Ik wil de extensie ".PL", voorafgegaan door een puntkomma (";") automatisch laten toevoegen aan de omgevingsvariable %pathext%, zodat ik bij de naam van een perl-script niet de extensie hoef te tikken. Met ASSOC en FTYPE heb ik .pl al gekoppeld aan perl.exe, maar ik krijg de %pathext% niet goed.
Zoals ik het nu geregeld heb, gebeurt dit vanuit de autoexec.bat, waarin ook %path% wordt uitgebreid met d:\perl\bin", maar de %pathext% lukt me niet.
Hoe komt dat?
.edit: even verduidelijken want ik lees mn eigen bericht over en ik snap mezelf niet meer. In de autoexec.bat staan dus de regels:
Maar als ik dan een commandpromt start, gebeurt er dit:
Dus geen .PL, terwijl dat wel zou moeten
.edit 2:
daar wil ik nog even aan toevoegen dat Perl niet op de officiele manier geinstalleerd is, maar gekopieerd vanaf een andere computer (via netwerk), dus het is niet zo dat de installatieprocedure van perl gezorgd heeft voor die path-instelling. Dat heb ik echt zelf in de autoexec.bat ingetikt
En ook weet ik zeker dat de autoexec.bat uitgevoerd wordt, want om te testen heb ik deze regel nog aan de autoexec.bat toegevoegd:
Een 'echo %mytestvar%' leverde inderdaad het te verwachten resultaat op:
Zoals ik het nu geregeld heb, gebeurt dit vanuit de autoexec.bat, waarin ook %path% wordt uitgebreid met d:\perl\bin", maar de %pathext% lukt me niet.
Hoe komt dat?
.edit: even verduidelijken want ik lees mn eigen bericht over en ik snap mezelf niet meer. In de autoexec.bat staan dus de regels:
code:
1
2
| set path=%path%;d:\perl\bin set pathext=%pathext%;.PL |
Maar als ik dan een commandpromt start, gebeurt er dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| c:\windows>echo %path% <blablabla>;d:\perl\bin c:\windows>echo %pathext% .EXE;.COM;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSH;.WSF c:\windows>_ |
Dus geen .PL, terwijl dat wel zou moeten
.edit 2:
daar wil ik nog even aan toevoegen dat Perl niet op de officiele manier geinstalleerd is, maar gekopieerd vanaf een andere computer (via netwerk), dus het is niet zo dat de installatieprocedure van perl gezorgd heeft voor die path-instelling. Dat heb ik echt zelf in de autoexec.bat ingetikt
En ook weet ik zeker dat de autoexec.bat uitgevoerd wordt, want om te testen heb ik deze regel nog aan de autoexec.bat toegevoegd:
code:
1
| set mytestvar=thisismytestvar |
Een 'echo %mytestvar%' leverde inderdaad het te verwachten resultaat op:
code:
1
2
3
4
| c:\windows>echo %mytestvar% thisismytestvar c:\windows>_ |
[ Voor 64% gewijzigd door muba op 06-10-2003 20:57 ]
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea