Toon posts:

[WinXP] Deze computer opent erg traag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

De laatste dagen deed mijn computer wat raar (XP home). Stond er bijna 2 jaar op,
zonder noemenswaardige problemen. Toen ik echter vanmorgen op deze computer klikte, was het enigste wat ik te zien kreeg die 'zaklamp' en die bleef
maar zoeken, maar er kwam niets te voorschijn, geen andere schijf en geen andere partities/cdrom station. Helemaal niets.

Besloten om XP home eraf te doen. XP Professional erop gezet, geen enkel probleem, maar als ik klik op deze computer hetzelfde verhaal.

Iemand een idee ?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 14:39

TwoR

Gekleurde stippen

Misschien kapotte Hardware. Voor een virus kan je natuurlijk even de PC laten scannen bij www.housecall.nl en wat heb je er verder zelf al aangedaan om het opte lossen? Op deze manier kan het natuurlijk alles wezen.

[ Voor 13% gewijzigd door TwoR op 06-10-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar keer resetten heb ik toch mij c-schijf en de rest kunnen zien. Kon nu NAV (2003 )installeren, de laatste virusdefinities gedownd, de hele computer gescanned en geen virussen gevonden.

Iemand misschien nog een idee ?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:45

Zoefff

❤ 

Als je dit ziet is windows vaak opzoek naar een cd in je cdromspeler, diskette in a drive of dvd in dvdspeler (of een ander stukje hardware, iig een schijfstation). Als er nu iets niet klopt, of lastig toegankelijk is, dan blijf je die zaklantaarn inderdaad zien, of duurt het iig heel erg lang.

Zat er niet toevallig een "rotte" cd in je cdrom of zoiets?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 06 oktober 2003 @ 22:47:

Zat er niet toevallig een "rotte" cd in je cdrom of zoiets?
Nee helemaal niks, snap er niks van, nog nooit problemen gehad met DVD player
en cd writer.

Verwijderd

Even alles van de IDE-poorten afgooien behalve de bootdisk. Floppydrive ook even loshalen.
Probleem opgelost? Eén apparaat aansluiten en nog een keer proberen.
Net zolang tot het probleem terugkomt en dan kijken bij welk apparaat dat was.

Daarna zou je wellicht kunnen proberen je master / slave IDE1 / IDE2 indeling anders te maken.

wel je pc uit voordat je een apparaat los haalt of aansluit natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dan iets voor morgen, lijkt me een goed idee !

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn diskettestation, cdrom/writer and mijn dvd speler losgemaakt.
Het probleem blijft bestaan, maar...

na het loskoppelen van mijn ethernetkaart ( waarmee ik verbinding heb met het internet ) lijkt alles weer normaal.

Is het mogelijk dat een kapotte kaart de oorzaak zou kunnen zijn ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt niet onlogisch - probeer dus eens een andere :P
Of een ander slot, maar kaduuke NIC is hopelijk waarschijnlijker dan brak mobo.

Maar ook goed kan zijn dat je XP op zoek gaat naar netwerkshares en dat gaat natuurlijk niet meer als je geen NIC hebt. Je zou een tweede NIC kunnen proberen.
Hoe dan ook een eeuh kleine titeledit die je probleem wat beter beschijft, plus dan SA ---> Windows Operated Systems voor het geval niet die kaart kapot is, anders zijn we al redelijk klaar :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1