Reboot bij zware spellen

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:40
Ey allemaal,
Als ik de wat zwaardere spellen speel (GTA3/Vice City en UT2003), dan herstart mijn computer automatisch bij het starten van een level, of soms midden in een level. Als ik het spel op dezelfde computer speel, maar op windows 98, draait het wel weer goed. Ik draai 98 op een andere schijf dan XP. Ik heb een AMD Athlon 1,4 Ghz met 256 MB SDRAM gebeugen, en een harde schijf van 20 GB en eentje van 40 GB. Ook heb ik een Geforce 2 MX 32 mb.

Weet iemand wat er dan aan de hand is, en wat ik er aan kan doen?

C ya, Barrytje

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
doe is dit:

configuratiescherm-->systeem-->geavanceerd-->opstart en herstelmogenlijkheden
en vink dan die 2 vinkjes uit bij:
beheerdersignaal verzenden
opnieuw opstarten

volgende keer dat het gebeurd krijg je een blauw scherm met daarin een foutcode
die willen we hier graag even weten :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:40
Hmmm, ik krijg nou een blauw scherm. Hij zegt zo van dat windows is afgesloten controleer de schijfruimte, misschien de bios updaten ed.
Dan :
***STOP: 000008x zoiets en dan wat cijfers.
en daaronder over zo'n dump.
Is dit wat je moet weten, of moek iets anders / meer geven?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eigenlijk lijkt me dit best wel een driver probleem.

Een hardware probleem? Neen, want in W98 werkt het correct.
Een probleem van een specefieke game? Neen.
Dan blijft er niet veel meer over, lijkt me. :?

Kijk met welk onderdeel je BSOD mee te maken heeft (als dat duidelijk wordt) zodat je de relevante driver opnieuw kunt installeren. Anders: Reinstall/update bv je videokaartdrivers, chipset, desnoots sound... :)

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 06-10-2003 21:58 ]

🌞🍃

Verwijderd

Lijkt me eerder een hitte probleem. Zet eens een grote fan op je kast en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Laat dat vinkje [V] beheerdersignaal verzenden, maar staan, en kijk in je logfiles.

Verwijderd

Het kan sowieso geen kwaad je drivers te updaten, als het probleem dan blijft bestaan denk ik toch aan een hitte probleem zoals S3tracer al zei.

Verwijderd

Ik had hier ook met een geforce 4 mx440 last van, alles gehe-installeerd (windows, drivers, spel) maar ik bleef het probleem houden.
Toen ben ik bij een computerzaak gaan vragen en die zeiden dat het goed mogelijk was dat de videokaart te warm werd, eerst zette ik mijn normale huisventilator ernaast (naast de open kast) en hij deed het weer goed, dus de warmte kan het probleem zijn :7

Verwijderd

Hitte probleem is ook heel goed mogelijk zoals crz zegt. Dat dat in Win98 niet gebeurd is, dacht ik, omdat 98 geen bescherming hiertegen heeft, dacht ik.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Probeer eens je memtimings in je bios wat minder agresief te zetten ?

Verder suc6 ermee ik weet wat je doormaakt hehehehhe

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan de hitte ligt aangezien hij het in XP wel goed doet. En Windows heeft geen beveiliging tegen hitte problemen. Dat hebben sommige moederborden (biossen) en kasten wel.

Zoek met Google eens op de foutmelding die je krijgt op het blauwe scherm. Daar word je vast wel wijzer van.

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
Ik zou nog even naar je Nvidia drivers kijken. Probeer eens wat nieuwere drivers..

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook weer.... nu heb ik een radeon9600pro met koeler dus dat kan het niet zijn.
Ik verdenkt eigelijk meer me voeding op dit moment want dat is maar 300watt van een onbekend merk....

Verwijderd

*** kick *** kan het aan me voeding liggen?
Ik heb nu een athlon xp 2600+ (niet overgeklokt op het moment) een tvkaart, een radeon 9600pro 256mb, 4mb videokaart, 1x40gb 7200 rpm hd (wd), dvdrom, geluidskaart... en ik heb een 300 watt voeding van Maxpower... als ik de 4mb videokaart eruithaal crash ie minder snel maar tog wel na een tijdje, en de warmte kan het niet zijn want ik heb normale tot lage temperaturen (proc = 35 c. en mb = 25 c.)

Verwijderd

Meet het na op de molex ;)
Het is goed mogelijk dat de voeding veroorzaker is. Gebeurt nl. wel vaker bij zwakke voedingen dat ze als een kaartenhuis instorten als ze zwaar belast worden.

Verwijderd

ehm... wat bedoel je daar precies mee?
ik weet idd wat een molex is, maar bedoel je dat ik de spanning daarvan moet meten? :?
Of bedoel je gewoon dat ik met motherboard monitor of een dergelijk programma de 12v en 5v lijnen enzo moet bekijke? :Y)
Pagina: 1