat wel aanpassen dacht ik. Kijk anders eens in de faq van got. Mischien dat je daar wat tips vind om je beeldkwaliteit te verbeteren. Succes ermee.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Beeldkwaliteit kan aan de manier van output liggen... dus gebruik je een s-video kabel, of composiet, resolutie goed enzovoorts... bij mij zien films er het beste uit op 800*600 of kleiner..

BSplayer ondersteund van zichzelf geen cloning, dat zal je videosoftware moeten doen...

offtopic:
de FAQ van V&B had je ook wel veel kunnen vertellen

Deze plek is te koop.

• Roughrock
ik heb nu een gele plug gebruikt (dacht dat dit de composite aansluiting was) ipv de zwarte ronde plug via de scart... dit zorgde voor mooier beeld. (klopt dit ???)beeldkwaliteit is nu wel oke denk.

ik kan alleen nog geen divx afspelen via mn tv.....

PC Specs

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
gebruik je clone voor de TV-out of heb je 2 primary (heeft je monitor de zelfde resolutie als de TV en de zelfde refresh)

ga naar display properties --> advanced --> displays.
hoe staat het daar?
als ze allebij op dat rondje staan zul je divx op je TV zien. maar je monitor zal er brak uit zien zolang de TV aan staat. (max res 1024x768 en een refresh van 50 a 60.)

ze de TV op die 2 vierkantjes en ga dan naar de "overlay" tab.
wat zie je hier?

S-video geeft meestal het beste beeld. composite (idd die gele) is minder goed.
je TV moet dit wel ondersteunen, meestal zit er achter de 2de scart aansluiting een S-video decoder, maar dat is niet bij all TV's zo (hoe ouder die is hoe kleiner de kans)
verder is de maxium resolutie van de TV (tenzij het een HDTV is) 800x640.
de radeon drivers kunnen wel uitputten in 1024x768 maar dit word gedaan door overscannen en zal dus was blurring tot gevolg hebben. voor manga DivX vind ik dat best handig, maar voor films kan het minder zijn natuurlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Countess op 07-10-2003 01:19 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Roughrock
het is me gelukt!!
onwijs bedankt

PC Specs

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ah, een bestaande topic.

Ik heb nu even voor de pret mijn radeon 9600 xt (vivo kaart van asus) aangesloten op beamer via s-video kabel. Het instellen is gelukt, ik heb gemirrored beeld op beamer.

Maar er is probleem met afspelen van divx in zoomplayer. Ik krijg dan zwart beeld. Duidelijk een overlay probleem. Hoe zal ik het oplossen?
MPEG2 bestanden op PowerDVD worden wel afgespeeld. De HW acceleration is daar uitgezet, maar aanzetten geeft ook geen problemen. Divx via powerdvd kan niet. Ook zwart beeld.

Heeft iemand tips om divxjes alsnog te kunnen weergeven via video uitgang op scherm? Op monitor is dat in orde, op video is niet goed...

Tenslotte ken ik nog van '2e scherm' functie die bij matrox kaarten ziet: je tv uitgang is dan 2e scherm en kun je afspelen terwijl primair scherm gewoon blijft staan. player in primair scherm, output beeld op tv...
Tot nu toe is beeld mirrored (ik heb primair op 1920x1440 wat dat betekent dat video niet samengedrukt maar groot en steeds opschuivend als ik muis beweeg.)De bekende 1920x1440 - in - 1024x768 simulatie.

Wil ik bij beide schermen op 'dual-scherm-icoon' klikken, dan moet primair op 1024x768 komen staan. Dat is niet wat ik wil.
Dus, wat kan ik ermee doen met zwart beeld op video out en '2de scherm' mode?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

jij hebt nu je beeld gekloont, je moet het beeld uitbreiden op je monitor.
Heb je uberhaupt wel gespeelt met de instellingen van je driver??

rechtermuisklik op je bureaublad, klik dan op eigenschappen.
en daar kan je allerlei dingen instellen.
Wat betreft je overlay.. heb je wel geprobeert om de overlay in te schakelen?

Klinkt misschien een beetje stom, maar als je weet dat het een overlay probleem is. wat heb je gedaan om dit op te lossen?
Je bent geen nieuwe user, maar je geeft erg weinig informatie.

Ik heb geen radeon, maar wat ik zo snel in de search tegenkom is dat je ook een theatre mode hebt. heb je die al geprobeert.
probeer het een en ander eens uit. verander wat instellingen en kijk wat het doet.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 27-03-2004 18:25 ]

• MrDummy

MrDummy

Ik heb even doorgezocht en zit te prutsen bij 'software' overlay in zoomplayer maar dat wil niet.

Plotseling zie ik in Geavanceerd bij Instellingen tussen al die hoop tabbladen iets staan.
Het heet in het Nederlands 'Overlapping'. Ja, het is Nederlands daar (heb multi-language driver) dus daardoor zie ik het niet direct. Zocht steeds op Engels woord Overlay.

De overlapping instellingtab blijkt uitgeschakeld te zien. Zoals ik in andere topics heb kunnen lezen moet ik Cinema mode aanzetten. Daarvoor moet ik klikken op knopje 'Opties voor kloonmodus...'
Hoogte/breedte voor video op Schermvullende video gezet. Dit is beste, omdat MPEG2 dan beter uitgerekt wordt.
De Hoogte/breedte voor weergave heb ik op 16:9 gezet. Dat blijkt de beste te zijn, want de nipte onderkant van divx is dan wel in beeld. Bij 4:3 is stukje onderkant van divx beeld buiten het beed. Gevolg is dat je kans loopt op 'doorgesneden' subtitles, want deel staat niet in het beeld, en deel buiten beeld. 16:9 is normaal breedbeeld, maar op mijn beamer is het goed 4:3 beeld. Niks mis mee.
(ik kijk beelden via lange s-video kabel op de beamer.... ;))

Dat is dus het antwoord. Wel kun je tv-out niet regelen met de knoppen daar in overlapping tab. Dat is alleen voor Zoomplayer op monitor. De tv-output moet via tabblad Weergaves gebeuren, bij tv instellingen.

Kleine tip bij gebruik tv-out: gebruik overscan modus. Dat is enige dat beeld op maximaal uitrekt op video uitgang. De andere knoppen om beeld op te rekken en te schuiven zijn nutteloos. Het wordt niet groot genoeg. Er is veel zwartruimte om de beeld heen. Je televisie is niet zo erg, die geeft ongeveer 90% van hele videosignaal weer op buis. Maar beamer kan wel fullscreen, dat geldt ook voor video-ingang van je kaart. Die is ook 100%. Dus kijk maar wat het beste is. Overscan is niet instelbaar, het is in een keer op maximum.

[ Voor 19% gewijzigd door MrDummy op 27-03-2004 18:59 ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Je hebt in windows nu waarschijnlijk 2 beeldschermen, nummer 1 is je computerscherm en nummer 2 is je beamer, nu moet je alleen maar even instellen dat je beamer primary moet zijn (bij mijn ati kaart is dit een kwestie van alt+f5, en hetzelfde om het weer om te draaien), want divx wordt alleen naar het eerste beeldscherm gestuurd.

• MrDummy

MrDummy

Beamer op primair zetten heeft wel een nadeel: ik moet dan van 1920x1440 naar 1024x768 verlagen om alsnog fullscreen te zien.

De overlapping mode werkt goed als het gespeeld wordt vanaf Zoomplayer en Windows Media Player. Alle video media formaten worden mooi doorgegeven.

Maar met DVD afspelen gaat het nog lastig. De ATi driver kan nog niet beelden van PowerDVD speler doorsturen naar video uitgang op full screen.
Wel zijn beelden op videouitgang te zien, maar wel in kloon mode, dwz je ziet ook de desktop zelf in 1024x768 'simulatie' mode omdat mijn scherm 1920x1440 groot is. Bij full screen PowerDVD krijg ik dus te groot beeld op beamer.

Moet ik maar ATi DVD player erbij halen? Zal ik es kijken of het zo is...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Ik gebruik voor het afspelen van al mijn videobestanden altijd media player classic.
Die speelt, met de juiste codecs zo'n beetje alles af.
Ook mijn dvd's via de tv-out

• MrDummy

MrDummy

Inmiddels oplossing gevonden.

PowerDVD XP kan niet videobeelden doorgeven via overlapping mode naar video uitgang. Maar met PowerDVD 5.0 wil het wel. Nu werkt het zoals het hoort: full screen beeld op videouitgang, zonder geknoei met alt-f5 of resolutie wisselen.

Zo moet het.
Pagina: 1