Toon posts:

[w2k] PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medemensen,

Ik krijg tijdens het opstarten sinds vandaag altijd de foutmelding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Opstarten in veilige modus is niet mogelijk; opstarten in alleen command-prompt modus ook niet, omdat de foutmelding dan reeds verschijnt.

Ik heb zaterdag een nieuwe scanner geinstalleerd (de HP Scanjet 3570). Toen ik mijn computer vanochtend weer aanzette, verscheen de foutmelding voor het eerst. Ik krijg hem nu niet meer opgestart.

De foutmelding verschijnt, wanneer het window met het windows 2000 logo en de voortgangsbalk op het scherm staat. Als de voortgangsbalk op 2derde is, komt er een blauw scherm met de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Ik vermoed dat het komt, door de drivers van de scanner. Tijdens het booten van diskette viel me echter nog iets op de bios- data wordt altijd geupdate. Dat is toch niet standaard? Standaard verschijnt er: Verifying DMI Pool data ....... Update Succes!

Wat ook raar is, dat mijn computer niet meer wil booten van CD. Vroeger werkte dat wel.

Technische gegevens:
-Award BIOS v6.00PG
-Windows 2000 Pro
- DDR geheugen van 266 mhz
- processor: intel pentium 2.4 ghz

Alles is volledig standaard, er is niets overgeklokt.

Ik heb met memtest-86 v3.0 mijn geheugen gescant, maar die kon geen fouten vinden.

Voor vandaag heb ik de foutmelding nog niet gezien en draaide het systeem zeer stabiel.

Ik heb op google gezocht, maar daar kon ik geen antwoord vinden. De meeste bieden namelijk een oplossing door iets aan te passen in windows, maar aangezien ik daar niet eens in komen kan :'(

Iemand nog enig idee? De enige ideeen die ik nog heb zijn:
- bios flashen?
- proberen files van hp-scanjet op te sporen (met opstartdiskette) en die handmatig te verwijderen?

Ik kan helaas niet zo vaak antwoorden plaatsen, omdat ik nu thuis niet meer kan pc-en helaas

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:26 . Reden: typo's en meer details toegevoegd ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tijdens het booten van diskette viel me echter nog iets op de bios- data wordt altijd geupdate. Dat is toch niet standaard? Standaard verschijnt er: Verifying DMI Pool data ....... Update Succes!
Controleer of batterij van bios nog goed is, vervang die desnoods.

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 06 October 2003 @ 23:26:
[...]

Controleer of batterij van bios nog goed is, vervang die desnoods.
Heb ik idd ook aan gedacht, maar de tijd en datum kloppen nog wel, die worden daarin toch ook opgeslagen?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:29:
[...]

Heb ik idd ook aan gedacht, maar de tijd en datum kloppen nog wel, die worden daarin toch ook opgeslagen?
Deze WOS FAQ al gelezen :) Windows XP en 2000 BSOD guide
met daarin deze link:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden
Suc6 :)

[ Voor 25% gewijzigd door aReaRe op 07-10-2003 07:40 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Het is mij wel eens gelukt een BSOD te veroorzaken door een USB-muis in te laten steken bij het opstarten (Compraq-PC, MS-muis). De muis functioneerde verder normaal, maar ik kon hem pas insteken na het opstarten. Misschien heb je het al eens geprobeerd, maar indien niet: doe eens hetzelfde met je scanner. Of nog sterker: zet USB eens helemaal uit in het BIOS als dat niet helpt.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be