Toon posts:

Office 2003 vs Office XP

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wilde gisteren office xp aanschaffen bij Surfspot (studentenlicentie) en zag toen toevallig dat office 2003 21 oktober in de winkel ligt. Mensen met speciale abonnementen kunnen hem nu al downloaden/op cd krijgen. Ik heb mn bestelling dus nog maar even geannuleerd. Mijn vraag is nu. Zijn er al mensen die ervaringen hebben met Office 2003 vs Office XP. Mijn interesse gaat vooral uit naar Outlook. Zijn er veel belangrijke vernieuwingen, of maakt het niet zo heel veel uit?! Is het de moeite waard om nog even te wachten of niet? Qua uiterlijk ziet het er wel cool uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/Office/Preview/images/editions/outlooklarge.gif

Meer info over outlook 2003 http://www.microsoft.com/office/preview/editions/outlook.asp

De tour van office 2003
http://www.microsoft.com/...editions/tour/default.asp

PS het gaat me dus vooral om de gebruikerservaringen, voor zover die er al zijn natuurlijk :)

PS2 Vooral die uitgebreide junk mail optie lijkt me super :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 20:04 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

ik heb 'm hier ook. Ik moet zeggen ik vind vooral de nieuwe outlook een hele verbetering, met die reading pane aan de rechterkant (uiteraard kan je dat weer zelf instellen), zo zie je tenminste het gehele e-mail bericht in één keer. Helaas geeft outlook bij continu een error bij het afsluiten.

De overige applicaties is niet zo bizar veel veranderd op het eerste gezicht, behalve natuurlijk dat het uiterlijk weer een beetje is bijgeschaafd (ik weet niet of dat ook al was in office XP, vast wel denk ik) t.o.v. 2000. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van al die zuurstok kleurtjes zoals hierboven in die screenie, ik heb het liever strak en zakelijk.

Kan iemand mij trouwens de reden uitleggen waarom er zo vlak achter elkaar een nieuwe office wordt uitgebracht?? (m.a.w. wat zijn de verdere opzienbare verschillen tussen office XP & 2003??)

[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 06-10-2003 20:25 ]

HENG HENG

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

omg, zoals dat er uit ziet, :X :X ik vind het helemaal niks ... maar ik weet er helaas ook nog niets over, hoop alleen maar dat je het ook in de klassieke stijl terug kan zetten :o

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Spacecowboy

Spacecowboy

dreeke schreef op 06 October 2003 @ 20:25:
omg, zoals dat er uit ziet, :X :X ik vind het helemaal niks ... maar ik weet er helaas ook nog niets over, hoop alleen maar dat je het ook in de klassieke stijl terug kan zetten :o
standaard ziet het er ook heel wat strakker uit gelukkig, ik ben ook niet zo in voor die eye candy. Ligt volgens mij aan je XP theme.

HENG HENG

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
Ik heb nu sinds vandaag Office 2003 met alles erop en eraan, en het is een stuk overzichtelijker als de XP versie, alle programma's werken goed geen irritant geklooi, en alles zit op een goede logische plek. Ik vind het een goede vooruitgang en kan je echt aanraden het ook aan te schaffen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Probeer de research knop eens in IE! Werkt echt goed vind ik persoonlijk.

Verwijderd

ik draai nu een week office 2003 (uk) maar hij is redelijk instabiel :S Vooral word en outlook zijn al regelmatig met hele vage errors gecrashed. Ondanks dat het recovery systeem van word tegenwoordig heel goed is (je verliest geen data meer als tie crasht) is het toch redelijk kut. Maar misschien komt dat wel door sharepoint wat heel mooi geintegreerd zit in office en explorer maar de boel er niet echt stabieler op maakt.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 22:40
Weet iemand of de agenda deling uit office 2000 weer terug is?(dus via Bestand en dan delen)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 20:31:
Probeer de research knop eens in IE! Werkt echt goed vind ik persoonlijk.
en dit slaat op :?

ik gebruik zelf office xp en dan gewoon zo zakelijk mogelijk.
aan 2003 begin ik verlopig toch niet want ik zie de voordelen er niet van ?
voor me mail gebruik ik toch incredimail.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 06 October 2003 @ 20:35:
[...]

en dit slaat op :?

ik gebruik zelf office xp en dan gewoon zo zakelijk mogelijk.
aan 2003 begin ik verlopig toch niet want ik zie de voordelen er niet van ?
voor me mail gebruik ik toch incredimail.
Dit slaat op de "research" knop die je in IE krijgt als je office 2003 installeert

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 14:35

Zeddicius

Conscience do cost

misschien een beetje off-topic, maar gebruik nu sindskort OpenOffice 1.1.0. vind ik een hele verbetering tenopzichte van office. keb het hier wel over Office-XP. Office 2003 heb ik eigenlijk nog niet goed bekeken/ mee gewerkt, maar op dit moment raad ik je OpenOffice aan

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:36

Zoefff

❤ 

dreeke schreef op 06 oktober 2003 @ 20:25:
Dat hangt van je XP theme af. Ik gebruik gewoon de "win2k look" zegmaar, geen skin dus, en dan ziet het er prima uit.

Ik gebruik Office 2003 nu al een paar weken, en moet zeggen dat ik het gewoon prettig vind werken. Veel verschillen heb ik niet gevonden met XP, maar daar kom je werkenderwijs misschien wel achter.

Outlook is wel verbeterd vind ik, in ieder geval de layout is beter. Veranderd is dus dat je de email preview links hebt, in plaats van onder. Mede ook omdat ik een grote monitor heb, werkt dit erg prettig en overzichtelijk, omdat je prima het hele mailtje kan lezen, en ook nog eens de rest kan zien.

Verder is er absoluut een merkbaar verschil in snelheid tussen XP en 2003. Als ik een van de 2003 producten opstart, dan gaat dít vele malen sneller dan XP. Of dit door een optimalisatie komt, of gewoon door een brakke XP config van mijn kant komt weet ik niet, maar het viel me wel op.

Denk dat je het gewoon moet uitproberen wat je het prettigste vind werken. Desnoods download/kopieer je 2003 eerst even, en gebruik je hem een week. Werkt het prettig, dan schaf je een licentie aan, zo nee, dan schaf je XP aan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot nu toe altijd office 2000 gebruikt. De overstap naar Office XP leek me niet zo nodig. Maar toen ik Office 2003 zag leek het me wel interessant. Vooral outlook. De nieuwe spam filter lijkt me ideaal, zo geïntegreerd in outlook zelf! De nieuwe stijl is ook wel leuk, maar niet de rede om over te stappen. Kun je trouwens nederlandse spelling controle instellen met de engelse Office 2003? (bv spelling bestand van office 2000 nl kopieren ofzo?)

Sinds ik dit weekend met outlook express al mn mail kwijt ben (had mn archief map gekopieerd naar andere schijf en toen in outlook express de archiefmap locatie gewijzigd en plots was alles weg :'( Nergens meer wat te bekennen :(), wil ik overstappen op outlook. Die heeft toch een betere backup optie dan outlook express. Verder een wat mooiere/betere ordening enzo. Als ik het zo allemaal zie op de screenshot. En bij Surfspot is het helemaal niet zo duur om office gewoon aan te schaffen :P

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 18:25
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:46:
Ik heb tot nu toe altijd office 2000 gebruikt. De overstap naar Office XP leek me niet zo nodig. Maar toen ik Office 2003 zag leek het me wel interessant. Vooral outlook. De nieuwe spam filter lijkt me ideaal, zo geïntegreerd in outlook zelf! De nieuwe stijl is ook wel leuk, maar niet de rede om over te stappen. Kun je trouwens nederlandse spelling controle instellen met de engelse Office 2003? (bv spelling bestand van office 2000 nl kopieren ofzo?)

Sinds ik dit weekend met outlook express al mn mail kwijt ben (had mn archief map gekopieerd naar andere schijf en toen in outlook express de archiefmap locatie gewijzigd en plots was alles weg :'( Nergens meer wat te bekennen :(), wil ik overstappen op outlook. Die heeft toch een betere backup optie dan outlook express. Verder een wat mooiere/betere ordening enzo. Als ik het zo allemaal zie op de screenshot. En bij Surfspot is het helemaal niet zo duur om office gewoon aan te schaffen :P
Ik wil ook ned spellingscontrole ,beetje vaag van ms dat dat er niet in zit.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Zeddicius schreef op 06 October 2003 @ 20:45:
misschien een beetje off-topic, maar gebruik nu sindskort OpenOffice 1.1.0. vind ik een hele verbetering tenopzichte van office. keb het hier wel over Office-XP. Office 2003 heb ik eigenlijk nog niet goed bekeken/ mee gewerkt, maar op dit moment raad ik je OpenOffice aan
Moet zeggen dat ik eigenlijk het hele nut niet zie om van office 200 over te gaan naar XP of 2003. Veel bedrijven zitten nu pas net een jaar of wat op 2000, dus die gaan nu echt niet overstappen!

Kan iemand mij nou eens de structurele voordelen van office 2003 geven??

[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 06-10-2003 20:48 ]

HENG HENG

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49

danplo

The Force is strong with me

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:34:
ik draai nu een week office 2003 (uk) maar hij is redelijk instabiel :S Vooral word en outlook zijn al regelmatig met hele vage errors gecrashed. Ondanks dat het recovery systeem van word tegenwoordig heel goed is (je verliest geen data meer als tie crasht) is het toch redelijk kut. Maar misschien komt dat wel door sharepoint wat heel mooi geintegreerd zit in office en explorer maar de boel er niet echt stabieler op maakt.
Nou ik draai deze office 2003 pro ook alweer 2 weken en nog steeds geen vage errors gehad hoor.
Zal bij jou niet iets goed zitten denk.
Hier draait het gewoon super en ik vind de outlook naar mijn smaak erg sterk verbeterd...dit vind ik door de nieuwe uiterlijk en de nieuwe layout.
En zitten meer optie's in.
Voor de rest bestaat deze pro versie uit 5 cd's....erg compleet dus.

[ Voor 4% gewijzigd door danplo op 06-10-2003 20:51 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 06 oktober 2003 @ 20:46:
[...]

Dat hangt van je XP theme af. Ik gebruik gewoon de "win2k look" zegmaar, geen skin dus, en dan ziet het er prima uit.

Ik gebruik Office 2003 nu al een paar weken, en moet zeggen dat ik het gewoon prettig vind werken. Veel verschillen heb ik niet gevonden met XP, maar daar kom je werkenderwijs misschien wel achter.

Outlook is wel verbeterd vind ik, in ieder geval de layout is beter. Veranderd is dus dat je de email preview links hebt, in plaats van onder. Mede ook omdat ik een grote monitor heb, werkt dit erg prettig en overzichtelijk, omdat je prima het hele mailtje kan lezen, en ook nog eens de rest kan zien.

Verder is er absoluut een merkbaar verschil in snelheid tussen XP en 2003. Als ik een van de 2003 producten opstart, dan gaat dít vele malen sneller dan XP. Of dit door een optimalisatie komt, of gewoon door een brakke XP config van mijn kant komt weet ik niet, maar het viel me wel op.

Denk dat je het gewoon moet uitproberen wat je het prettigste vind werken. Desnoods download/kopieer je 2003 eerst even, en gebruik je hem een week. Werkt het prettig, dan schaf je een licentie aan, zo nee, dan schaf je XP aan :)
Tjah om de prijs hoef ik het niet te laten denk ik. Ik zag trouwens op de site dat als je nu Office XP kocht dat je dan voor 15 € van ms een upgrade naar 2003 kon krijgen. (je moet dan wel een doos of een boekje kunnen kopieren :(, en die krijg je nu net niet bij Surfspot, jammer...ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben tot Surfspot 2003 in zijn winkel heeft. Klopt het nu dat Office dan na een jaar verloopt en stopt met werken als je een studentenlicentie hebt. Ik las zoiets (ook op surfspot :P) als de ms licentie is nog tot blabla 2004 geldig...

Verwijderd

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 06 October 2003 @ 20:48:
[...]

Moet zeggen dat ik eigenlijk het hele nut niet zie om van office 200 over te gaan naar XP of 2003. Veel bedrijven zitten nu pas net een jaar of wat op 2000, dus die gaan nu echt niet overstappen!

Kan iemand mij nou eens de structurele voordelen van office 2003 geven??
daar was ik nu ook zo nieuwsgierig naar. Vooral de junkmail filter lijkt me mooi (is gebaseerd op die van MSN8 las ik...) Verder heb ik niet heel grote veranderingen kunnen vinden. Behalve dan de nieuwe layout/look

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

Korakal

Up up up!

Ik gebruik al een aantal maanden Outlook 2003 (Beta that is), ik vind 'm véél fijner werken dan Outlook XP.
Vooral de 'Unread Mail' en 'For Follow Up', in de 'Favorite Folders' snelkoppelingen (+tellers) zijn erg handig, evenals de grote knoppen voor mail/agenda/etc. Ik heb overigens wel de layout weer (deels) naar de oude standaard terug gezet; dit werkt het handigste.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Korakal/images/Outlook2003-small.jpg

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 18:25
Korakal schreef op 06 October 2003 @ 20:52:
Ik gebruik al een aantal maanden Outlook 2003 (Beta that is), ik vind 'm véél fijner werken dan Outlook XP.
Vooral de 'Unread Mail' en 'For Follow Up', in de 'Favorite Folders' snelkoppelingen (+tellers) zijn erg handig, evenals de grote knoppen voor mail/agenda/etc. Ik heb overigens wel de layout weer (deels) naar de oude standaard terug gezet; dit werkt het handigste.

[afbeelding]
Heb je inmiddels die nederlandse spelling ook al werkend gekregen ?

Verwijderd

Ik vind 2003 mooier dan XP, en een stuk functioneler. Ook is het tot nu toe erg stabiel, wat ik van XP niet echt vond.

Sneller is het er helaas niet op geworden.

Veel verder heb ik me er nog niet in verdiept, zoveel gebruik ik het nou ook weer niet, maar het ziet er wel degelijk netjes uit.

Ik vind hem dan ook fijner werken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 15:59
michelc85 schreef op 06 October 2003 @ 20:47:
[...]

Ik wil ook ned spellingscontrole ,beetje vaag van ms dat dat er niet in zit.
Gewoon de NL versie installeren ;)

Enige wat ik zo snel kan zien is dat je nu vanuit word kan vertalen naar bv engels of duits. Hoe het verschil tov XP eruit ziet weet ik niet: Ik had altijd 2000, totdat deze CD verrot ging. Net dus maar ff 2003 geinstalled.

Persoonlijk hoeft al die gein niet, zoals gezegd, office 97 deed het prima (muv de Euro support, en ik was te lui om die updates te installen, dus toen maar overgegaan op 2k3.

Stabiliteit kan ik nog weinig over zeggen: staat er net een paar min op.

Zat ook een nieuw onderdeel bij, "infopath" ofzo (iig op de nl enterprise versie), ff kijken wat dat exact is.

Verrek, ik heb ook een soort van virtuele printer erbij:
"Microsoft Office Document Imaging-bestand" komt eruit.

Een soort PDF-concurrent??

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 06-10-2003 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je niet de proofing tools (zo heet dat pakket met de spelling controle toch? :P) van een vorige versie ofzo gebruiken?

• Korakal

Korakal

Up up up!

michelc85 schreef op 06 oktober 2003 @ 20:56:
[...]

Heb je inmiddels die nederlandse spelling ook al werkend gekregen ?
Ja, door 'm te combineren met de rest van Office XP NL. En je kunt ook Office 2003 installeren + NL-woordenboeken inladen van een Office-NL CD (heb ik ergens gelezen) .

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 06-10-2003 21:00 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:39

Jimbolino

troep.com

Spelling:
je kan gewoon de files van office xp kopieren naar office2003
(en anders: de nederlandse versie is ook al uit)

Handige feature onder word (en meer denk ik) vind ik de research:
- encarta online
- soort zoekmachine voor info
- vertalen van en naar alle talen (incl nederlands dus)

erg makkelijk allemaal vanuit word

verder is er nog spraakherkenning en handschriftherkenning, werkt allebei niet echt fantastisch vind ik...

de nieuwe photo editor vind ik wel makkelijk. (als je geen photosoep gewend bent enzo)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op 06 oktober 2003 @ 21:03:
Spelling:
je kan gewoon de files van office xp kopieren naar office2003
(en anders: de nederlandse versie is ook al uit)

Handige feature onder word (en meer denk ik) vind ik de research:
- encarta online
- soort zoekmachine voor info
- vertalen van en naar alle talen (incl nederlands dus)

erg makkelijk allemaal vanuit word

verder is er nog spraakherkenning en handschriftherkenning, werkt allebei niet echt fantastisch vind ik...

de nieuwe photo editor vind ik wel makkelijk. (als je geen photosoep gewend bent enzo)
waar kun jij de nederlandse versie dan krijgen?!, ik dacht 21 oktober op de ms site te lezen.

• Operations
waar is die for follow ups map voor? enne iemand al een agenda kunnen delen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Korakal

Korakal

Up up up!

TheGeneral schreef op 06 October 2003 @ 21:07:
waar is die for follow ups map voor?
Je geeft een vlaggetje aan een mail zodat je er makkelijk aan herinnerd wordt dat je er nog iets mee moet doen.
Met de follow-ups map laat je alle 'follow-up' mailtjes bij elkaar zien.

Verwijderd

Kan iemand mij anders vertellen waar ik die bestanden dan kan vinden voor nederlandse spelling?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 21:11 ]

• Operations
Korakal schreef op 06 oktober 2003 @ 21:08:
[...]

Je geeft een vlaggetje aan een mail zodat je er makkelijk aan herinnerd wordt dat je er nog iets mee moet doen.
Met de follow-ups map laat je alle 'follow-up' mailtjes bij elkaar zien.
O dus je moet die mailtjes er gewoon nog zelf heen slepen gewoon een mapje dus?

• DJSmiley
  • Laatst online: 03-09 15:59
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:05:
[...]

waar kun jij de nederlandse versie dan krijgen?!, ik dacht 21 oktober op de ms site te lezen.
De NL versie (enterprise) circuleerd al op internet hoor. Maar goed, laten we die discussie maar niet op GoT houden, en het bij de verschillen houden zoals het topic bedoeld is.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:09:
hoe komen jullie aan office 2003? deze is toch nog niet uit? deze wordt toch pas 21 oktober gelanceerd, of is dat de nederlandse versie?
Ik heb de beta; gewoon uit het beta-programma.
Office 2003 komt 21 oktober officieel op de markt in zes verschillende varianten. Betalende klanten van MSDN kunnen het pakket al enkele dagen downloaden.
Bron: nieuws: Microsoft Office 2003 vereist minimaal Windows 2000+SP3
TheGeneral schreef op 06 oktober 2003 @ 21:09:
[...]
O dus je moet die mailtjes er gewoon nog zelf heen slepen gewoon een mapje dus?
Nee, je klikt op het vlaggetje achter het mailtje (zie mijn screenshot) en hij staat als 'follow-up', het mailtje blijft gewoon op z'n plek. De map 'follow-up' map is een query-map, die geeft alleen een overzicht van de follow-up mailtjes in alle mappen in Outlook.

[ Voor 32% gewijzigd door Korakal op 06-10-2003 21:12 ]

• BoutWout
  • Laatst online: 06-05 10:47
De verbeteringin en uitbreidingen van Office system 2003 zijn vooral gericht op de grotere kantoor omgevingen.

Vooral in combinatie met exchange2003, SharePoint Server 2003 en Windows Server 2003 komen de krachtigste functies naar voren.

Je gaat als je al deze producten volledig gebruikt steeds minder onderscheiding zien tussen, bestanden, internet, mail enzovoort.

Al deze intergraties wordt door de meeste tweakers (en mij) niet zo gewaardeerd omdat wij veel beter weten waar we ons spulletje opslaan, hoe we evene een bestandje kunnen uploaden enzovoort.

Maar een hele hoop mensen moeten wel steeds meer interactief met elkaar bezig zijn over een netwerk/web maar verliezen veel tijd door onhandig met bestanden en sharen om te gaan.

Als je op jet SharePoint site een bestand oppikt dat daar is neergezet (kan in iemand zijn eigen Mydocuments zijn) dan zie je direct wie er nog meer aan het document hebben gewerkt, of alleen maar naar hebben gekeken. Je kan dan in 1 keer met die mensen chatten/mailen bestanden delen enzovoort. Er zijn verschrikkelijk veel uitbreidingen, moeilijk te implementeren maar corret beschikbaar gemaakt direct bruikbaar door de medewerkesrs zonder extended ICT kennis.

Dus moet je dit voor thuis kopen? het is een stuk minder interresant dan voor een coorperatie, maar het in ieder geval wel een voorruitgang (afgezin van wat vage crashes in de Beta en test versie van MSDN)

Red een boom, eet een bever

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 23:06
Ik heb de studentenversie van Office XP vorige week ook gekocht, dit omdat je er een waardebon bij krijgt waamee je voor 15 euro de upgrade naar office 2003 krijgt.

Kijk bijvoorbeeld op;
www.bol.com bij software, dit pakket heb ik aangeschaft,

en natuurljk op; http://www.microsoft.com/...m/technologiegarantie.asp

Zkr doen zou ik zeggen. 8)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:36

Zoefff

❤ 

Korakal schreef op 06 October 2003 @ 20:52:

[afbeelding]
Ow, dat vind ik nou juist zo handig werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11551/full.jpg

Zo kan je (vaak) gewoon het hele bericht lezen, zonder dat je hoeft te scrollen, en je kan ook nog eens meer berichten zien (die overigens erg handig op vandaag, gister, vorige week, vorige maand enzo worden gesorteerd).

Maarja, ieder zijn voorkeur natuurlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Sjowhan
  • Laatst online: 04-09 13:57
Ik ben dus bezig met overstappen van Outlook Express naar Outlook 2003, en allemaal leuk en aardig, maar ik zie een aantal opties niet :( . Zoals bijvoorbeeld de rules. Die kon je zeer makkelijk vinden bij OE, maar nu zoek ik me de apezuur, heb de help erop nageslagen en geprobeerd of hij ergens verstopt zit.. niet dus :( .
Owjah.. ik heb de all-in-one versie :)

iemand die em wel heeft? :P

http://specs.tweak.to/5253

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Dimmu schreef op 06 October 2003 @ 21:27:
Ik ben dus bezig met overstappen van Outlook Express naar Outlook 2003, en allemaal leuk en aardig, maar ik zie een aantal opties niet :( . Zoals bijvoorbeeld de rules. Die kon je zeer makkelijk vinden bij OE, maar nu zoek ik me de apezuur, heb de help erop nageslagen en geprobeerd of hij ergens verstopt zit.. niet dus :( .
Owjah.. ik heb de all-in-one versie :)

iemand die em wel heeft? :P
Tools > Rules en Alerts?

• Sjowhan
http://home.zonnet.nl/johan_html/got/O2003.jpg

Ik zie em er niet bijstaan :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 06-10-2003 21:42 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Misschien moet je eerst in 'Inbox' gaan staan :?

BTW:
Dit vind ik ook een erg handige feature:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Korakal/images/Outlook2003-newmail.jpg
Je krijgt een doorzichtig popupje bij een nieuwe mail.

• Operations
Ik heb net de office 2003 nl versie geinstalleerd, en toen ff de follow ups map gedeleted maar nu wil ik die weer ff terug hebben maar dat lukt me ff niet.

• Korakal

Korakal

Up up up!

TheGeneral schreef op 06 October 2003 @ 21:49:
Ik heb net de office 2003 nl versie geinstalleerd, en toen ff de follow ups map gedeleted maar nu wil ik die weer ff terug hebben maar dat lukt me ff niet.
Search folders > new search folder
En dan criteria opgeven. Eventueel een snelkoppeling naar Favorite Folders maken.

• Operations
Als ik bij search folder zoek naar "voor opvolgen" dan komt er niks naar voren.(MSN nickyjanssen@hotmail.com is misschien makkelijker)

• Sjowhan
hmm niet gevonden :? . Zelfs toen ik in de inbox ging staan, komt er geen rules in het menuutje.. http://home.zonnet.nl/johan_html/got/O2003-2.jpg

Verwijderd

Mensen met speciale abonnementen kunnen hem nu al downloaden/op cd krijgen
Dat ie te downloaden is via de bekende illegale wegen wist ik al, doel je daarmee hierop? Of doel je op dat mensen met een Volume Licence Agreement ook al Office 2003 kunnen krijgen? Ik (en mijn collega's) zitten namelijk te springen om Publisher 2003. En normaal moeten wij nog zo'n 1½ maand na de release datum wachten voordat we die CD hebben.
Als je mij zou kunnen vertellen hoe ik erachter kan komen of ik die versie nu al kan krijgen, heel graag!

• Sjowhan
Ik weet dat de all-in-one versie van Office 2003 publisher2003 heeft..

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:39

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:04:
[...]
Dat ie te downloaden is via de bekende illegale wegen wist ik al, doel je daarmee hierop? Of doel je op dat mensen met een Volume Licence Agreement ook al Office 2003 kunnen krijgen? Ik (en mijn collega's) zitten namelijk te springen om Publisher 2003. En normaal moeten wij nog zo'n 1½ maand na de release datum wachten voordat we die CD hebben.
Als je mij zou kunnen vertellen hoe ik erachter kan komen of ik die versie nu al kan krijgen, heel graag!
bij de duurdere MSDN abo's zit ie geloof ik bij

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik had erg veel problemen met Office XP Pro NL (officïele OEM cd-rom). Ik heb dat ding nu al zo vaak moeten installeren (bellen met MS :() vanwege de activatie, maar bij mij gaat het ophalen van mail gewoon fout met outlook XP. outlook.exe en word.exe moet ik dan steeds handmatig afsluiten en dan kan ik pas weer gaan kijken of er mail opgehaald kan worden. Hier werd ik dus echt stront en strontziek van :(.
Nu heb ik sinds een paar dagen toch maar even Office 2003 US erop gezet en heb ik die problemen dus niet meer gehad. Ik heb het gevoel dat alles soepeler en sneller loopt dus ik wil deze eigenlijk laten staan. Maar ik heb dus al dik geld neergelegd voor office XP die ondeugelijk werkt :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:04:
[...]

Ik bedoelde de legale manier. blijkbaar zijn er soort abo's die dat soort privileges hebben. Die kunnen blijkbaar al eerder dan dat ie in de winkel ligt de nieuwe software krijgen. (zie ook bovenstaande opmerking)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik gebruik bijna alles van office 2003 behalve outlook

maar de rest ziet er ook allemaal heel mooi uit hoor en werkt superzz bij mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu maar even via de minder legale weg office geïnstalleerd. Ziet er erg goed uit!!, vooral outlook 2003 bevalt erg. Zeker een aanrader om over te stappen van 2000 naar 2003

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Wat is fijner werken?

Incredimail of Outlook 2003?

Zijn er veel argumenten om over te stappen naar Outlook 2003?

w00t

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik kan de photo editor niet vinden in 2003. of is dat de office imaging geworden? Vind die eigenlijk helemaal niet fijn...

Verwijderd

bram1234 schreef op 17 november 2003 @ 17:30:
Ik kan de photo editor niet vinden in 2003. of is dat de office imaging geworden? Vind die eigenlijk helemaal niet fijn...
Dat klopt. (in beide gevallen) ;)

• Brammel
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:25:
[...]

Dat klopt. (in beide gevallen) ;)
Is de oude photo editor dan nog over te nemen? of moet ik daarvoor office 2000 weer gaan zoeken?

• Korakal

Korakal

Up up up!

bram1234 schreef op 17 november 2003 @ 19:06:
[...]

Is de oude photo editor dan nog over te nemen? of moet ik daarvoor office 2000 weer gaan zoeken?
Ja, ja.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817095

:Y)

• Brammel
Sorry, maar ben ik nou gek :? , onder microsoft office tools zou dus photo editor moeten staan, maar ik zie die dus absoluut niet staan (had eerst trouwens office 2000 en nu dus office xp NL)

• Korakal

Korakal

Up up up!

bram1234 schreef op 17 november 2003 @ 20:43:
[...]

Sorry, maar ben ik nou gek :? , onder microsoft office tools zou dus photo editor moeten staan, maar ik zie die dus absoluut niet staan (had eerst trouwens office 2000 en nu dus office xp NL)
Ja ho es :) Je bevindt je nu in een Office 2003 <> XP topic, niet in een 2000 <> XP :)
In Office XP is het idd een 'custom' optie, in 2003 zit ie helemaal niet meer in en moet je dus 'm van de XP of 2000 CD halen.

• Brammel
Korakal schreef op 17 november 2003 @ 20:45:
[...]

Ja ho es :) Je bevindt je nu in een Office 2003 <> XP topic, niet in een 2000 <> XP :)
In Office XP is het idd een 'custom' optie, in 2003 zit ie helemaal niet meer in en moet je dus 'm van de XP of 2000 CD halen.
Ah, oke, sorry, ik zal geen vreemde vragen meer stellen... ;) Dan ga ik de office 2000 cd maar uit het stof halen :r

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 17-11-2003 20:50 ]

Verwijderd

Is er ook een andere mogelijkheid om die nederlandse spelling in word 2003 te krijgen? ik heb namelijk alleen maar office 97 en volgens mij zit daar nog de oude spelling op (voor t 'groene boekje' )

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 10:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben redelijk teleurgesteld in Office 2003. Ik heb het meeste gekeken naar Excel 2003 maar de problemen die ik met de XP versie had zijn er nog steeds: 256 kolommen en een kleuren palet van 52! Ik had toch gehoopt dat die beperkingen eruit zijn gehaald. Er zijnook niet veel extra grafieken en opties bijgekomen. Jammer.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

superduper schreef op 21 november 2003 @ 08:26:
Ik ben redelijk teleurgesteld in Office 2003. Ik heb het meeste gekeken naar Excel 2003 maar de problemen die ik met de XP versie had zijn er nog steeds: 256 kolommen en een kleuren palet van 52! Ik had toch gehoopt dat die beperkingen eruit zijn gehaald. Er zijnook niet veel extra grafieken en opties bijgekomen. Jammer.
Tegen de tijd dat je meer dan 256 kolommen nodig hebt is het sowieso echt tijd voor een andere oplossing: een echte database.

Rustacean

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18:28

bonzz.netninja

Niente baffi

hij heeft het over excel > spreadsheet, geen DB ;)

ik ben wel blij met 2003. Leuke nieuwe progs (infopath, publisher, maar vooral infopath. Werkt leuk samen met sharepoint, heel office 2003 zelfs). Alleen irriteer ik me (ook al zo;n 7 jaar ofzo) aan die gruwelijk irritant spellingscontrole die opeens halverwege zin bedenkt dat 1 woord maar een engelse controle moet hebben ....grrrrr

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 21-11-2003 09:14 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

bonzz.netninja schreef op 21 november 2003 @ 09:14:
hij heeft het over excel > spreadsheet, geen DB ;)

ik ben wel blij met 2003. Leuke nieuwe progs (infopath, publisher, maar vooral infopath. Werkt leuk samen met sharepoint, heel office 2003 zelfs). Alleen irriteer ik me (ook al zo;n 7 jaar ofzo) aan die gruwelijk irritant spellingscontrole die opeens halverwege zin bedenkt dat 1 woord maar een engelse controle moet hebben ....grrrrr
Weet ik, maar vaak stopt men toch een beetje database-achtige data in Excel. Tenslotte is het hele rijen/kolommen-idee nog steeds redelijk hetzelfde als in een database.

Waar gebruik jij InfoPath dan voor? Ik vind het wel interessant, zou wel eens een voorbeeld willen zien van wat je er precies mee kunt doen.

Rustacean

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

bonzz.netninja schreef op 21 november 2003 @ 09:14:
Alleen irriteer ik me (ook al zo;n 7 jaar ofzo) aan die gruwelijk irritant spellingscontrole die opeens halverwege zin bedenkt dat 1 woord maar een engelse controle moet hebben ....grrrrr
Stel in dat het programma niet zelf mag bepalen welke taal wordt gebruikt en je bent er :Y)
In normal.dot extra -> taal -> instellen -> automatisch taal bepalen uitvinken

Het max. aantal kolommen is al zo sinds waarschijnlijk de eerste versie, ik zie het ook niet echt veranderen in de toekomst :o

Maar inderdaad zijn Access, maar ook je blad opdelen in een paar stukken en misschien zelfs afhankelijk van het soort data VBA een optie als die 256 kolommen niet genoeg zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Bestaat er niet voor de gebruikers van de engelse office 2003 een downloadfunctie om die nederlandse spelling en gramatica er in te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:24 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:10:
Bestaat er niet voor engelse gebruikers van office 2003 een downloadfunctie om die nederlandse spelling en gramatica er in te krijgen?
Check de vele topics hierover, en de SA FAQ ;)
Je kunt de proofing tools kopen, of een NL office kopen en de bestanden daarvan kopieren :)

offtopic:
Editje:Laten we hier ajb. niet een Groot Problemen-met-Office-topic van maken, voor losse techvragen/problemen werken lossen topics beter, terwijl 'grote' topics als dit voor ervaringen zijn bedoeld :)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 21-11-2003 15:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1