Windows 2000 loopt vast bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Topicstarter
Het gaat hier om de compu van m'n pa die ik (helaas) zo'n beetje moet beheren.
AMD Athlon 650 mhz
320mb ram

Omdat een hardnekkig virus steeds terug bleef komen in Outlook Express dacht ik even een windows-update te doen, zodat het misschien verholpen was. Norton was er steeds optijd bij dus het virus is nooit geactiveerd geweest (patch.exe van fake microsoft mailtje)

Vervolgens eerst begonnen met SP4 te downloaden. Die helemaal gedownload en geinstalleerd. Vervolgens vraagt ie om opnieuw op te starten. Dat netjes gedaan

Het probleem nu is dat windows vastloopt bij het opstarten. Als je dus dat scherm heb met w2k logo en dat blauwe blokken-balkje hebt loopt ie iets na de helft vast.
Het is bij de file AMD751.sys. Maar dat schijnt niet te zeggen heb las ik ergens anders op GOT, want het kan ook 1 van de volgende files zijn?!?!

Alle opties in het "F8" menu heb ik al geprobeerd, maar dan blijft ie telkens vastlopen. Verder GOT en Google afgestruint maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden voor dit probleem.

Nu dan m'n 3 vragen:
1)Hoe kan het dat dit ineens na een windowsupdate veroorzaakt worden?

2)Hoe los ik het zo makkelijk en snel mogelijk op. Na alles wat ik gelezen heb ben ik nl bang dat het een formatje en clean install wordt ofzo?? Klopt dit?
Hier heb ik nl niet echt veel zin in.

3) Is er in w2k een goede recovery optie en zo ja is die ook veilig voor al je bestanden (documenten ed)??

Alvast bedankt

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

3. ja, er is een goede optie. De recovery console. Als je deze gebruikt dan kun je gewoon je windows proberen te herstellen.