Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Elektronische sleutelbeveiliging, maar hoe heet het?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben bezig met een plan op te zetten om mijn eigen serverkast te gaan beveiligen met een sleutel >:) . Nu heb ik een mooi systeem gezien maar kan absoluut niet bedenken hoe het heet of waar het te krijgen is. Het is een systeem wat ook gebruikt wordt bij lasergame. Op het wapen van lasergame zit een contactpunt waar een sleutelhanger op wordt gedrukt. Aan deze sleutelhanger zit een soort van knoopcel, waar dan waarschijnlijk wat elektronica in zit waar de code of herkenning in zit. Heeft iemand enig idee hoe dit zou heten en of het zelf te bouwen is.

ik heb al gegoogled en de search hier gebruikt, maar helaas geen resultaat :? .

als dit niet in de juiste rubriek is geplaats excuses daarvoor dan, maar dit leek me de juiste plaats voor deze vraag

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Misschien heb je hier iets aan?
Ik denk namelijk dat je zoiets bedoelt... veel succes ermee!

http://www.securityengineering.co.uk/dm9100.htm

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Guvner
  • Laatst online: 05-04-2022
ja thanks man, dit was idd wat ik zocht

btw, net systeem heb je

[ Voor 26% gewijzigd door Guvner op 06-10-2003 23:37 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

np :)
Ik geloof trouwens dat ze bij TPG ook die magneetjes gebruiken voor in de auto.. zo een systeem moet ook nog bestaan. Maar dit was ook meteen voor deuren... En jah een serverkast heeft een deur :P (neem ik aan)

offtopic:
Jah tnx! Heb em nog niet zo heel lang.. ben er erg tevreden mee!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

philips maakt dacht ik die chips met een spoeltje
terug te vinden in _een_ elektuur

[ Voor 28% gewijzigd door PipoDeClown op 06-10-2003 23:49 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een reed-relais (ik weet niet of het zo goed is geschreven). Zo'n ding schakelt als er een magneet bij in de buurt komt. Zo'n ding zou je in serie met de power-knop kunnen zetten. Als je de magneet bij de reed-relais houd schakelt de powerknop.

Oke, de beveiliging is heel makkelijk te omzeilen. Maar als je het ding goed verstopt aan de voorkant van de kast is het best leuk / goed beveiligd.

* M14 heeft weer een goed idee gekregen van de TS :)

[Een beetje offtopic]
Dit idee hadden ze in de koude oorlog al. Als spionnen foto's hadden gemaakt van geheime documenten, moesten deze vervoerd worden naar de eigen partij. Dit deden oa zo: Ze pakten een zeep-doosje (je kent ze wel, zoals je ze mee op vakantie neemt). Daar stopten ze een batterij, wat elektronica (met reed-relais) en een felle lamp in. Ze wikkelden de film in het donker om de lamp heen en deden de inhoud in het zeep-doosje.

Werd het zeep-doosje zo geopend --> De electronica zorgde dat de lamp ging branden. Gevolg: van de film is niks meer te maken omdat deze is overbelicht.

Werd het doosje open gemaakt met een magneet op de juiste plek: De electronica schakelde niet als het zeep-doosje werd open gemaakt, en de film kon er veilig uitgehaalt worden
[/Een beetje offtopic]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Dit is idd een coole oplossing, ik wou ook zoiets gebruiken op mn serverblok hier thuis(19" rack van 60cm hoog dat ik binnekort krijg van iemand). Lijkt me wel veilig met een 19" 10/100/1000 Switch(komt asap) ;)

Ik weet ook dat ze bij de gamma oid worden verkocht bij de slotenafdeling(hoe zal het komen). Mischien zelfs bij alarm.
PipoDeClown schreef op 06 oktober 2003 @ 23:48:
philips maakt dacht ik die chips met een spoeltje
terug te vinden in _een_ elektuur
>:)
Searching4Info....

[edit]
Ga naar Conrad.nl en zoek op 130014-24
Lijkt me een goeie oplossing :)

Dat is btw een Kemo-Electronic B231

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:14 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:58
Conrad heeft nog een aantal andere opties, zoek op 116980 - 8B en 040487 - 8B

Verwijderd

Lizard schreef op 07 October 2003 @ 00:10:
Conrad heeft nog een aantal andere opties, zoek op 116980 - 8B en 040487 - 8B
De 1e optie is wel erg prijzig, de 2e optie is ook nice voor de luie mensen onder ons. Zelf solderen is maar 1/2e van de prijs.

[edit]
Het is maar wat je er voor wil uitgeven en of je gaat voor degelijkheid. Vanuit daar moet je beslissen. Het 1e systeem van Lizard kan meen ik meerdere users aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:25 ]

Verwijderd

Ja ik werk op zaterdag ook bij de post ;) en daar gebruiken ze het als startonderbreker/bordcomputer om je rijstijl bij te houden :r
is gewoon Dallas IC, heeft in de elektuur ook heel artikel over ingestaan.

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dat zijn inderdaad iButtons van Dallas: http://para.maxim-ic.com/iButton.htm

Als je een beetje handig bent zou je een Dallas Semiconductor iButton Starter Kit kunnen aanschaffen en die aan je PC knopen. Kost volgens die pagina $45:-
Pagina: 1