Toon posts:

Active speakers als rear speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster live 1024, <a href="http://www.wehkamp.nl/data.asp?Page=WIN&ArtikelNR=86701710&DefaultArtikelNR=701710&Voorraad=9&HGC=BEG&SC=GAP&GC=GAL&FamilieID=6806&Prijs=1799&Maat=0&Recursion=Y&MaatCode=0000&HTY=TA-FE530+versterker&HKL=zilver">sony 2x100W versterker</a> (Een iets zwaardere variant dus dan in de link staat, en hier heb ik hem natuurlijk niet gekocht) en 2 <A href="http://www.wharfedale.co.uk/valdspec.htm">Wharfedale valdus 400 150W speakers</A>.

Zoals je weet heb je op de live de mogelijkheid om ook rear speakers aan te sluiten. Omdat ik die versterker pas een jaar heb wil ik geen nieuwe versterker + 2 extra boxjes kopen, dus dacht ik eraan om active speakers te gebruiken als rear speakers. Deze kan ik dan meteen op lanpartys gebruiken en op kleine feestjes op een diskman ofzow.

Voorwaarde voor de speakers is dat ze krachtig genoeg moeten zijn om mijn frontspeakers bij te houden tijdens filmkijken of UT-en. (Ik geloof dat de rear wat zwakker mogen zijn dan de front, is dat zo?)

Mijn oog viel op <A href="http://www.wharfedale.co.uk/active.htm">deze</a>. Dit is in principe een gewone bookshelf speaker (de diamond series van wharfedale) maar dan dus met interne versterker en voeding. Ze lijken me dus een stuk beter en sterker dan die standaard computer boxjes.

Deze active speakers zijn vrij aan de prijs denk ik (advies prijs 180 pond voor die diamond dacht ik), kent iemand soortgelijke speakertjes, of hele sterke computerspeakertjes die nog beter of goedkoper zijn. Of raden jullie mij de koop misschien helemaal af?

Een receiver in de zelfde kwaliteitsklasse als mijn versterker + centerspeaker en rearspeakers zal denk ik namelijk een stuk duurder zijn als deze optie. (Zelfs als ik mijn versterker redelijk van de hand kan doen)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
das idd zo, de rear speakers mogen best wat zwakker zijn. voor het front/rear effect heb je de bass nl. niet echt nodig. daarom zijn de rear speakers bij gewone dolby surround systemen meestal ook wat kleiner. De bass maakt voor stereo vanwege de lagere frequentie minder uit.

...en de bass van je wharf's is al vrij netjes zeg maar.

alleen als je met UT echt andere mensen op LANs wil gaan pesten zou je toch je Wharfs mee moeten nemen >:)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Beste actieve speakers die er zijn: Genelec maar dan moet je budget wel hoog zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Interessant :) ... Maar inderdaad vrij aan de prijs die dingen, tussen de 500 en 800 dollar heb ik tot nu toe gezien. Ik wil max 400 piek uitgeven.

Zijn er misschien andere merken met active speakers in hun assortiment?

En nog iets belangrijks: Ik heb nog geen enkele online audiostore in nederland kunnen vinden die echt veel verschillende merken verkocht (en wharfedale ben ik al helemaal niet tegengekomen) ... Weet iemand er 1, zodat ik ook wat prijsvergelijkingen kan doen?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik al eerder gevonden, maar ze hebben alleen maar erg duur spul... Ook geen wharfedale of active speakers

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere tips?
Ik heb ook welleens van die technics mini systems gezien die bestaat uit losse onderdelen, maar het lijkt erop dat je dan toch het hele systeem moet kopen ... Zo'n mini versterker +boxjes lijkt me ook wel wat als rear speaker of lanparty speaker

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ... argh .. hmmzzz... snif...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ik jouw was, zou ik gewoon ergens een oude (stereo) versterker opscharrelen, 2 (iets) oudere speakers eraan hangen, en het klinkt fantastisch.

Divide and conquer.

Pagina: 1