It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
Als je een uplink-poort op je switch hebt zitten, maakt het volgens mij niet uit welk merk modem/switch je gebruikt.
Ik heb zelf de oude Alcatel modem en de Edimax BR-6104 (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=127) en dat werkt prima.
Pay peanuts get monkeys !
Verwijderd
Sorry hoor, maar dit is echt een suffe reply:Als je een uplink-poort op je switch hebt zitten, maakt het volgens mij niet uit welk merk modem/switch je gebruikt.
1) De poster geeft expliciet aan dat er in dit forum verschillende topics zijn die melden over problemen tussen de Edimax en Alcatel.
2) Als je geen uplink heb kun je altijd een cross cable gebruiken (zie faq in dit forum)
3) De switch in kwestie heeft dus geen uplink, maar auto sensing poorten die het gebruikte type kabel detecten. Blijkbaar gaat bij dit auto sensing iets fout tussen Alcatel en Edimax. De oplossing destijds was om er een hub tussen te zetten. Dus
switch --- hub --- alcatel modem
Omdat op de hub dan maar devices zitten is het meer een repeater. Blijkbaar voldoet het door de hub doorgegeven signaal wel aan de kwaliteiten zodat auto sensing van edimax werkt.
Of dit ook voor de door de topic starter genoemde apparaten geldt weet ik niet.