Windows start niet door na install nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• vitellius
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 13:58
Hoi allemaal

Ik heb dit weekend een nieuw moederbord geinstalleerd op mijn pc, een ecs k7vta3 met 512Mb ddr pc2100 geheugen. Ik kreeg geen foutmeldingen tijdens het opstarten, maar toen ik windows XP (oude installatie) wilde opstarten, startte windows niet door, ik kreeg alleen een zwart scherm. Veilige modus wilde ook niet opstarten. Ik heb de verschillende geheugen staafjes geprobeert, maar windows XP wilde niet opstarten.
Ik heb toen een schone installatie van windows XP gedaan om te zien of het daar aan lag. Alles ging goed totdat windows voor het eerst opstartte, je raadt het al, windows startte niet op, dit keer blijf windows hangen bij het zwarte scherm waar windows met dat blauwe balktje geladen wordt. Ik kom nu wel in de veilige modus, maar niet in de normale modus. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Mijn systeem:

AMD XP 1800+
512 mB ddr pc2100
ECS K7VTA3 KT333
Nvidia Geforce Ti 4200
Maxtor 40Gb (5400)
Seagate 40Gb (5400)
Windows XP prof
;(

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alles goed gekoeld ?
DDR module in ander slot drukken ?
bad clusters op HD ?

Misschien is je geheugen brak...ff tsjeken met Memtest86

[ Voor 9% gewijzigd door rlkz op 06-10-2003 18:44 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

blaat

[ Voor 104% gewijzigd door BalusC op 06-10-2003 19:40 ]

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

blaat

[ Voor 172% gewijzigd door BalusC op 06-10-2003 19:40 ]

Verwijderd

Probeer een bios update,
en anders moet je het mobo terug brengen.

Tja, win xp begint al erg moelijk te doen waneer er een klein defect op het moederbord zit terwijl win 9x er wel vrolijk op draait.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

blaat

[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 06-10-2003 19:41 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• vitellius
Ik heb , nadat het op de oude installatie niet werkte, Windows XP opnieuw geinstalleerd en de enige verandering is dat ik nu wel in de veilige modeus kan opstarten terwijl dat voorheen ook niet lukte.

Verwijderd

Een hoop onzin weer in deze thread, allen ben ik deze keer niet diegene die het post. Het idee dat je windows moet herinstalleren vanwege een nieuwe mobo was in de windows98 tijd al achterhaald. Dat heb je nu bewezen door een schone install te doen, en die vertoont dezelfde kuren.

Probeer eens zo kaal mogelijk te installeren (dus ook on-board meuk uit), en installeer de driver voor je chipset als eerste, indien van toepassing.

Heb je iets in het 1e PCI slot zitten? (naast AGP)

• vitellius
Ik heb alle pci kaarten eruit gehaald en opnieuw opgestart, maar windows XP start nog steeds niet door, het andere vreemde is dat windows in de veilige modus wel op veilige modus opstart, windows start ook op met de command prompt, maar de optie met networking in de veilige modus start niet op

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Hmmz , zet je LAN onboard eens uit?, misschien helpt het iets.
Zo ja ligt het aan je Mobo... :(

[ Voor 23% gewijzigd door mrb op 06-10-2003 21:05 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Is alleen je mobo nieuw, dus de rest komt uit je oude pc? Als het daarin wel lekker werkte dan zou het aan je mobo kunnen liggen.

Wat voor voeding heb je? Als veilige modus (waarbij alle niet noodzakelijke hardware nauwelijks belast wordt en je voeding ook niet, zover ik weet) het wel doet en gewoon niet dan zou het dat kunnen zijn ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• vitellius
het mobo werkte prima op de computer van mijn ouders, daar zit een voeding in een 300W
en ik gebruik een 350W voeding

Verwijderd

Staat er nog iets in de eventlogs?

//edit
Welke XP hebben we het over trouwens? Indien de gold versie (geen SP) kun je proberen SP2 te slipstreamen, waarbij je gelijk alle juiste drivers meeneemt. Levert tevens een handige custom install voor je XP. Laat het image gewoon op je HD staan, dan kun je daar nieuwe SP's of drivers op zetten, CD branden --> kloar.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 22:07 ]

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

sja ik heb regelmatig hetzelfde probleem, als ik hardware vervang en gewoon weer opstart krijg ik winxp met geen mogelijkheid meer werkende.. mooi blauw schermpje..
of het nou een hd erbij is of een nieuw mobo..elke x hetzelfde verhaal..

maarja weet het nu dus volgende x mooi ALLES backuppen en dan installen...

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Pagina: 1