Toon posts:

[cygwin] Postgresql werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om met Cygwin een database aan te maken met postgresql. Nu heb ik reeds ingetoetst

ipc-daemon2

ipc-daemon2 &
initdb -D /usr/share/postgresql/data

Vervolgens wil ik gebruiken
postmaster -D /usr/share/postgresql/data -i &

en krijg de volgende fout melding.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~B.Peijnenburg/screendump.JPG

Wie kan me helpen? Alvast bedankt...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Doe ons, en jezelf een plezier, en ga eerst die foutmelding eens overtikken, want een plaatje (Dat trouwens niet eens werkt) is niet echt handig.

Lees ook eens NOS policy - updated 01/04/03 door, om te lezen hoe je het beste een topic in Non-Windows Operating Systems kunt openen.

Heropend.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Is er een reden dat die tekst daar als plaatje moet staan en niet gewoon als tekst?

Tja, de melding lijkt me duidelijk: de database is corrupt geraakt omdat deze niet correct is afgesloten. Opnieuw aanmaken of backup terugzetten zou ik denken, hoe dat moet staat in de documentatie van PostgreSQL?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het reeds meerdere malen geprobeerd, en opnieuw proberen te downloaden van de website, maar ik blijf de foutmelding krijgen.....Vreemd maar waar......

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Documentatie gelezen? De binary opnieuw installeren gaat niet helpen lijkt me, als de database corrupt is. In de documentatie staat gewoon prima uitgelegd hoe je een DB moet aanmaken/initialiseren.

De partitie waar de DB op staat is toevallig niet vol?

Verwijderd

Topicstarter
De partitie staat niet vol, en ik heb een DB aangemaakt op dezelfde manier op een andere PC, en dat werkte prima.....Vind het raar dat ik deze foutmelding blijf krijgen als ik het telkens opnieuw installeer en het vervolgens opnieuw aanmaak.
Pagina: 1