Toon posts:

[WLAN] Steeds wel/geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de reacties in vergelijkbare topics heb ik weinig hoop op een oplossing, hopelijk is er iemand die het probleem herkent.

Hoewel ik aanvankelijk dacht dat alles op het (draadloze) netwerk werkte, is er 1 computer die nog erg vaag doet. De opstelling is alsvolgt:

Speedtouch 510i ADSL modem (DHCP)
|
V
10/100 switch
|
V
--> PC1 WIN ME @ 100MB UTP --> USB HP PSC 2210 Printer
--> Wireless Accespoint D-link 22Mbit WEP enabled
|
V
--> Laptop 1 WINXP PRO @ D-link 22Mbit PCMCIA
--> Laptop 2 WINXP PRO @ D-link 22Mbit PCMCIA
--> PC 2 WINXP PRO @ D-link 22Mbit PCI

Alle computers/laptops zien elkaar in het netwerk en kunnen op internet.

Het probleem:

Bij PC 2 gaat verbinding er veel uit (windows melding: "netwerk niet beschikbaar"), om na enkele seconden weer te verbinden. Wanneer er wel verbinding is, is de verbinding erg instabiel (geen mp3s afspelen van een andere PC) en het downloaden van internet gaat erg langzaam en met tussenposen.

De status van de verbinding is echter 22mbit. Wanneer het bereik niet voldoende zou zijn, zou volgens de handleiding de verbindingssnelheid moeten zakken. Dit gebeurt niet, dus ik veronderstel dat de verbinding goed is (windows zelf geeft "matig" aan), maar wel 22mbit dus. Nu heb ik wat zitten rommelen in de configuratie van de netwerkkaart met als gevold dat het downloaden op internet nu wel sneller gaat. (22KB/s @adsl light). Maar de verbinding blijft erg instabiel en reageren met tussenposen. Aangezien PC2 de enige is met een Wireless PCI adapter vermoedt ik dat daar instellingen niet goed zijn, maar welke?

Ik heb winXP PRO er al een keer opnieuw "schoon" opgegooid.

iemand een idee waarin dit probleem kan zitten? :?

Verwijderd

Wireless zero config uitzetten in je services en gebruik maken van de software die bij je draadloze pcmcia kaartjes geleverd wordt lost een heleboel op. Althans dat is mijn ervaring met draadloze clients die WinXP draaiden en continu eruitvlogen, terwijl daar eigenlijk helemaal geen reden toe was :/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal eens op zoek gaan naar die services. De software van het PCI kaartje bedoel je wellicht.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

stel je accesspoint eens in op 1-2mbps

heb namelijk ook een d-link en heb gemerkt dat als je hem daarop instelt het bereik bijna 2x zo goed wordt

edit: ik bedoel dus: dan weet je of het een probleem is met het bereik of niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Jimbolino op 09-10-2003 14:37 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken of je AP op een te hoge Freq staat.
Probeer s een ander channel!!

Verwijderd

Topicstarter
Channel 6 staat het AP nu, is dat te hoog? Ik las ergens in een ander topic dat in het midden van het frequentiebereik de signaal sterkte het grootst was. Maar ik zal wat andere frequenties proberen en op andere snelheden.

Alleen de laptop presteert op ongeveer dezelfde afstand wel goed, alleen staat die dan niet onder de tafel, maar op het bureau. (itt de desktop)
Pagina: 1