Probleem met geheugen? Dacht het niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoi ik heb een paar vragen misschien kan iemand helpen. Pentium 4 3.ghz met mobo P4 p800 van Asus , Ati Radeon 9700 pro , 2 x 256 DDR in dual channel HyperX 400 mhz CL2 Kingston. Ik heb probleem met spelletjes. Tijdens het spelen van bijvoorbeeld Battelfield 1942 gaat het spel ( spontaan ) uit , en dan beland ik terug bij XP (alle updates , ook de nieuwste drivers en direct x9). Eers dacht ik dat het probleem veroorzakt wordt door de geheugen , omdat het niet in de recomemded lijst van moederbodr Asus stond.Toen had ik besloten een andre geheugen te gaan kopen : TwinMos ook 2x 256ddr 400mhz cl2. De verkoper was helemaal met mij eens dat het probleem aan de HyperX lag. Tja :( niet dus , nou heb ik die TwinMos en het is nog hetzelfde. Ik zit nou met meer dan een GB aan geheugen ( dumbo die ik ben ) en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nog vermoeden dat het misschien aan de videokaart ligt maar dat hoop ik niet. In het boekje van de moederbord staat er iets over de nummers die erin geprint zijn. Alle karten die boven PN xxx-xxxxx-30 zijn goed en die van mij zit daaronder. If installing the Ati 9500 or 9700 pro series use only the card version Pnxxx-xxxxx-30 or later , for optimum performance and overclocking stability.
Kan iemand helpen ? plz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit vind ik echt een moeilijk leesbare topicstart. Probeer bijvoorbeeld jouw specs in een duidelijk lijstje te zetten. Verdeel ook eens alle probleem-onderwerpen in alinea's, etc :)

Maargoed, hier wordt van jou verwacht dat je eerst de FAQ/beleid van het subforum doorneemt eer je een topic opent. Hier in PMG zijn dat dus PMG FAQ en PMG Beleid. In de FAQ kun je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden, waarin praktisch elk denkbaar tip/oplossing staat beschreven. Verder staat in het beleid duidelijk beschreven hoe je zo'n "Help, mijn PC doet het niet!" topic zou moeten openen. Daar voldoet jouw topic dus niet aan B)

Welnu, neem dus even die troubleshooter door, post hier alsnog de resultaten daarvan en natuurlijk ook jouw volledige specs. Om jou een beetje verder te helpen: ik gok dat het wél aan het geheugen ligt, of anders aan de voeding. Tips etc om dat te uitsluiten kun je in de troubleshooter vinden :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

De voeding lijkt me sterk, aangezien deze persoon direct terug Windows in knalt. Krijg je nog foutmeldingen als het spel ineens ermee ophoud? Ook aleens een bios-update overwogen, wat de kans op geheugenproblemen natuurlijk altijd kan verkleinen? ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Notoxic
Heh, ok alvast bedankt

• Notoxic
Nee, ik krijg verder geen foutmeldingen. En , ja ik had al bios updates geprobeerd. maar dat help niet.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Dat klinkt dan meer als een softwarematige fout dan een hardwarematige. Dit is altijd al zo geweest? en je weet zeker dat je de juiste drivers gebruikt? vaak maakt de 'fabrikant' van de bordjes(dus niet het ATi chipje, die van ATi is) een aparte driver, die net iets beter samenwerkt met je videokaart dan die van ATi zelf(kleine optimalisaties en dat soort shit). Post anders ff een lijstje met specs en drivers...

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
klinkt idd meer als een (video) driver probleem.
Speel je 't speel als het gebeurd of is het bij 't 'omschakelen' naar de gewenste resolutie v/h spelletje?
Is het bij alle spelletjes?

But I thought YOU did the backups...

• Notoxic
Het is Ati radeon 9700 pro van Club ik gebruik de volgende drivers : stuurprogrammaversie 6.14.10.6378. 8 agp snelschrijven aan . Het gebeurd met alle spellen. Niet tijdens omschakelen van resolutie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Notoxic, heb je mijn post eigenlijk wel doorgelezen :? Dus ook incluis de FAQ/Beleid ..

• Notoxic
ja natuurlijk heb ik die doorgelezen , maar met Faq ga ik morgen door het is wel veel lezen :) . En ja ik geef toe dat ik hierin niet zo thuis ben , dus vergeef me

• RSpliet

RSpliet

*blink*

dan Club zal wel Club3D zijn, men houde dus van kwaliteitsbudget (nieuw woord ) ;) zie www.club-3d.nl voor iets dat op laatste drivers moet lijken. Jij gebruikt 'denk ik" Catalyst 3.5(ik heb geen ATi ;)), terwijl er allang een 3.7 is... try die laatste eens NIET, maar download de 3.5 eens van de Club3D site, en installeer die

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 06-10-2003 22:27 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Notoxic schreef op 06 October 2003 @ 22:14:
Het is Ati radeon 9700 pro van Club ik gebruik de volgende drivers : stuurprogrammaversie 6.14.10.6378. 8 agp snelschrijven aan . Het gebeurd met alle spellen. Niet tijdens omschakelen van resolutie.
Probeer de AGP snelheid in de Bios eens terug naar 4x te zetten, en zet eventueel Fast Write en SBA uit als deze aan staan.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

IQM

Nope, het is niet het merk Club3D maar de videokaart zelf wat het probleem is. Voordat ik mijn Club3D 9800SE had was ik in het droevige bezit van een 9500 pro. (ook zo'n xxxx-xx kaart) Met mijn oude Asus CUSL2-C werkte het niet maar ook met mijn nieuwe P4P800 was het bal. Met deze kaart was het gewoon onmogelijk een normaal spel te spelen. Elke keer klapte hij eruit.

Na veel moeite heb ik uiteindelijk mijn kaart (tegen dagwaarde) ingeruild tegen een 9800SE ook weer van Club3d en warempel, als de brandweer kan ik spellen spelen. Geen enkel teken van instabiliteit, zelf niet nu ik hem naar een 9800 pro gehackt heb !

Dus probeer het een met een (nieuwere) xxxx-30 kaart. Dan weet ik bijna zeker dat het gaat werken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door IQM op 06-10-2003 22:37 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Is dit alleen bij Battlefield? Anders is het geen HW probleem.

• Notoxic
Nee het is niet alleen bij Battelfield , maar bij alle spellen

• Notoxic
Ik word hier echt knetter gek van, zo veel poen wat ik al erin gestopt heb en nog steeds fiasco. Als ik weer die kaart moet gaan ruilen / verkopen kost het me weer berg geld . :(

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
ik heb het ook met mijn pc ook een radeon 9700 met zalman 80a hp ik knal altijd terug na 5 minuten ongeveer als ik overclock op 380Mhz ik vermoed de warmte produktie want als ik hem op 360Mhz zit is hij retestabiel

• Notoxic
ik heb niets overcocked heb ook zalman op volle toeren draaien de temperatuur is +- 30 - 40 graden mijn kaart wordt door 2 coelers gekoeld , daarnaast heb ik nog HD kooler en een extra kast cooler. In totaal 7 coolers. Die van HD bestaat uit 2.

• Notoxic
Nog een klein detail ( hoe had ik het kunnen vergeten ) er is geen "beep" bij opstarten te horen.
Ik wil mijn bios updaten , maar daarvoor moet ik een bootable floppy maken kan iemand mij vertellen hoe dat moet . De instructies zijn in het engels en daar ben ik niet echt sterk in.

[ Voor 52% gewijzigd door Notoxic op 07-10-2003 20:09 ]

Verwijderd

Notoxic schreef op 06 October 2003 @ 23:23:
Nog een klein detail ( hoe had ik het kunnen vergeten ) er is geen "beep" bij opstarten te horen.
Heb je al directx opnieuw geinstalleerd??? en fresh install..ala format c....?

dit lijkt namelijk verdacht veel op een software probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:34 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

oh, en zou je in het vervolg Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <- dit knopje willen gebruiken als je nog iets wilt toevoegen... Anders bump je je topics constant zo ;).

Pagina: 1