PHP Engine?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 20:00
Ik zoek een goed overzichtelijke PHP engine voor mun website. PHP-Nuke vind ik zelf niet echt handig maar heb zelf echt niet veel kunnen vinden. Iemand die een betere oplossing weet? :?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat heet geen PHP Engine maar een Content Management System. Ik zal je op weg helpen:

http://www.hotscripts.com...ent_Management/index.html
• [google=CMS]
• [google=Content Management System]
• [search=CMS]
• [search=Content Management System]

[ Voor 16% gewijzigd door Robin op 06-10-2003 20:29 ]

• BioHazard
Thanks! :)
Ik vroeg me af!? Is PHPBB ook te gebruiken als CMS behalve alleen als forum?

[ Voor 80% gewijzigd door BioHazard op 06-10-2003 20:31 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38

jep

PHPBulletinBoard :P

• BioHazard
Ok maar ik heb gezien dat er een download section en al zat ingebouwd maja laat dan maar! :+

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Land Down Under

[ Voor 47% gewijzigd door Nibbles op 06-10-2003 20:40 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Dat soort CMS'en kan je eerder als community management systems dan content management systems beschouwen, ze focussen zich niet zo op die content in de zin van info, maar vooral op het community geheel, reacties op zaken, enz..

|>

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Simon schreef op 06 October 2003 @ 20:40:
[...]

Dat soort CMS'en kan je eerder als community management systems dan content management systems beschouwen, ze focussen zich niet zo op die content in de zin van info, maar vooral op het community geheel, reacties op zaken, enz..
Daar heb je gelijk in, maar aangezien hij PHPNuke probeerde, dacht ik aan LDU, wat een feite een concurrent is van PHPNuke.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Er wordt op het moment gewerkt aan een CMS/Portal voor phpBB 2.2 maar daar zou ik niet op gaan wachten als ik jou was ;)

Ben overigens zelf ook in de markt voor een CMS (voor o.a. www.jabbernl.org en www.jabbercentral.org) maar sjiez, wat een zooi is die markt. Er is redelijk wat te krijgen, behoorlijk wat zelfs maar nergens zijn fatsoenlijke reviews of vergelijkingen te vinden.

Op zich kan je wel wat gaan strepen, weet zelf dat ik iig iets op een DB gebaseerds wil hebben, geen community ding als *Nuke, veel gebruikt systeem (niet iets dat net 4 weken bestaat en waar maar 1 developer aan werkt), graag support voor search engine friendly URLS (dus geen query strings enzo), snel en schaalbaar, makkelijk in gebruik, makkelijk uit te breiden..

Probleem is dat die laatste 3 criteria nogal lastig te beoordelen zijn. Daarvoor moet je zelf al die dingen gaan installeren en flink aan het testen en lezen gaan, nogal een nutteloze bezigheid als je weet dat er veel meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Vind het dan ook nogal suf dat ik geen site kan vinden met een fatsoenlijke vergelijking van alle (grote) CMS-es out there.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt me wel duidelijk, een beetje op script-verzamel sites kijken als hotscripts.com en je vind vast wel iets :)

Trouwens, als je nog geen forum hebt draaien (of je draait al Invision Power Board 1.2) kan je IP Dynamic Lite gebruiken, het is een soort add-on op je IPB forum.
Je kan dan bijvoorbeeld een News forum aanmaken en dan in IP Dynamic alle topics die daar worden gemaakt als nieuwsitems laten zien. Als je de rechten zo instelt dat alleen een bepaalde groep daar nieuwe topic mag maken (en alle anderen er gewoon op kunnen reageren) heb je ook een leuk systeem in handen.
Het script zit in de "invboard1_2f\Tools and Scripts\ipdynamiclite" map in de zipfile, het is nog beta, maar je kan het proberen.

edit:
En zoals bartvb al zegt - veel testen, de ene CMS is de andere niet. Probeer ook deze resusltaten van Google.

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 06-10-2003 20:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.