Toon posts:

[ASP] css file editen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik ben bezig om een site te maken m.b.v. asp. Ik heb al een gastenboek, nieuws, admin tool enz.. Ik werk met een stylesheet voor de hele site. Alleen nu is mijn vraag, kun je een stylesheet ook opvragen met een asp pagina en hem dan vervolgens wijzigen en weer opslaan? zodat je via een admin tool je layout kunt veranderen? Ik heb al ff rondgekeken op het forum en google, maar ik ben (nog) niks tegen gekomen. Heeft iemand van jullie een idee?

Alvast bedankt.

Ralph

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
css is gewoon een text-file dus dat kan wel.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Met het filescriptingobject kun je bestanden bewerken op de server.

[google=filescriptingobject asp]

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is goed, weet jij zo misschien ook hoe dat moet? of een goeie site waar alles staat beschreven..

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt toch gewoon een bestand openen, wijzigen en weer wegschrijven? Ik zie het probleem niet helemaal...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ook nog een goede site voor informatie over het filesystemobject:

ASP TextStream Object
Read text file

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je CSS dynamisch opbouwen:

Response.AddHeader("content-type: text/css");
En vervolgens de css pagina opbouwen met de gegevens uit de database...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, ik zie dat je nieuwe bent. Welkom :)

Alvorens je een topic opent, lees eerst de verplichte kost: De P&W FAQ en P&W FAQ - De "quickstart". Hier staan namelijk richtlijnen in over het openen van topics en het plaatsen van posts :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Let alleen wel op dat je het IUSR_computernaam Account voldoende rechten geeft.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik kan weer ff verder met deze info. Harstikke bedankt allemaal, ik ga snel weer aan de slag.

Greetzz

Ralph

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 19:52:
Je kunt natuurlijk ook je CSS dynamisch opbouwen:

Response.AddHeader("content-type: text/css");
En vervolgens de css pagina opbouwen met de gegevens uit de database...
Is idd wel een hele nette oplossing in dit geval; kan je evt. nog combineren met een soort van caching in het Application object.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 19:53:
ok, ik kan weer ff verder met deze info. Harstikke bedankt allemaal, ik ga snel weer aan de slag.
Wat gorgi_19 al zegt, let wel even op de rechten. Ik neem even aan dat je de site bij een provider host: een paar grotere asp hosts zetten standaard alle schrijfrechten uit. In dat geval moet je dus eerst even een mail richting de helpdesk sturen voordat je het bestand weer op kunt slaan.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 19:56:
[...]
Wat gorgi_19 al zegt, let wel even op de rechten. Ik neem even aan dat je de site bij een provider host: een paar grotere asp hosts zetten standaard alle schrijfrechten uit. In dat geval moet je dus eerst even een mail richting de helpdesk sturen voordat je het bestand weer op kunt slaan.
Wat een host standaard ook niet altijd doet; zo krijg ik 2 folders met schrijfrechten, zonder execute rechten voor het IUSR_account.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er aan denken. Ik test eerst alles thuis om dan vervolgens alles naar de hostingsprovider over zetten. Ik kan zelf rechten geven op de verschillende directory's, maar dat zal bij elke provider wel voorkomen neem ik aan.. Maar goed, wat mij betreft kan dit topic nu wel weer dicht, ik weet genoeg :D
Pagina: 1