@home motorola surfboard recappen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Even vooraf: IK WIL NIKS ILLEGAALS DOEN!

Wat ik eigenlijk wil weten is het volgende. Het was vroeger mogelijk om Motorola Surfboard SB4200E's te uncappen. Bij de laatste firmware (0.4.4.2) is dit niet meer mogelijk, tenminste, niet zover ik kan vinden. Maar misschien dat iemand nog wel een manier weet.

Wat ik wil proberen/doen is mijn Motorola Surfboard recappen op de snelheid die ik volgens @home zou moeten kunnen halen: 16kb/s up en geen limiet down (volgens @home word de downstreamsnelheid bij het breedband-abbo niet geknepen, dus ze vinden het vast niet erg als ik mezelf hiervan verzeker).

Kan iemand me/ons (ik denk dat er meer mensen geintereseerd zijn) hierbij verder helpen?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie FAQ. Nee kan niet.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-02 08:32

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Dat was nooit mogelijk bij @home want het tftp-file die voor de cap zorgt word constant gechecked met de UBR.

BTW. je modem staat nogsteeds op 3Mb/s. ondanks de hoax die op dit moment loopt. --> mits je breedband hebt.

No news is bad news.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dacht je dat werkelijk :? >:)

Waar is je modem nu op gecapped? Probeer dat eerst eens uit te zoeken. Als je cap hoog genoeg is, dan zou ik niet recappen. En volgens mij is recappen zoiezo verboden :/

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
silentsnow schreef op 06 oktober 2003 @ 18:46:
[...]
Dacht je dat werkelijk :? >:)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11#11

En ja er zijn mensen die zeggen dat het wel kan. Je ziet echter nooit enig betrouwbaar bewijs. Bovendien is een van de voordelen van Docsis dat het makkelijk te managen is. Snelheden of config files die niet kloppen haal je er makkelijk tussen uit.

• Klaus_1250
PolarBear schreef op 06 October 2003 @ 18:50:
[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11#11

En ja er zijn mensen die zeggen dat het wel kan. Je ziet echter nooit enig betrouwbaar bewijs. Bovendien is een van de voordelen van Docsis dat het makkelijk te managen is. Snelheden of config files die niet kloppen haal je er makkelijk tussen uit.
In de FAQ hebben ze het over ongelimmiteerde Firmware's. Ik wil gewoon dat bestandje aanpassen waarin de control-parameters staan, als dat kan natuurlijk.

Verwijderd

probeer OneStep........

er zijn veel manieren om UBR om te zeilen

maar als ik ze nou benoem word ik strafbaar gesteld.
in zeker zin..

phrozenC ik citeer" try it between 4am and 6 am , cause the controling mechanisme is in phase"

hij bedoelt dat tussen die tijd voert de modem zelf diagnostiek uit en dit geld ook voor de @home central. <---1st way to omzeil UBR

Denk Denk .."the answer is starring at you"

• Klaus_1250
elsegre schreef op 06 October 2003 @ 18:46:

BTW. je modem staat nogsteeds op 3Mb/s. ondanks de hoax die op dit moment loopt. --> mits je breedband hebt.
Mijn snelheidheid is toch echt gemiddeld 100KB/s lager geworden, in een periode van twee weken. Ik kan me niet voorstellen dat het hier in de straat zoveel drukker is geworden met kabelmodems. Sterker nog, het is me op geen enkel moment (ook niet 0500 's morgens) gelukt om boven de 340KB/s uit te komen, waar dat twee weken terug overdag vaak 460+ was. Als het geen cap is, wat dan wel?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Klaus_1250 schreef op 06 oktober 2003 @ 18:42:
...dus ze vinden het vast niet erg als ik mezelf hiervan verzeker).
Als ze dat niet erg vinden helpen ze je er bij de helpdesk gewoon mee; als ze het wel erg vinden helpen wij je er hier niet mee :)

En voor info over lagere snelheden bij @Home kun je genoeg vinden in de huidige I&T topiclist.

[ Voor 14% gewijzigd door intoxicated op 06-10-2003 19:03 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.