is het mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• suprcow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01-2022
ten eerste sorry ik wist niet waar ik dit precies kwijt moest.

ik las op weer eens over piracy en p2p enzo en ik bedacht me ineens
is het niet mogelijk om een soort programma te schrijven die aan een
willekeurig bestand een soort datatag toevoegd die voor auteurs rechtelijk
beschermd staat. als je deze tag als criterium invoerd op bijvoorbeeld kazaa
en die fungeert als filter zodat elk prgramma dat door de gebruiker zelf of
natuurlijk de platen industrie word getagged gewoon niet meer verstuurd mag
worden.

dus als de mensen thuis hun eigen werk willen beschermen dan moeten
ze zelf ook het tagje aan een willekeurig bestand kunnen hangen.
het tagje moet misschien herkent worden door zoals ze die mp3 bestanden
kunnen achterhalen kben effe kwijt wat dat precies was. maar door de groote
af te lezen ofzo misschein dat je zo een tag dan voor een bestand kan zetten
met de tag die dus bepaalde bitjes en bytjes is en als het filter dus merkt van
hey ikzie een bepaalde volgorde dit moet auteurs rechtelijk beschermd zijn nu
mag de gebruiker dit niet versturen.

dit moet toch mogelijk zijn? zelf kan ik nog niet zo goed programmeren maar misschien kunnen wij als respectvolle tweakers samen tot een idee komen
om de community een handje op weg te helpen..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Er moet een wil zijn van beide kanten. Als zo een tag ingevoerd wordt, zullen vooralsnog een hoop gebruikers deze niet willen, komt er te weinig content naar voren en wordt het programma geen succes. :)

Verder is het een kwestie van tijd om er voor te zorgen dat er weer omwegen zijn; kijk al naar de ontzettend snelle tijd dat bepaalde beveiligingen al weer gekraakt zijn. Het zal voor korte termijn mogelijk zijn, maar binnen zeer korte tijd wordt er al weer een 'hack' gemaakt op dit filter, of een alternatief gemaakt, waardoor de initiele 'kosten' dus zinloos zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door gorgi_19 op 06-10-2003 20:24 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je bedoelt gewoon een beveiligingssysteem? Zoiets als al door alle grote bedrijven is geprobeerd en allemaal mislukt is? ;)

Als ik dat programma niet geinstalleerd heb kan ik volgens mij alsnog die bestanden openen. Het zou dan al in elke player geintegreerd moeten zijn (WMP, Winamp etc) en dan nog komt er gewoon weer een nieuwe player die ze wel allemaal af kan spelen :)

Tenminste, als ik je begrijp. Met je bitjes en bytjes verhalen snap ik niet zo veel meer van je voorstel ;) Maargoed, ik zie er geen toekomst in.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Mjah, voor dergelijke 'project-topics' is toestemming van de moderators vereist.

Daarnaast is je topictitel echt 'crap', en is het aanbevolen dat je je zelf eerst ff in de materie /jouw idee verdiept voordat je een topic opent hierover.

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je doelt op Digital Signatures, en als je Google erbij pakt zie je dat dit wereldwijd al een verdomd goed ingevoerde praktijk is. Iedere keer als je weer op je scherm ziet komen "This software was signed by Microsoft Corp on authority of Verisign" etc. heb je een digital signature te pakken die authenticiteit en onwijzigbaarheid hoort te garanderen.

Ergo: leuk idee, paar jaar te laat ;)

Tenslotte nog wat losse flodders: die topictitel gaat nergens over, dat kan en moet stukken beter (zie onze FAQ's), je openingspost is onleesbaar zonder interpunctie of hoofdletters, en ten derde willen we hier geen "groepsproject"-topics zonder overleg vooraf met de moderators van P&W, te bereiken op pwmods(at)tweakers(dot)net.

Prettige dag nog verder :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.