Edimax BR-6104W signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb laatst een edimax draadloos netwerk aangeschaft. Ik heb toen een BR-6104W en een edimax wireless USB adapter gekocht. Na het aansluiten van de router e.d. kwam ik er achter dat de signaalsterkte heel laag is. Ik heb dit ook op 2 andere computers geprobeert, maar ook daar was de signaalsterkte zo laag dat ik geen netwerkverbinding tot stand kon brengen. Ook ziet ie soms helemaal niet dat er een draadloos access point aanwezig is. Wie kan hier meer over zeggen?

Verwijderd

Mjah mijn ervaring met dat setje is precies hetzelfde :/

Gelukkig dat die niet van mezelf was.

Gebeurt dit ook als de clients in dezelfde ruimte zijn als het AP? Zo ja, dan klopt er iets niet. Dat ding is nou niet echt je van het, maar in dezelfde ruimte moet het toch wel werken ;)

• Brammel
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:23:
Mjah mijn ervaring met dat setje is precies hetzelfde :/

Gelukkig dat die niet van mezelf was.

Gebeurt dit ook als de clients in dezelfde ruimte zijn als het AP? Zo ja, dan klopt er iets niet. Dat ding is nou niet echt je van het, maar in dezelfde ruimte moet het toch wel werken ;)
Ik heb maar 1 client, en dan werkt het dus al niet. Windows xp geeft dan bij een afstand van 30 cm maar 2 streepjes aan, maar zodra je op 1 of 2 meter gaat zitten, valt het bereik helemaal weg. Ik heb trowuens al de nieuwste drivers en firmware geprobeerd.

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb deze wireless broadband router ook.
Heb er bijzonder weinig problemen mee!
Werkt perfect in dezelfde ruimte!
Werkt gewoon goed op een andere verdieping en als ik een stukje verder op buiten ga staan ook geen probleem.
Wel problemen bij een afstand van +-40 meter met obstakels in het lijnveld.
Ik gebruik overigens ook de edimax pcmcia wireless adapter.

• Brammel
dvherk schreef op 07 October 2003 @ 13:12:
Ik heb deze wireless broadband router ook.
Heb er bijzonder weinig problemen mee!
Werkt perfect in dezelfde ruimte!
Werkt gewoon goed op een andere verdieping en als ik een stukje verder op buiten ga staan ook geen probleem.
Wel problemen bij een afstand van +-40 meter met obstakels in het lijnveld.
Ik gebruik overigens ook de edimax pcmcia wireless adapter.
Ik heb geen pcmcia adapter, maar een usb adapter, zo een dus

Verwijderd

Ik heb Dezelfe router op twee locaties. Één heeft idd precies hetzelfde probleem. Ik heb een Geintegreerde intel netwerkkaart in m'n ASUS M3700 notebook.

Een andere W-Lan router doet het wel prima. Dus heeft verder niets met obstakels te maken oid.

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
soz voor de schop..

Zit met hetzelfde probleem hier.
De eerste 5 minuten deed hij het perfect en opeens zwakte het signaal heel erg af.
Zelfs als ik met mijn Centrino Laptop naast (10 cm) de router zit blijft de signal strength Very Low. Heeft iemand in de tussentijd als een oplossing gevonden?

Extra antenne aanschappen lijkt mij niet nodig. Het standaardsetje moet toch op z'n minst één kamer kunnen dekken?
Pagina: 1