Ik heb sinds kort een probleempje met mijn exchange server. Ik draai op de volgende specs :
- Windows 2000 SP4 installed
- Exchange 2000 SP3 installed
- Sharepoint Server ( services disabled )
- ADSL Connectie PPPoE
Ik krijg sinds een paar weken continue NDR mails aan van servers die zeggen dat ik mails heb verstuurd maar deze niet zijn aangekomen.
Ik had al reeds de volgende security ingesteld op mijn smtp virtual server :
- Relay Access : 192.168.1.1 ( server, nodig voor PoPCon -pop3connector- )
- IP Access : op subnet 255.255.255.x
En toch blijf ik deze berichten aankrijgen.
Nu is het probleem dat ik niet kan zien dat deze effectief zijn verzonden van mijn machine ja / neen. Of is het gewoon spoofing.
Ook sinds kort : +- 30 mails met het w32.swen32@mm virus per dag! en nooit last gehad van virussen ( in de twee jaar dat ik mijn domain heb heb ik nog maar 6 virus mails binnengehad waarvan er 4 een test waren met het EICAR test systeem!
- Windows 2000 SP4 installed
- Exchange 2000 SP3 installed
- Sharepoint Server ( services disabled )
- ADSL Connectie PPPoE
Ik krijg sinds een paar weken continue NDR mails aan van servers die zeggen dat ik mails heb verstuurd maar deze niet zijn aangekomen.
Ik had al reeds de volgende security ingesteld op mijn smtp virtual server :
- Relay Access : 192.168.1.1 ( server, nodig voor PoPCon -pop3connector- )
- IP Access : op subnet 255.255.255.x
En toch blijf ik deze berichten aankrijgen.
Nu is het probleem dat ik niet kan zien dat deze effectief zijn verzonden van mijn machine ja / neen. Of is het gewoon spoofing.
Ook sinds kort : +- 30 mails met het w32.swen32@mm virus per dag! en nooit last gehad van virussen ( in de twee jaar dat ik mijn domain heb heb ik nog maar 6 virus mails binnengehad waarvan er 4 een test waren met het EICAR test systeem!
[ Voor 22% gewijzigd door tc982 op 06-10-2003 22:25 ]
Computers make very fast, very accurate mistakes.