[Flash] Fout gegaan :(

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Wou mij MSI K7D Master mobo van een nieuw bios voorzien: 1.82
Bios updates heb ik al diverse malen gedaan en altijd goed:
floppy met dos bestanden en flashen maar

Volgens flash programma is alles goedgaan en ik moest op f1 drukken
Sinds die tijd niets meer. Alle fans draaien en dled geeft rood,groen,rood,rood aan: memory fout. Ander memory erin: hielp niet.
Vervolgens de BIOS Recovery Feature van MSI uitgevoerd: hielp ook niets.
Voordat ik MSI bel: iemand die mij nog een tip kan geven om dit mobo weer an de praat te krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hotflashen lijkt me de enige mogelijkheid om dit te fixen.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
cmos batterij eruit en proberen op te starten ?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Ik neem aan je bios vernaggeld is, dat is mij al meerder keren voorgekomen zonder dat de flash een fout aangaf, als je alles al geprobeerd hebt, zoals alle hardware eruit behalve CPU, geheugen en videokaart (ook dat spul eens verwisselen indien mogelijk), cmos resetten, batterij er langer dan een uur uit, met stroomkabel eraf, pc vlug achter elkaar aan/uit/aan/uit etc (4x) evt power 3 sec. indrukken om 'm weer uit te zetten, aan zetten en vlug achter elkaar op reset-toets drukken, dan
heb je een nieuwe bioschip nodig, meestal kun je die bij de leverancier (MSI) wel bestellen voor iets van 5-10 euro, als je iemand kent met hetzelfde mobo, dan kun je daar misschien je bios hotswappen, dus zijn pceetje booten in kale dos 6.x (geen drivers laden) zijn, mag ook haar zijn, bioschip verwijderen (voorzichtig he), jouw chip erop en dan weer flashen.

Verwijderd

ipv van hotswappen is het verstandiger om op http://www.flashbios.org

te kijken. Bios ship opsturen en 2 dagen later heb je een nieuwe terug

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:26:
ipv van hotswappen is het verstandiger om op http://www.flashbios.org
te kijken. Bios ship opsturen en 2 dagen later heb je een nieuwe terug
Lees ik dat nou goed 28 euro!, dan zou ik toch meer eens hot swappen of bij MSI proberen een nieuw chippie te kopen

Nee ik lees het niet goed, chippie opsturen en laten flashen is 10 euro, ik zou dan steeds informeren bij msi per e-mail

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:09 ]

• wezep
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:33:
Ik neem aan je bios vernaggeld is, dat is mij al meerder keren voorgekomen zonder dat de flash een fout aangaf, als je alles al geprobeerd hebt, zoals alle hardware eruit behalve CPU, geheugen en videokaart (ook dat spul eens verwisselen indien mogelijk), cmos resetten, batterij er langer dan een uur uit, met stroomkabel eraf, pc vlug achter elkaar aan/uit/aan/uit etc (4x) evt power 3 sec. indrukken om 'm weer uit te zetten, aan zetten en vlug achter elkaar op reset-toets drukken, dan
Ik zal dit eens proberen voordat ik MSI bel.
Ik begrijp uit de reacties en andere topics dat MSI over het algemeen wel bereid is mee te werken. Toch?

• wezep
Net MSI gesproken: zij kunnen de bios opnieuw flashen, maar vragen daar 15 euro voor.
Kan ik niet beter gebruik maken van de site http://www.flashbios.org?
Iemand daar ervaring mee?

BTW verder gisteravond nog van alles geprobeerd: snel de aan/uit knop, reset button, cmos clear, batterij eruit: hielp allemaal neits.

Verwijderd

Als je op de kosten wilt besparen: mail mij even. Ik heb ook een EEPROM-programmer. Kijk in mijn profiel voor mijn email adres.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Hotflashen geen optie ?

• wezep
Ken niemand met een MSI K7D Master moederbord. Dit mobo wordt niet zoveel verkocht als een standaard socket A mobo.

• wezep
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 18:07:
Als je op de kosten wilt besparen: mail mij even. Ik heb ook een EEPROM-programmer. Kijk in mijn profiel voor mijn email adres.
Nou mijn mobo doet het weer: met dank aan Malbje.
Vrijdag de bioschip opgestuurd en maandag weer terug. Snel en niet duur.
Pagina: 1