[XP] Folders/mappen in een scherm openen werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik zat zoujuist in een map en ik kon de axtensies niet zien van sommige bestanden. Toen ben ik naar extra's gegaan en heb ik dat bij tabblad weergave aangevinkt en het werkte. Daarvoor echter ben ik naar tabblad bestandtypen gegaan en heb daar de icoontjes voor de map/bestandsmap/station aangeen hebt toen in het geavanceerde menu alle extensies weergeven aangeklikt. Nu staan daar ook een paar commands voor het dubbelklikken op een map of station maar daar had ik nikd aan veranderd. Echter sinds ik op ok had gedrukt, opende mn pc telkens een zoekscherm zodra ik een map of station aanklikte. Toen ben ik weer naar die geavanceerde mogelijkheden gegaan en heb daar een nieuw command ingevoerd, namelijk: explore. Dit beindigde het probleem met het zoekscherm maar nu opent hij iedere map/folder die je ingaat in een apart scherm en dat is echt heel irritant. Ik heb al een systeemherstel gedaan maar dat werkte niet. Onder de algemen tab van extra's staat de optie gewoon op openen in een scerm dus daar zit t m ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor ik kom er echt nie uit..... Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Update eventjes je post met welk operating systeem je gebruikt.

De acties die gebeurt als je in Explorer een folder opent, zijn gedefinieerd in de registry onder: HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open. Vergelijk eventjes met een andere PC die hetzelfde operating system draait als jij doet.

[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 06-10-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik windows xp proffesional:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Extra>
Mapopties>Klassieke Windows-mappen gebruiken>Elke map in hetzelfde venster openen

Extra>
Weergave>Op alle mappen toepassen.

offtopic:
Om je OS toe te voegen kun je beter je bericht editten. Nu staat het wat verder van je startpost die overigens heel wat duidelijker zou zijn als je alinea's maakt. Een entertje hier of daar maakt het al een heel stuk duidelijker. Gebruik ook eens spellingcontrole want ook je schrijfwijze is niet echt denderend.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guardianangel, dat werkt dus niet, het heeft iets te maken met die commado's bij de tab bestandtypen. Elevator ik snap niet precies wat je bedoelt kun je t ff nader toelichten? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Natuurlijk werkt het wel :)

Bestandtype instellen (ik gebruik details)
Extra>
Weergave>Op alle mappen toepassen.

Het editten van de registry kan tot gevolg hebben dat het e.e.a. helemaal niet meer werkt en zelfs tot het instabiel worden van Windows. Aan jou de keus.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

GuardianAngels' manier is de normale manier om deze setting te switchen - ik vermoed echter dat je door het editten van het 'bestands'-type "folder" dit om zeep geholpen hebt.

Door de registry key die ik je gaf te vergelijken met dezelfde key, maar dan van een andere WindowsXP PC zou je kunnen zien wat er niet overeenkomt, en dit corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey elevator zou je me kunnen vertellen hoe ik die key kan vergelijken, hoe kom ik bij mn registry enzo. Sorry maar ben nogal een newb hiermee:( alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik denk dat als je niet weet hoe je naar je registry moet komen, dat het niet verstandig is om in je registry te laten prutsen. Zoals GA al zegt kan het inderdaad behoorlijk wat problemen veroorzaken als je in je registry iets mis doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

kun je geen restore doen van 1 dag oud? zo had ik het bij mij ook opgelost omdat ik geen werkende extentsie kon creeren voor mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja zoals ik al zei ik had bij systeemherstel een herstelpunt van gister, dus ik dat gedaan. Maar t werkt dus niet. Hij opent nog steeds iedere folder in een apart venster....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Je weet zeker dat je in dit verster het rondje bij de pijl hebt aangeclickt :?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/momania/map.jpg

[edit]
de bovenste moet je dus hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 06-10-2003 22:51 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik zeker, echt heb t al 1000 keer geprobeerd maar dat werkt niet. T heeft te maken met wat elevator zegt, maar goed ik weet niet goed hoe ik dat moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(GuardianAngels' manier is de normale manier om deze setting te switchen - ik vermoed echter dat je door het editten van het 'bestands'-type "folder" dit om zeep geholpen hebt.

Door de registry key die ik je gaf te vergelijken met dezelfde key, maar dan van een andere WindowsXP PC zou je kunnen zien wat er niet overeenkomt, en dit corrigeren.)

Hey ik weet nu hoe ik in mn registry moet komen, maar hij zegt dat het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder. Nu heb ik niks uitgeschakeld en ben ik aangemeld als admin. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die weet hoe ik het bewerken van mijn register weer in kan schakelen?? Ik snap er niks van want twee weken geleden kon ik dat nog gewoon..... Plz help :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik vrees dat er teveel handelingen door je zijn verricht om na te kunnen gaan waar je de fout bent ingegaan. Eén verkeerd klikje en je bent de bram212 klos.

Denk dat je gewoon beter alles wat je wilt behouden gaat backuppen en daarna een stevige herinstallatie van Windows uiteraard na een heftige format c:

Succes.

ARME AOW’er

Pagina: 1